2023-03-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är mycket möjligt. Putin och Xi är ju bra kompisar. Lavrov brukar tala om Minsk-avtalet som båda parter brutit vid det här laget.

Ukraina lyckades aldrig ordna val i Donbas. När det sker och båda parter följer Minsk-avtalet kan det bli fred.

USA skickar vapen och Xi kommer med ett fredsavtal. Där måste man stöda Kina.

putains chef-sycophant lavrov kanske "brukar tala om Minsk-avtalet" men hen nämner sällan "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...endship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.

Var det putain själv eller chef-sycophanten lavrov som ställde den retoriska frågan; "vad vore världen utan ryssland"? Svaret är lika enkelt som självklart; så jävla mycket bättre!
Citera
2023-03-22, 16:37
Medlem
stilichos avatar
Klart man vill ha fred medans man ligger på plus. Tyskarna hade säkert inte haft något emot ett eldupphör i oktober 1942 heller, när de stod nere i Kaukasus och hade kontroll över en betydande del av de ryska oljetillgångarna. Men de krigshetsande ryssarna ville inte gå med på det utan skulle nödvändigtvis fortsätta kriga. Helt obegripligt.

Citat:
Ryska naturtillgångar + samlad europeisk "know how" med bl.a. Tyskland och Sverige i spetsen skulle vara minst jämspelta med USA. Räkna bort amerikansk imperialism och vi skulle slå ut USA som världsledare.

Konspirationsteorin att USA av någon anledning skulle vilja hålla Europa nere är ganska tröttsam. För det första är det inte ett nollsummespel. För det andra är det inte USA som vinner. Om någon av er knäppgökar för en gångs skull fick för er att titta på verkligheten så skulle ni se att det inte är Europa som amerikaniseras. Det är Amerika som europiseras. Världen håller på att bli mer och mer som Västeuropa. Och om USA vill fortsätta att försvara den västeuropeiska livsstilen med sin gigantiska militärbudget så ser jag mycket, mycket få skäl till att Västeuropa skulle protestera.
Citera
2023-03-22, 16:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Du glömmer att fredsplanen först och främst förkastas av Ukraina. Ukrainarna tänker utkämpa kriget med eller utan vår hjälp.

Och eftersom det handlar om en fullständigt omotiverad invasion från ett fullständigt hänsynslöst land så är det enda moraliskt försvarbara alternativet att bistå den försvarande parten.

Det är ju dock klarlagt att begreppet ”moral” inte existerar i er rysstrolls sinnesvärld. Det är 100% egoism rakt igenom.

Då borde ni nazister lobba för att USA drar tillbaka sina trupper, slutar expandera mot Ryssland och slutar aktivt utnyttja Ukraina i syfte att föra proxykrig mot Ryssland. Eller menar du att USA hade suttit still i båten om Ryssland ingått en pakt med Mexiko och placerat trupper och vapen där? Hur var situationen när det placerades vapen på Kuba? Kommer du ihåg eller ska jag påminna dig din lilla nazist?
Citera
2023-03-22, 16:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det är fascinerande med människor som 2023 är så fel ute som dig. Trots internet, fri skola och gratis mat under skoltiden.

1. Fredsplanen har tittats på.
2. Ukraina förkastar planen.
3. Du vet inte ett skit över huvud taget och inbillar dig saker om andras "agendor".
4. Vi vet nu att du är efterbliven.
5. Ryssarna (och CCP och andra diktatorer) behöver tillrättavisas.

Puss puss

1. USA är inte intresserade av fred, de vill ha världsdominans och utnyttjar Ukraina för sina syften.
2. Vad Ukraina gör spelar noll roll. Det är USA det handlar om. Ukraina är bara en bricka i spelet.
3. Jag vet mer än ett får som hämtar sina källor enbart från mainstream media i väst och vägrar se det från flera perspektiv. Jag kan åtminstone se att både USA och Ryssland är skit, något ni hjärntvättade krigshetsande nazister är inkapabla till.
4. Vad ni tror er veta skiter jag fullständigt i. Du betyder ingenting för mig.
5. Och USA, som har mördat, våldtagit och slaktat mer än någon annan nation i modern tid behöver inte tillrättavisas menar du? Vart var du när systematiska övergrepp begicks mot oskyldiga i Guantanamo Bay?

Puss, puss lilla nasse...

Åk ner och dö i Ukraina om du bryr dig så jävla mycket, eller ska andra göra smutsjobbet åt dig ditt fega kräk.
Citera
2023-03-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Vad Ukraina gör spelar noll roll. Det är USA det handlar om. Ukraina är bara en bricka i spelet.
Jag vet mer än ett får som hämtar sina källor enbart från mainstream media i väst och vägrar se det från flera perspektiv. Jag kan åtminstone se att både USA och Ryssland är skit, något ni hjärntvättade krigshetsande nazister är inkapabla till.
Alltså du borde nog vidga dina vyer.
Nato och EU länderna i Baltikum samt Polen stödjer helhjärtat alla försök att stoppa Ryssland.
Om man inte stoppar Ryssland i Ukraina är Baltstaterna nästa mål.

Kina är inte en seriös spelare här eftersom de har ingen förståelse för europiska historia.
Senast redigerad av Joltino 2023-03-22 kl. 17:01.
Citera
2023-03-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Den som "önskar krig" torde väl vara den psykotiske dvärgen i kreml, ty det är ju de facto hen som inlett, och för, anfallskrig mot Ukraina, eller hur?
Nope. Tänk så här hamnar du rätt.

En tattare slår upp sitt tält och företag på din tomt. Hade du låtit de husera där utan att kliva in och be dom dra åt helvete? Trodde inte det.

Svårare än så är det inte. Är Putin elak? Ja
Är Usa elakare? Ja
Citera
2023-03-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Alltså du borde nog vidga dina vyer.
Nato och EU länderna i Baltikum samt Polen stödjer helhjärtat alla försök att stoppa Ryssland.
Om man inte stoppar Ryssland i Ukraina är Baltstaterna nästa mål.

Kina är inte en seriös spelare här eftersom de har ingen förståelse för europiska historia.
Var ifrån kommer allt svammel om att Baltikum står på tur sedan Finland, Polen osv
Tror ni på det ens själva, de är ju Nato länder allihop förstår ni vad det innebär?
Citera
2023-03-22, 17:27
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Xi är i Moskva med en plan för fred. USA varnar för att fred skulle kunna "frysa kriget på Rysslands villkor".

https://www.theguardian.com/world/20...ace-in-ukraine

Är det USA och dess knähundar i väst (=vi) som driver kriget? USA bara skyfflar in mer vapen, ukrainare dör och Europa utarmas ekonomiskt. Precis som under andra världskriget när USA till sist klev in, deltog i avslutningen och krävde tillbaka de lån de givit under kriget.

Har de mindre, europeiska länderna (som t.ex. Sverige och Tyskland) varit för effektiva och struntat i imperialism och krig utan bara skapat sitt eget välstånd och därför måste slås ut eftersom vi kan konkurrera med stormakterna?

Är det USA som driver kriget vidare och motsätter sig en fredsplan?

Blir det "Zelenskydoktrinen" (helt manipulerad av USA) som kommer att pressas igenom: "Vi måste kriga tillbaka varenda tum av landet, Krim också." (= kan aldrig fungera)

Ryska naturtillgångar + tysk, svensk ... know how - USA skulle tappa ledningen.
Av geopolitiska skäl vore det dumt att acceptera en överenskommelse som inte tar hänsyn till vad Ryssland faktiskt roffat åt sig. Så ja, det är taktiskt efterblivet att acceptera ett förslag som premierar ryska intressen framför europeiska/västerländska intressen. Varför är det fel?
Citera
2023-03-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Var ifrån kommer allt svammel om att Baltikum står på tur sedan Finland, Polen osv
Tror ni på det ens själva, de är ju Nato länder allihop förstår ni vad det innebär?
Ja självklart.
Dem har haft mycket bråttom att gå med i NATO dessa före detta sovjetstater och nu också Finland som vill in.

Personen jag citerade har ett ohälsosamt fokus på USA och borde fokusera mer på dessa NATO länder (och snart Finland) istället.
EU är ju alla dessa länder redan medlemmar sedan länge förstås.
Att Ryssland kan komma att anfalla Baltikum trots att de är med i NATO det vet vi ju inte förens de är klara med Ukraina.
Kina tror jag inte förstår alls och de ses inte som en seriös part i detta alls.

Därför är det så viktigt att kämpa mot ryssarna i Ukraina för om Baltstaterna anfalls ja vad händer då.
Senast redigerad av Joltino 2023-03-22 kl. 17:31.
Citera
2023-03-22, 17:32
Medlem
Citat:
Då borde ni nazister lobba för att USA drar tillbaka sina trupper, slutar expandera mot Ryssland och slutar aktivt utnyttja Ukraina i syfte att föra proxykrig mot Ryssland. Eller menar du att USA hade suttit still i båten om Ryssland ingått en pakt med Mexiko och placerat trupper och vapen där? Hur var situationen när det placerades vapen på Kuba? Kommer du ihåg eller ska jag påminna dig din lilla nazist?
Dina argument tappar genast all legitimitet när du kallar mig nazist, varför jag inte ens behöver bemöta dem då du punkterar dig själv.

När Putin och hans gäng kallar Zelensky och hans allierade för nazister så ser vi det mest genomskinliga och ogenomtänkta försöket till propagandalögner någonsin. Syftet är bara att få det ryska folket att tro att de står inför samma typ av hot nu som under andra världskriget, trots att dessa saker inte har någonting överhuvudtaget med varandra att göra. Det är lika dumt som om Joe Biden skulle säga att Putin tillhör al-Qaida för att få amerikanarna att förknippa honom med bin Laden och terrorhoten i början av 2000-talet.
Citera
2023-03-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Ja självklart.
Dem har haft mycket bråttom att gå med i NATO dessa före detta sovjetstater och nu också Finland som vill in.

Personen jag citerade har ett ohälsosamt fokus på USA och borde fokusera mer på dessa NATO länder (och snart Finland) istället.
EU är ju alla dessa länder redan medlemmar sedan länge förstås.
Att Ryssland kan komma att anfalla Baltikum trots att de är med i NATO det vet vi ju inte förens de är klara med Ukraina.
Kina tror jag inte förstår alls och de ses inte som en seriös part i detta alls.

Därför är det så viktigt att kämpa mot ryssarna i Ukraina för om Baltstaterna anfalls ja vad händer då.
Som jag sa tidigare hur fan kan ni tro att ryssarna anfaller ett Nato land?
Tappade eller bara lätt manipulerade av krigshetsarna.
Lägg upp ett rimligt scenario där Putin går in i valfritt Nato land
Citera
2023-03-22, 17:56
Medlem
Arcanes avatar
Citat:

Om Mexiko hade ingått en pakt med Ryssland så hade USA säkert anfallit Mexiko för att avnazifiera det och förklarat att delar av landet nu tillhörde USA, eller kanske inte…

Kuba-krisen har noll likheter med Rysslands invasion av Ukraina. Om USA hade börjat leverera kärnvapen till Ukraina och Ryssland försökt stoppa dessa leveranser, och hotat med att förstöra kärnvapen-installationerna i Ukraina, så hade det varit en liknande situation. Nu var dock inga sådana leveranser aktuella över huvud taget.

Sedan hade ju Sovjet, och sedan Ryssland, andra militära installationer på Kuba. Sovjet var dock inte intresserad av några större militärbaser på Kuba, trots att Kuba gärna velat haft det, då dessa hade legat väldigt långt bort och isolerat och därmed inte fyllt någon funktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback