Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-19, 09:59
  #913
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ser väl sådär ut för hans bolag, sjunkande omsättning under flera år, eller svajig lönsamhet i det andra.
Gissar att han kunnat använda sin privata bostad i Tyresö som stadigt stigit i värde, Där har han säkerligen kunnat hitta låneutrymme för att köpa åtminstone en del av sina fastigheter, sen har väl värdet skrivits upp på fastigheterna han köpt med i takt med stigande fastighetspriser.
Man kan undra hur det blir nu när priserna slutat att stiga och finansieringskostnaderna stiger.

Vi vet ju inte om han lånar ö h t - men OM han lånar får han större lån i normalbankerna till bra räntor - har MiniMax inkomster efter detta?
Citera
2023-03-19, 10:15
  #914
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vi vet ju inte om han lånar ö h t - men OM han lånar får han större lån i normalbankerna till bra räntor - har MiniMax inkomster efter detta?
Skall han verkligen haft miljoner som han köpt för? En gissning är att tillgångssidan i hans ljud och ljusbolag är rätt uppblåst.
Men jag har inte grävt i hans redovisning, men med tanke på hur han konstant vill ha fantasipriser för en massa skit han kommit över så ligger det i farans riktning.
Citera
2023-03-19, 10:26
  #915
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Skall han verkligen haft miljoner som han köpt för? En gissning är att tillgångssidan i hans ljud och ljusbolag är rätt uppblåst.
Men jag har inte grävt i hans redovisning, men med tanke på hur han konstant vill ha fantasipriser för en massa skit han kommit över så ligger det i farans riktning.

Men han köper väl privat o vi vet inte hur många privata miljoner han samlat på sig-
som jag skrivit tidigare är Kent ett födgeni - trots alla skitskriverier så överlever både han
o bolaget o han köper hus - vad vet någon om den stora justa kåken i ånge?
Citera
2023-03-19, 10:44
  #916
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men han köper väl privat o vi vet inte hur många privata miljoner han samlat på sig-
som jag skrivit tidigare är Kent ett födgeni - trots alla skitskriverier så överlever både han
o bolaget o han köper hus - vad vet någon om den stora justa kåken i ånge?
Det ena bolaget innehåller åtminstone campingen sen om fler fastigheter ligger i bolaget vet jag inte, en omsättning på 1,75 milj och -400 är väl inte jätteimponerade.
Omsättningen i ljud och ljusbolaget har mer än halverats. Vi får se nu när fundamenta har ändrats om det kommer att fungera att köra på som Billebro gör.
Citera
2023-03-22, 09:55
  #917
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
vad vet någon om den stora justa kåken i ånge?

Enligt bekanta är det en gammal sliten kåk i riktigt dåligt skick som gått i konkurs flera gånger dom senaste åren. Bl.a. har kända lokala entreprenörer misslyckats att få någon ekonomi i kåken så jag har svårt att se hur fan Kent ska kunna göra något bra av kåken som tydligen har stooora renoveringsbehov.

Om han vill ha några hyresgäster så måste han se till att vvs'en funkar och bara att värma upp en sån byggnad ......

Undrar vad fan han tänkt att ha den kåken till egentligen. Alla tidigare fastigheter har med några undantag varit boenden i någon form och såna kan man ju faktiskt hyra ut även i rätt risigt skick. Finns många som gjort det till en affärside att hitta ut till folk på samhällets skuggsida, gästarbetare etc. Detta som han har köpt nu är en kommersiell fastighet som inte får nyttjas för boende vilket innebär att han måste hitta kommersiella hyresgäster. Och såna hyresgäster har generellt högre krav på hyresobjekten.

/#LOUDmouth#
Citera
2023-03-22, 13:36
  #918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Enligt bekanta är det en gammal sliten kåk i riktigt dåligt skick som gått i konkurs flera gånger dom senaste åren. Bl.a. har kända lokala entreprenörer misslyckats att få någon ekonomi i kåken så jag har svårt att se hur fan Kent ska kunna göra något bra av kåken som tydligen har stooora renoveringsbehov.

Om han vill ha några hyresgäster så måste han se till att vvs'en funkar och bara att värma upp en sån byggnad ......

Undrar vad fan han tänkt att ha den kåken till egentligen. Alla tidigare fastigheter har med några undantag varit boenden i någon form och såna kan man ju faktiskt hyra ut även i rätt risigt skick. Finns många som gjort det till en affärside att hitta ut till folk på samhällets skuggsida, gästarbetare etc. Detta som han har köpt nu är en kommersiell fastighet som inte får nyttjas för boende vilket innebär att han måste hitta kommersiella hyresgäster. Och såna hyresgäster har generellt högre krav på hyresobjekten.

/#LOUDmouth#

Du missar helt hur Kent funkar.

Renoveringar kostar bara pengar om man faktiskt gör dem.

Det är gratis att:
Inte värma upp lokaler.
Inte renovera lokaler.
Inte täta läckande tak.
Osv.

Kent renoverar aldrig. Eventuellt drar han väl på ett lager färg på ngt kan jag tänka mig. Inte mer.
Citera
2023-03-22, 14:48
  #919
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Du missar helt hur Kent funkar.

Renoveringar kostar bara pengar om man faktiskt gör dem.

Det är gratis att:
Inte värma upp lokaler.
Inte renovera lokaler.
Inte täta läckande tak.
Osv.

Kent renoverar aldrig. Eventuellt drar han väl på ett lager färg på ngt kan jag tänka mig. Inte mer.

Och du missar vad jag skrev. Tidigare har Kents fastighetsaffärer haft med boende att göra. Och att hyra ut stugor, campingplatser etc. i risigt skick är tyvärr inget problem i dagens Sverige.

Att hyra ut lokaler i kommersiella fastigheter kräver däremot betydligt mer av objektet. En kommersiell hyresgäst har helt andra krav eftersom det finns ett helt annat utbud av lediga objekt.

Om inte tidigare ägare (med seriösa och långsiktiga planer) har lyckats med Mejeriet i Ånge hur tänker du att Kent ska lyckas? Fastigheten har bytt ägare 4-5 gånger dom senaste 5 åren och gått i konkurs 2-3 gånger. Vad jag har hört så krävs det i princip en totalrenovering av fastigheten.

Jämför med DM-huset i Bräcke som är nästan tomt och står och dränerar ägaren på pengar medans han försöker sälja skiten. Och då är den fastigheten en riktigt solid kvalitetsfastighet. DM-husets ägare är på fallrepet och har snart inget kvar. Men du menar att Kent ska lyckas få vinst i ett gammalt ruckel till kommersiell fastighet i en liten håla på dekis?

En gissning är att Kent inom 6 månader kommer få föreläggande av kommunen att städa upp på och runt fastigheten efter att den tagits över av "buset".

/#LOUDmouth#
Citera
2023-03-22, 15:51
  #920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Och du missar vad jag skrev. Tidigare har Kents fastighetsaffärer haft med boende att göra. Och att hyra ut stugor, campingplatser etc. i risigt skick är tyvärr inget problem i dagens Sverige.

Att hyra ut lokaler i kommersiella fastigheter kräver däremot betydligt mer av objektet. En kommersiell hyresgäst har helt andra krav eftersom det finns ett helt annat utbud av lediga objekt.

Om inte tidigare ägare (med seriösa och långsiktiga planer) har lyckats med Mejeriet i Ånge hur tänker du att Kent ska lyckas? Fastigheten har bytt ägare 4-5 gånger dom senaste 5 åren och gått i konkurs 2-3 gånger. Vad jag har hört så krävs det i princip en totalrenovering av fastigheten.

Jämför med DM-huset i Bräcke som är nästan tomt och står och dränerar ägaren på pengar medans han försöker sälja skiten. Och då är den fastigheten en riktigt solid kvalitetsfastighet. DM-husets ägare är på fallrepet och har snart inget kvar. Men du menar att Kent ska lyckas få vinst i ett gammalt ruckel till kommersiell fastighet i en liten håla på dekis?

En gissning är att Kent inom 6 månader kommer få föreläggande av kommunen att städa upp på och runt fastigheten efter att den tagits över av "buset".

/#LOUDmouth#

Och du missar att Kent är Kent. Han kommer lova mycket när företagen flyttar in och inte hålla något.

Det kommer funka i omgångar i som max ngt år. Därefter kommer han ha gått från ”stora industribolag” som han själv pratade om till att inte ens Hassans telecom kommer vilja hyra in sig.

Kent fungerar inte som andra människor helt enkelt.
Citera
2023-03-25, 02:43
  #921
Medlem
Herregud denna människa, vilket jäkla unikum!
Innan jag läst på om honom svarade jag på en annons han hade ute om ett jobb.
Han hörde av sig och vi bokar in en dag för intervju. Kommer dit och han är hel skum! En god vän körde mig och tur var ju det att han var med. Någon intervju blev ju inte av. Istället står vi ute i kylan, han babblar på om allt och ingenting, far fram och tillbaka, fnissar, smackar med munnen och ser helt jäkla förvirrad ut.

Allt känns helt vrickat och vi blåser av "intervjun" och drar därifrån. På vägen hem bestämmer vi oss för att googla honom, och finner denna tråd här på flashback, vi hittar flera fb konton, tidningar som intervjuat honom m.m

Hur sjutton efter alla år lyckas han fortfarande blåsa folk på ett eller annat sätt?!

Då han nu tragiskt nog bosatt sig i Västernorrlands län och vad jag vet är det inte allt för många som känner till honom. Borde man inte gå ut och varna folk för Billebro?
Citera
2023-03-25, 10:26
  #922
Avstängd
Kent har hus runt om långt ifrån varandra o han kan inte vara överallt - blir hans kåkar inte utsatta för illegala ockupanter - t ex knarkare men även TiggeROM
Citera
2023-03-25, 21:28
  #923
Medlem
Herregud den här människan är ju grovt störd i huvudet. Han funkar inte som andra normala människor. Man kan anlita honom som DJ för 75k.
Citera
2023-03-26, 12:17
  #924
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HjernTumoren324
Herregud den här människan är ju grovt störd i huvudet. Han funkar inte som andra normala människor. Man kan anlita honom som DJ för 75k.

Jaa han är inte som andra - han kan tänka utanför boxen - han är en udda personlighet - såna behöver vi.

Och det är därför han hela tiden klarat sig så bra o blivit rikare o rikare - sen kanske det går ner med konkurs o liknande - det har hänt honom en gång tidigare men kåken i Tyresö kunde han behålla.

Hur sköts alla hans hus - hemma borta osv - betalar han byggfolk eller förfaller det -
hur är det med hans hem - där borde det ha behövts en del t ex omdränering - nytt tak
ny fasad/målning or whatever
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback