2023-03-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Och där fick boken en förklaring. Toaletten som omnämns som brevlåda är ju också intressant. Verkar vara rätt old school?

Som någon skrev på skämt tidigare så är det förjävligt roligt att försvaret menade på att GRU var benämningen på en bil de krockat.
vad är det för bok det pratas om?. tyvärr inte hunnit läsa fup
Citera
2023-03-18, 20:49
Medlem
Vet någon om Peyman gjorde lumpen?
Har han publicerat ett CV någonstans eller har någon sett det i några handlingar?
Citera
2023-03-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Har kontaktat Stockholms tingsrätt om att få ljudupptagningen från rättegången. Jag trodde naivt nog att den skulle kunna skickas via e-post men har fått till svars att den endast lämnas ut på USB till en kostnad av 120:- + porto samt att mitt personnummer måste lämnas.

så hur gick det?. gick du ut och hämtade ljudfilerna eller sket du i det?
Citera
2023-03-19, 09:38
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Jag förstår att du syftar till säkerhetsboken där han haft sina iranska pass men det har väl aldrig varit något frågetecken kring den boken? Däremot så var det ju flertalet böcker som SÄPO noggrant dokumenterat i FUPen som vi fortfarande inte vet varför de ägnades så mycket tid åt. Kan det vara som så att du råkar blanda ihop?
Ja, tänker på de böckerna. Är det inte samma böcker? Trodde säkerhetsboken stod i bokhyllan?
Citera
2023-03-20, 22:11
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Iranier, jädra opålitlig ohyra, har inte i Sverige att göra. Tror Kia på riktigt att han lyckats lura rysk underrättelsetjänst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback