Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-23, 07:48
  #529
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
En färsk in-depth genomgång av Necromancern. Klassen verkar häftig med många olika konfigurationer (book of the dead) men tror en dev sa att det är max 12 minions, vill se 30 minions armé som i D2 men förstår att det inte var det bästa gameplay och riktigt sög i pvp tyvärr ( krävdes enigma teleport för att minions ens skulle fokusera och göra skada)

https://www.youtube.com/watch?v=CMw0EgC79kA

Den var kass i PVE också utan Enigma när man inte kunde porta rakt på bossar och bränna ner dem då Pet-AI och pathing var horribel i D2.
Citera
2023-03-23, 07:54
  #530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Den var kass i PVE också utan Enigma när man inte kunde porta rakt på bossar och bränna ner dem då Pet-AI och pathing var horribel i D2.
Ja så var det men en skön känsla att ha en hel armé bakom sig. Vi kommer nog ändå förhoppningsvis ha många fler minions med revive liknande spell, 12 max är alltså gällande för permanenta följeslagare (skelett/mage, golem)

Hur som helst så är D2 summon från corpses tillbaka och minions auto summonar inte som i D3. Det gillar jag.

Lite mer gott:
''0-1 Points : Both types have smooth skulls and lack any body wear. Melee Skeletons wield war picks and sometimes use round, spiked shields. 2-3 Points : Melee Skeletons wield axes. 4-5 Points : Both types sprout horns from their skulls. Melee Skeletons wield spiked maces. 6 Points : Melee Skeletons wield flails. 7 Points : Both types now wear chain mail helmets and tattered leg armor. 8+ Points : Melee Skeletons now wield scimitars. Those that use shields now carry kite shields instead of their usual round kind.''


'' There's also army of the dead that allows you to resummon all your minions should they all get wiped in one blow etc. I think it's a nice balance between 2 and 3 making summoning more viable here than otherwise. They're all manually summoned from the corpses though yea. . ''
Citera
2023-03-23, 10:18
  #531
Medlem
Då nuvarande datorn är för kass för D4 så funderar jag på att köpa till mitt PS5 istället då det ändå är full cross-play! Hur bra funkar D4 på konsoll ni som testat på betan? Är dator tyvärr överlägset gentemot konsoll kontrollmässigt eller funkar det över förväntan med handkontroll?
Citera
2023-03-23, 11:23
  #532
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Men Blizzard har svarat på kritiken: Blizzard says Diablo 4's repetitive dungeon designs are intentional


'' Don't judge a Diablo 4 beta dungeon by its layout.

According to game director Joe Shely in an interview with NME (opens in new tab), the repetitive dungeon design is because the beta is limited to one area in the open world game. ''

''We put well over 100 dungeons in the game—many of those are not in Fractured Peaks," Shely said. "We expect that as you’re leveling up your character, you’re going to be adventuring through many different dungeons rather than doing the same dungeon over and over. ''

'' One user (opens in new tab), who claims they were in the endgame beta, says the dungeons they experienced weren't that different.

Shely told Eurogamer that the Fractured Peaks region in the beta takes up "about 20% of the overworld," and that the dungeons are intentionally similar to tie them to their location in the world.

"People are seeing dungeons at the baseline level," Fergusson added. '


Det låter välkommet! skönt att de börjar svara på kritiken som fullständigt exploderat på nätet.



Citat:
Ursprungligen postat av Scandinaviag
Nåväl det blir en open beta nu på fredag. Ska bli intressant att testa och se själv vad man tycker om spelet.

Jag är mer fan utav d2 och poe när det gäller arpg. Vissa säger att det här spelet är mer som d2 vilket jag undrar hur exakt? Mörkt och blodigt ja men hur är itemization och annat.

Ha inte förväntningar på att det är ett diablo2 inriktning tyvärr!! Det snarare mer åt diablo3 när kommer till itemssystemet /combat , både i UI och attribut än så länge! Dock är det beta så finns möjlighet till förändringar och de verkar finnas högre levels paragons som kan göra itemssystemet djupare.
Det ända som är Diablo2 tyckte jag var atmosfären det är stort plus för den har mystiken, musiken, grafiken kändes mer detaljerad grafik mörkare också! De beror på vilken inställning kör med, jag körde längsta Brightness inställningen och med sharpnes på 50 de blev tok bra! Samma ljud som D2 med dricka potions och hur saker ting droppas på marken, vissa ljud ifrån D1/D2 på monster.

Öppen beta imorgon ska bli kul testa Druiden och Necromancer om vi nu kommer in i spelet?? under första helgen hörde att det var 1 miljon spelare enligt community managern.
__________________
Senast redigerad av Opilus5500 2023-03-23 kl. 11:27.
Citera
2023-03-23, 12:13
  #533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Då nuvarande datorn är för kass för D4 så funderar jag på att köpa till mitt PS5 istället då det ändå är full cross-play! Hur bra funkar D4 på konsoll ni som testat på betan? Är dator tyvärr överlägset gentemot konsoll kontrollmässigt eller funkar det över förväntan med handkontroll?
Det fungerar över förväntan med kontroll, allt kändes smidigt, ui är också anpassad för konsol. PÅ en stor TV med hög upplösning och korrekt kontrast var det en skön spelupplevelse må jag säga. Föredrog att spela på PS5 än PC eftersom interfacen kändes helt naturlig på konsol, på PC fick det en motsatt effekt och det lämnar mycket att önska.

Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Det låter välkommet! skönt att de börjar svara på kritiken som fullständigt exploderat på nätet.
Ja fast tänk på att kritiker alltid hörs mer än nöjda spelare, överlag är intrycket positivt från över +1 miljon early access som dränkte servern, det är många just nu som vill fortsätta spela och det är ett gott tecken på att spelet hade en riktigt skön gameplay sina problem till trots, om inget annat var grafiken/atmosfären/animationer så överlägset allt annat i genren att det är förståeligt + diablo lore.


Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Ha inte förväntningar på att det är ett diablo2 inriktning tyvärr!! Det snarare mer åt diablo3 när kommer till itemssystemet /combat , både i UI och attribut än så länge! Dock är det beta så finns möjlighet till förändringar och de verkar finnas högre levels paragons som kan göra itemssystemet djupare.
Det ända som är Diablo2 tyckte jag var atmosfären det är stort plus för den har mystiken, musiken, grafiken kändes mer detaljerad grafik mörkare också! De beror på vilken inställning kör med, jag körde längsta Brightness inställningen och med sharpnes på 50 de blev tok bra! Samma ljud som D2 med dricka potions och hur saker ting droppas på marken, vissa ljud ifrån D1/D2 på monster.
D4 imho (som kripparian var inne på ) har ett ganska så intressant item system med en del djup. Tror särskilt folk kopplar det till D3 p.g.a fonts som ser väldigt d3ish ut och fokuset på legendaries i betan men det är en stor uppgång och inte särskilt likt D3.

Från betan kan man tro det handlar om legendary drops som används men så är inte fallet, i D4 är benstommen i itemization Rare( gula ) items. Det beror på att det är väldigt svårt att få en legendary med korrekt affixes, bra rollade gula items som sedan blir craftade är vad det hela kommer att handla om(går att trade). Endgame worldtier vid högra levels öppnar upp Unika items drops (ser ut som i D2 till färgen för er som inte visste) som är enligt devsen mycket svåra att få och kommer ha ett stort värde samt definiera gubben, vi ska kunna nå till lvl100(max) utan att knappt ha sett något unikt droppa enligt någon dev.

Det pratas om Runewords+ runor och set items utan D3 inflation i siffror, bara inte utvecklingen går emot item inflation så kan D4 få det mest intressanta itemization i ett Diablo spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Öppen beta imorgon ska bli kul testa Druiden och Necromancer om vi nu kommer in i spelet?? under första helgen hörde att det var 1 miljon spelare enligt community managern.
Inga exakta siffror har angivits men det handlar om 1-1,5 miljoner som spelade early access , open beta kan därför vara 6-10 miljoner inloggade?? Det är sjuka siffror och jag vet inte hur det kommer gå, räkna troligtvis med långa köer ! Ser mest fram emot Druiden men Necro ska bli kul också.
__________________
Senast redigerad av Imladris 2023-03-23 kl. 12:21.
Citera
2023-03-23, 12:27
  #534
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Ja fast tänk på att kritiker alltid hörs mer än nöjda spelare, överlag är intrycket positivt från över +1 miljon early access som dränkte servern, det är många just nu som vill fortsätta spela och det är ett gott tecken på att spelet hade en riktigt skön gameplay sina problem till trots, om inget annat var grafiken/atmosfären/animationer så överlägset allt annat i genren att det är förståeligt + diablo lore.


Det är därför jag i mångt och mycket totalvägrar att kolla på spel-youtubers/streamers överlag. Så djävla mycket gnäll när de inte får exakt vad de vill ha i ett spel. Det funkar för att kolla build guides osv, men clickbait videos om "this game sucks" osv skrollar jag bara förbi.

Jag tycker (även om jag var skeptisk innan betan och har fortfarande mina reservationer när det kommer till MTX och end game tills jag fått testa det) att D4 verkar skoj, jag skiter i vad någon youtuber tycker och gnäller om.
Citera
2023-03-23, 12:50
  #535
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Intressant men endgame beta i fjol var inte heller release versionen, återstår att se vad som kan ha förändrats när den fulla versionen är släppt.

Men Blizzard har svarat på kritiken: Blizzard says Diablo 4's repetitive dungeon designs are intentional


'' Don't judge a Diablo 4 beta dungeon by its layout.

According to game director Joe Shely in an interview with NME (opens in new tab), the repetitive dungeon design is because the beta is limited to one area in the open world game.
''

''We put well over 100 dungeons in the game—many of those are not in Fractured Peaks," Shely said. "We expect that as you’re leveling up your character, you’re going to be adventuring through many different dungeons rather than doing the same dungeon over and over. ''

'' One user (opens in new tab), who claims they were in the endgame beta, says the dungeons they experienced weren't that different.

Shely told Eurogamer that the Fractured Peaks region in the beta takes up "about 20% of the overworld," and that the dungeons are intentionally similar to tie them to their location in the world.

"People are seeing dungeons at the baseline level," Fergusson added
. ''

https://www.pcgamer.com/blizzard-say...e-intentional/

Det stämmer att de kommer se annorlunda ut i andra zoner, men mechanics är den samma. Dvs, hämta en nyckel, backtrack till piedestalen, hämta nästa nyckel, backtrack till piedestalen igen osv. Eller den andra varianten att behöva döda precis varenda trash mob för att kunna fortsätta, har du missat en mob får du springa runt och leta efter den i en tom dungeon.

Det finns inga dungeons där du inte behöver backtracka genom stora tomma ytor du redan clearat.

Det är väl det sämsta med spelet som jag tycker, eftersom du kommer att köra 100-tals med både dungeons och nightmare dungeons senare. Springa med nycklar och channela på en grej i 5 sekunder med varje nyckel blir snabbt jävligt tradigt.

Ser fram emot spelet annars, har inga förhoppningar om att de ändrar så mycket, men det blir säkert roligt ett par veckor iaf.
__________________
Senast redigerad av rallykalle 2023-03-23 kl. 12:58.
Citera
2023-03-23, 13:10
  #536
Medlem
Får väl hoppas på variationer gällande dungeons, vem vill göra den of evils quest hela spelet liksom
Citera
2023-03-23, 13:51
  #537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är därför jag i mångt och mycket totalvägrar att kolla på spel-youtubers/streamers överlag. Så djävla mycket gnäll när de inte får exakt vad de vill ha i ett spel. Det funkar för att kolla build guides osv, men clickbait videos om "this game sucks" osv skrollar jag bara förbi.

Jag tycker (även om jag var skeptisk innan betan och har fortfarande mina reservationer när det kommer till MTX och end game tills jag fått testa det) att D4 verkar skoj, jag skiter i vad någon youtuber tycker och gnäller om.
Det kan jag hålla med om, uppskattar konstruktiv kritik (den med Kripparian var superb) men ifall det övergår till gnäll för att det inte motsvarar deras idéer över hur det perfekta arpg spelet ska vara är det en stor röd flagga. Den genomsnittliga spelaren är inte en streamer som kan sitta och spela 10-12 timmar om dagen och därför köra sönder spelen totalt.

Trots synpunkter har de flesta streamers ändå verkat uppskatta D4, försiktigt optimistiska, några Path of exile streamers (ZiggyD, Zizaran, Quin69) behöver också tillgodose sina följare som huvudsakligen är Path of exile trogna så det är inte konstigt att måttstocken för ett framgångsrikt arpg koncept i deras värld blir Path of exile. Något jag och många andra inte håller med om, D4 ska vara diablo och bygga vidare från sina föregångare (minimalt från D3, motorn får räcka ).

Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Det stämmer att de kommer se annorlunda ut i andra zoner, men mechanics är den samma. Dvs, hämta en nyckel, backtrack till piedestalen, hämta nästa nyckel, backtrack till piedestalen igen osv. Eller den andra varianten att behöva döda precis varenda trash mob för att kunna fortsätta, har du missat en mob får du springa runt och leta efter den i en tom dungeon.

Det finns inga dungeons där du inte behöver backtracka genom stora tomma ytor du redan clearat.

Det är väl det sämsta med spelet som jag tycker, eftersom du kommer att köra 100-tals med både dungeons och nightmare dungeons senare. Springa med nycklar och channela på en grej i 5 sekunder med varje nyckel blir snabbt jävligt tradigt.

Ser fram emot spelet annars, har inga förhoppningar om att de ändrar så mycket, men det blir säkert roligt ett par veckor iaf.
Nightmare sigill Dungeons är dock inte det enda 'endgamet', det finns Helltides, PvP, Tree of Whispers, Worldbosses och vem vet vad mer som kan läggas till i framtiden? Spelet är ganska så ambitiöst när det gäller endgame content.

Jag hoppas Blizzard ändrar (Kripp analyserade det, Blizz devs har garanterat sett videon) kravet på att varenda mob måste dö, det är bara drygt. Backtracking är inte svårt att åtgärda och sen hur varje individuellt dungeon (några såg riktigt coola ut i trailern) är återstår att se.

Tänk på att detta är ett live service game till skillnad från stackars övergivna D3 och Blizzard satsar stort, klagar tillräckligt många kommer ändringar att ske eftersom deras levebröd står på spel, det är till 99 % garanterat.
Citera
2023-03-23, 13:59
  #538
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Nightmare sigill Dungeons är dock inte det enda 'endgamet', det finns Helltides, PvP, Tree of Whispers, Worldbosses och vem vet vad mer som kan läggas till i framtiden? Spelet är ganska så ambitiöst när det gäller endgame content.

Jag hoppas Blizzard ändrar (Kripp analyserade det, Blizz devs har garanterat sett videon) kravet på att varenda mob måste dö, det är bara drygt. Backtracking är inte svårt att åtgärda och sen hur varje individuellt dungeon (några såg riktigt coola ut i trailern) är återstår att se.

Tänk på att detta är ett live service game till skillnad från stackars övergivna D3 och Blizzard satsar stort, klagar tillräckligt många kommer ändringar att ske eftersom deras levebröd står på spel, det är till 99 % garanterat.

Nightmare dungeons är dock enda sättet att få och levla upp Glyphs på, det går ingen annanstans, så man måste köra dem. Förhoppningsvis lyssnar de på feedback och gör om dungeons så de inte är så dryga, det kan inte ta så mycket tid.
Citera
2023-03-23, 14:07
  #539
Medlem
Nån som vet om det kommer tillkomma klasser? Saknar paladin/crusader som det ser ut nu.
Citera
2023-03-23, 14:13
  #540
Medlem
Funderar på att gräva fram min ps4 som nu mest samlar damm. Om jag köper spelet digitalt och sedan köper ps5’an, kan jag då få över spelet till nya konsolen utan att behöva köpa spelet på nytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback