Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-29, 12:26
  #13
Medlem
withnonames avatar
Väletablerat samarbete med Camorran har jag för mig jag läste i en bok om just Italiensk maffia.Det är toppen av Europeisk maffia överhuvudtaget med andra ord.
Citera
2010-07-29, 14:20
  #14
Medlem
headnods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vad trött man blir, Den killen har kostat samhället mycket pengar.
Lås in och kasta bort nyckeln.

Finns det ingen bild på "Naser"?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0...er-439_438.jpg
Citera
2022-08-16, 20:13
  #15
Medlem
dirtydave82s avatar
Har tydligen tagit över kokain smugglingen i Europa de senaste åren, enligt Vice. Jobbar mycket effektivt. Är störst i England.
Citera
2022-10-12, 01:49
  #16
Medlem
granatelds avatar
De leder i drogtrafiken i sydöstra Europa. Gräs går för 30.00 kr grammet i mitt hemland, odlat i Albanien.
Citera
2023-03-23, 14:51
  #17
Medlem
Har märkt att antalet albaner ökat i vissa södra förorter till Stockholm, om någon andel är kriminella verkar de hålla en lägre profil och inte Hellbanianz-ztyle. Någon som har koll på vilken roll de spelar i knarkvärlden här om de har någon?
Citera
2023-03-23, 14:56
  #18
Medlem
Sysslar mycket med traffiking, extremt brutala och svåra att lita på.
Undvik kontakt.
Citera
2023-03-24, 12:05
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Har märkt att antalet albaner ökat i vissa södra förorter till Stockholm, om någon andel är kriminella verkar de hålla en lägre profil och inte Hellbanianz-ztyle. Någon som har koll på vilken roll de spelar i knarkvärlden här om de har någon?

Kan mycket väl vara så att dom ser Sverige som en väldigt enkel marknad att ta över.
Helt ärligt vi pratar om "kurdiska räven" här som han vore Escobar..skrattretande.
Och det är jag säker på att albanerna tycker också angående våra "stora namn".
En enkel match för dom mao.

Men för Sveriges skull kanske det är bättre att 1 organisation kommer in och styr och ställer än 58 gatugäng som alla vill vara störst.

Å andra sidan gillar dom väl att sälja vapen med så konflikter har dom säkert inget emot.
Citera
2023-03-24, 12:09
  #20
Medlem
george.sthlms avatar
Bara för att förtydliga, det är KOSSOVO arbaner vi pratar om, eller hur.
Inte vanliga ( fd röda ) Albaner.
Citera
2023-03-24, 13:08
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyKnish
Kan mycket väl vara så att dom ser Sverige som en väldigt enkel marknad att ta över.
Helt ärligt vi pratar om "kurdiska räven" här som han vore Escobar..skrattretande.
Och det är jag säker på att albanerna tycker också angående våra "stora namn".
En enkel match för dom mao.

Men för Sveriges skull kanske det är bättre att 1 organisation kommer in och styr och ställer än 58 gatugäng som alla vill vara störst.

Å andra sidan gillar dom väl att sälja vapen med så konflikter har dom säkert inget emot.

Som jag förstått det samarbetar de med olika org/gäng/fraktioner och är kända för sin affärsmässiga inställning så de tar nog gärna på sig grossistrollen både vad gäller droger och vapen även på den svenska marknaden. Räven och Greken - har de helt egna pipes in i landet eller köper de av andra?
Citera
2023-03-24, 13:38
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Bara för att förtydliga, det är KOSSOVO arbaner vi pratar om, eller hur.
Inte vanliga ( fd röda ) Albaner.

Nja, snarare tvärtom iallafall i mitt fall. Det är maffian med ursprung i Albanien men då inkluderat alla som identifierar som alban oavsett i vilket land man bor t ex Kosovo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback