Citat:
Ursprungligen postat av
stolten85
Då nuvarande datorn är för kass för D4 så funderar jag på att köpa till mitt PS5 istället då det ändå är full cross-play! Hur bra funkar D4 på konsoll ni som testat på betan? Är dator tyvärr överlägset gentemot konsoll kontrollmässigt eller funkar det över förväntan med handkontroll?
Det fungerar över förväntan med kontroll, allt kändes smidigt, ui är också anpassad för konsol. PÅ en stor TV med hög upplösning och korrekt kontrast var det en skön spelupplevelse må jag säga. Föredrog att spela på PS5 än PC eftersom interfacen kändes helt naturlig på konsol, på PC fick det en motsatt effekt och det lämnar mycket att önska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opilus5500
Det låter välkommet! skönt att de börjar svara på kritiken som fullständigt exploderat på nätet.
Ja fast tänk på att kritiker alltid hörs mer än nöjda spelare, överlag är intrycket positivt från över +1 miljon early access som dränkte servern, det är många just nu som vill fortsätta spela och det är ett gott tecken på att spelet hade en riktigt skön gameplay sina problem till trots, om inget annat var grafiken/atmosfären/animationer så överlägset allt annat i genren att det är förståeligt + diablo lore.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opilus5500
Ha inte förväntningar på att det är ett diablo2 inriktning tyvärr!! Det snarare mer åt diablo3 när kommer till itemssystemet /combat , både i UI och attribut än så länge! Dock är det beta så finns möjlighet till förändringar och de verkar finnas högre levels paragons som kan göra itemssystemet djupare.
Det ända som är Diablo2 tyckte jag var atmosfären det är stort plus för den har mystiken, musiken, grafiken kändes mer detaljerad grafik mörkare också! De beror på vilken inställning kör med, jag körde längsta Brightness inställningen och med sharpnes på 50 de blev tok bra! Samma ljud som D2 med dricka potions och hur saker ting droppas på marken, vissa ljud ifrån D1/D2 på monster.
D4 imho (som kripparian var inne på ) har ett ganska så intressant item system med en del djup. Tror särskilt folk kopplar det till D3 p.g.a fonts som ser väldigt d3ish ut och fokuset på legendaries i betan men det är en stor uppgång och inte särskilt likt D3.
Från betan kan man tro det handlar om legendary drops som används men så är inte fallet, i D4 är benstommen i itemization Rare( gula ) items. Det beror på att det är väldigt svårt att få en legendary med korrekt affixes, bra rollade gula items som sedan blir craftade är vad det hela kommer att handla om(går att trade). Endgame worldtier vid högra levels öppnar upp Unika items drops (ser ut som i D2 till färgen för er som inte visste) som är enligt devsen mycket svåra att få och kommer ha ett stort värde samt definiera gubben, vi ska kunna nå till lvl100(max) utan att knappt ha sett något unikt droppa enligt någon dev.
Det pratas om Runewords+ runor och set items utan D3 inflation i siffror, bara inte utvecklingen går emot item inflation så kan D4 få det mest intressanta itemization i ett Diablo spel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opilus5500
Öppen beta imorgon ska bli kul testa Druiden och Necromancer om vi nu kommer in i spelet?? under första helgen hörde att det var 1 miljon spelare enligt community managern.
Inga exakta siffror har angivits men det handlar om 1-1,5 miljoner som spelade early access , open beta kan därför vara 6-10 miljoner inloggade?? Det är sjuka siffror och jag vet inte hur det kommer gå, räkna troligtvis med långa köer ! Ser mest fram emot Druiden men Necro ska bli kul också.