Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 16:47
  #217
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Vilken tur man har att "Surrogatmödraskap" är en del i topic så man kan bemöta dina stolligheter.

Vem köper ett barn?

Om du inte förstår skillnaden mellan ett ägg, en spermie, ett embryom ett foster och ett barn.
Då tycker jag verkligen synd om dig.

Du får tycka precis vart du vill men du förstår ett barn är klar definition och det du pratar är initialt inget barn.

Gränsen går vid vecka 22 juridiskt men de räknas medicinskt som foster till vecka 28 sen om de därefter blir om de är dödfödda räknas de som barn googla om du vill... för så är det i Sverige.

Så nä dom köper inte ett barn.. dom köper tjänster..

Det får du tycka precis vad du vill om.. men fakta är fakta.
Du vill sälja barn! Det är okej om man bokar det med mamman innan.
Bra värde grund du har!
Citera
2023-03-22, 16:53
  #218
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Saken är den att de såg till att få ett barn där en av föräldrarna är biologisk förälder.

Vidare... Gör dom? Menar du att Nordsteds juridik inte har koll på läget.
https://www.nj.se/nyheter/surrogatmo...te-i-praktiken

Eller för den delen skatteverket.
https://www4.skatteverket.se/rattsli....3/365049.html

Att du inte förstår varför ofrivilligt barnlösa vill ha barn är tragiskt men inget man blir förvånad över.
Och som jag tidigare påtalat kan även ofrivilligt barnlösa hetrofiler skaffa barn genom surrogatmödrarskap.

Sek kan man ju undra varför lämnar du inte landet istället om det är så hemskt i Sverige. Rätt masochistiskt att vilja stanna i ett land som mer och mer går emot ens nazistiska ideal i en kamp man är dömd att förlora.
Nazisterna var sjuka men du är fan sjukare.
Allt för pengar.
Sälja barn? Vem fan bryr sig om läggning när vi pratar att sälja barn. Du ska leka viktig och skriva om veckor och foster utveckling.
Du, jag har barn. Du är sjuk. Jag kan använda jätte fina ord och skriva som en viktigpetter men det är inte till någon nytta för du är sjuk och du är inte ensam. Surrogatmoderskap är sjukt. Att normalisera det är fel eftersom det kan drabba folk så in åt helvetes illa, kom nu fan inte med någon jävla regelbok för då tycker jag du kan dränka dig själv. Det är bara fel. Skaffa egna barn eller adoptera barn som inte fått den familj dom behöver. Fy fan! Man ska bara ha och ha.
Citera
2023-03-22, 17:10
  #219
Medlem
Soterns avatar
Bögar skulle inte få komma i närheten av barn överhuvudtaget.
Citera
2023-03-22, 17:13
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Nazisterna var sjuka men du är fan sjukare.
Allt för pengar.
Sälja barn? Vem fan bryr sig om läggning när vi pratar att sälja barn. Du ska leka viktig och skriva om veckor och foster utveckling.
Du, jag har barn. Du är sjuk. Jag kan använda jätte fina ord och skriva som en viktigpetter men det är inte till någon nytta för du är sjuk och du är inte ensam. Surrogatmoderskap är sjukt. Att normalisera det är fel eftersom det kan drabba folk så in åt helvetes illa, kom nu fan inte med någon jävla regelbok för då tycker jag du kan dränka dig själv. Det är bara fel. Skaffa egna barn eller adoptera barn som inte fått den familj dom behöver. Fy fan! Man ska bara ha och ha.

Nu är det ju så att en av personerna är den biologiske fadern.
Makarna har alltså aldrig köpt något barn.
Däremot har de använt sig av ett ägg och en surrogatmamma.
Att jag skriver om fakta är för att även särskolelever ska kunna förstå det hela.
Tyvärr finns det en hel del såna som trots fakta inte är kapabla att ta in.
Och så till det fetade. Än en gå så upprepar jag att MB och NS har inte köpt något barn alls.
En av dom är biologisk förälder.
Citera
2023-03-22, 17:24
  #221
Medlem
Carina Bergfeldt har blivit en medial diva
https://www.dn.se/kultur/svt-om-cari...blev-otydligt/
Citera
2023-03-22, 17:48
  #222
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Nu är det ju så att en av personerna är den biologiske fadern.
Makarna har alltså aldrig köpt något barn.
Däremot har de använt sig av ett ägg och en surrogatmamma.
Att jag skriver om fakta är för att även särskolelever ska kunna förstå det hela.
Tyvärr finns det en hel del såna som trots fakta inte är kapabla att ta in.
Och så till det fetade. Än en gå så upprepar jag att MB och NS har inte köpt något barn alls.
En av dom är biologisk förälder.
Nu ska jag vara ärlig med dig.
Jag har inte sett intervjun. Jag läste det som stod om tråden att dom si och så letade en surrogat moder och hade visa preferenser på gener. Jag har viss förståelse att det går att lösa på sådana sätt för homosexuella par som dessa har gjort och många andra men jag tycker det är fel att det ska normaliseras.
Jag köper att homosexuella känner sann och trolig kärlek och jag ser inget negativt i det.
Jag förstår att för att dessa ska få barn så behöver surrogat morsor existera men jag accepterar det om det sköts privat och gärna med någon man känner och tycker om så att barnet fortfarande har en mamma och en känsla av att alla bitar sitter. Homosexuella får skapa sina familjer för familjer är heligt och ingen har att göra med hur en familj ser ut. "Bonusfamiljelandet".

Men det hollywood kändisar håller på med och använder andra kvinnor och köper deras barn är smutsigt. Jag accepterar inte sådant. Jag är inte insatt i Cristiano Ronaldos historia tex med sin första son men det väcker frågor. Klart grabben behöver sin mamma också tänker jag. Som exempel då jag gillar fotboll osv.

Mvh Sär-barnet
__________________
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-03-22 kl. 17:50.
Citera
2023-03-22, 18:30
  #223
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Carina Bergfeldt har blivit en medial diva
https://www.dn.se/kultur/svt-om-cari...blev-otydligt/
För ful trodde hon och nu ska hon äga dom.
Nä nu skojar jag bara. Jantelagen existerar inte.
Citera
2023-03-22, 22:32
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Nu ska jag vara ärlig med dig.
Jag har inte sett intervjun. Jag läste det som stod om tråden att dom si och så letade en surrogat moder och hade visa preferenser på gener. Jag har viss förståelse att det går att lösa på sådana sätt för homosexuella par som dessa har gjort och många andra men jag tycker det är fel att det ska normaliseras.
Jag köper att homosexuella känner sann och trolig kärlek och jag ser inget negativt i det.
Jag förstår att för att dessa ska få barn så behöver surrogat morsor existera men jag accepterar det om det sköts privat och gärna med någon man känner och tycker om så att barnet fortfarande har en mamma och en känsla av att alla bitar sitter. Homosexuella får skapa sina familjer för familjer är heligt och ingen har att göra med hur en familj ser ut. "Bonusfamiljelandet".

Men det hollywood kändisar håller på med och använder andra kvinnor och köper deras barn är smutsigt. Jag accepterar inte sådant. Jag är inte insatt i Cristiano Ronaldos historia tex med sin första son men det väcker frågor. Klart grabben behöver sin mamma också tänker jag. Som exempel då jag gillar fotboll osv.

Mvh Sär-barnet

Jag håller med dig om att det såklart vore den smidigaste lösningen om personer i behov av surrogatmödrarskap i första hand kan få hjälp med någon de känner. Nu är det ju inte tillåtet på någotsomhelst sett i Sverige oavsett läggning. I så fall måste kvinnans ägg vara hennes eget och då är det ju inget surrogatmödraskap.
Sen pratar dom om allt som handlar om gener i programmet "som bollsinne eller musikalitet". Som om det skulle vara genetiskt. Så där blev det snurrigt.. att man kan vilja se till genetiska sjukdomar hos äggdonatorn. Tja sånt är livet. Det är iofs ingen garant rakt av.
Men här pratar vi USA och där finns rätt stora rättigheter även för embryo och fosterdiagnostik. Det kan man tycka mycket om. Det gör jag personligen vad det gäller gränser kring detta.
Vad det gäller surrogatmamman så säger dom att hon var tydlig med att hon ville hjälpa två män som vill skaffa barn och det var därmed hennes val.
Citera
2023-03-23, 02:35
  #225
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Jag förstår inte vad som är fel med att använda den typen av tjänster om man har råd med det? Det är ju en jättebra service om man inte kan få barn själv!

I Sverige har vi bl a en lag som säger att en spermiedonator inte får vara anonym. När barnet fyllt 18 år har det rätt att få veta sin genetiska härkomst.
Nu ville MB inte ha barn med en ”mor” inblandad - eftersom han anser sig ha en konservativ inställning att ett barn enbart ska ha två föräldrar, inte fler.

Dock omfattar inte MBs konservatism det faktum att sonen nu inte har två föräldrar - utan två fäder.
Barn, brukar man ju säga i vårdnadsdiskussioner, behöver båda sina föräldrar med kvinnliga och manliga förebilder.

Kändisbögar i Sverige som blivit fäder finns det många av, men de skaffar vanligen barn med svenska kvinnor, ibland med lesbiska par som Mark och Jonas, Richard Wolf med flera.
Men att helt och hållet från början bestämma sig för att detta barn ska växa upp helt utan namn på en mor, utan ett foto, en bild eller någon som helst kvinnlig modersgestalt, är onekligen lite märkligt.

Att vara äggdonator innebär hormonbehandling för att stimulera bildning av många ägg på samma gång och ofta plågsamt operativt ingrepp att ta ut en mängd ägg.
Att plantera in ett befruktat ägg och genomgå nio månaders graviditet med alla de livslånga spår det sätter på kroppen, och dessutom avsluta allt med ett akut kejsarsnitt inget som görs lättvindigt.

Det går att teoretiskt förstå att man kan göra en sån här surogat-resa med donator och äggkläckare om man är väldigt skrupelfri, har stor längtan efter att föra sina gener vidare och har mycket pengar.
Men att man berättar om hur det gått till offentligt, koketterar och skrattar åt det är märkligt.

Man borde egentligen skämmas lite för det oetiska utnyttjandet av kvinnokroppar, utraderandet av en mor i sonens värld och egentligen välja hålla hela företeelsen lite privat, inte minst för sonens skull.
Citera
2023-03-23, 02:39
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Bögar skulle inte få komma i närheten av barn överhuvudtaget.
Hear hear. Det har vi med tydlighet sett de senare åren!
Citera
2023-03-23, 02:45
  #227
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Vad det gäller surrogatmamman så säger dom att hon var tydlig med att hon ville hjälpa två män som vill skaffa barn och det var därmed hennes val.

Tror du verkligen på det….?
Det gör inte jag. Det finns väl ingen kvinna i hela världen som egentligen vill att en barn hon bär och föder ska växa upp helt utan en mor. Det strider mot biologin.

Det är nog troligare att ”mag-mamman” sa så för att hon därmed skulle kunna få en rejäl slant. Insatta personer uppger att priset ligger kring 1/2 - 1 miljon till kvinnan som bär barnet, med omkostnader, äggdonator etc på 2 miljoner totalt. Kanske mer om barnet ska levereras till två bögar och inte till ett heterosexuellt par som kanske båda är genetiska föräldrar.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2023-03-23 kl. 02:57.
Citera
2023-03-23, 04:11
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror du verkligen på det….?
Det gör inte jag. Det finns väl ingen kvinna i hela världen som egentligen vill att en barn hon bär och föder ska växa upp helt utan en mor. Det strider mot biologin.

Det är nog troligare att ”mag-mamman” sa så för att hon därmed skulle kunna få en rejäl slant. Insatta personer uppger att priset ligger kring 1/2 - 1 miljon till kvinnan som bär barnet, med omkostnader, äggdonator etc på 2 miljoner totalt. Kanske mer om barnet ska levereras till två bögar och inte till ett heterosexuellt par som kanske båda är genetiska föräldrar.

Priser i USA är väl inte så konstiga då dom inte har vårt Svenska hälsovårdssystem. Därför ingår vårdkostnaderna i det hela. Men det kanske du inte riktigt haft förstånd att förstå.

Att surrogatmamman inte gör det av helt altruistiska skäl.. ock..?

Som dom sa i intervjun de kunde valt Ryssland, Ukraina eller Indien men valde USA..

Smarta grabbar.

Priset för surrogatmödraskap beror inte på mottagare mer än i din nazistiska hjärna.
Ägget köps separat och deras priser är samma för även om det är en hetrofil moder som inte har ägg som duger. Tänkte du inte på att även kärringar kan ha vara ägglösa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback