Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-18, 20:04
  #985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
På många ställen i USA är mexare redan i majoritet.
I t.ex Miami finns nästan inga vita längre.
I LA utgör vita mindre än en tredjedel (ca 28%).

Om det är någon som är idiot så är det ju DU som förnekar detta. Makalöst att du din pajas inte har koll på skitlandet som du så gärna försvarar.


Var inte diskussionen om vilket språk som talas? Du vet att det inte bara är vita som pratar engelska i USA?

Citat:
Meth? Det vet vi knappt ens vad det är här i Sverige, skönt nog. I Sverige kan det gå ÅR utan att jag ser nån som är uppenbart drogpåverkad.
Men i USA? Ptja max 5 min kanske.

Det har gått månader sen jag såg någon drogpåverkad här (om kan inte räknar weed, det ser man såklart varje dag). Senast jag såg någon var det på donken mitt i natten, och utsätter man sig för det får man skylla sig själv.
Citera
2023-03-18, 21:58
  #986
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Var inte diskussionen om vilket språk som talas? Du vet att det inte bara är vita som pratar engelska i USA?



Det har gått månader sen jag såg någon drogpåverkad här (om kan inte räknar weed, det ser man såklart varje dag). Senast jag såg någon var det på donken mitt i natten, och utsätter man sig för det får man skylla sig själv.
Helt rätt. Denna killen har aldrig varit I USA och sprider lögner och hittar på. En professionell USA-hatare. I ett inlägg skrev han att det finns städer i USA man inte kan besöka utan att bli rånad.
Man tar sig för pannan.
Citera
2023-03-18, 22:21
  #987
Medlem
Så mycket skit jag skrivit om det på social media lär jag aldrig bli insläppt l landet. Tur är det för jag vill inte åka dit.
Citera
2023-03-19, 02:02
  #988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Helt rätt. Denna killen har aldrig varit I USA och sprider lögner och hittar på. En professionell USA-hatare. I ett inlägg skrev han att det finns städer i USA man inte kan besöka utan att bli rånad.
Man tar sig för pannan.

Alltså han trollar väl lite halvt, men många av de synpunkter han framför är det många svenskar som verkar ha. Det är väl halvsanningar som de blivit itryckta sedan födseln. Minns innan jag flyttade var det många som han hade synpunkter typ “du vet väl att det kostar $10000 att åka ambulans” och såna grejer. Men sedan väl på plats upptäckte jag att det mesta jag blivit itutad inte stämde.

Jag vet inte varför just USA rör upp jantenerven på svenskarna att de så fort man nämner något positivt om att bo i USA måste de överbevisa Sveriges förträfflighet. Speciellt om jag råkar nämna vad man tjänar här.
__________________
Senast redigerad av Joey Radical 2023-03-19 kl. 02:06.
Citera
2023-03-19, 02:42
  #989
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Alltså han trollar väl lite halvt, men många av de synpunkter han framför är det många svenskar som verkar ha. Det är väl halvsanningar som de blivit itryckta sedan födseln. Minns innan jag flyttade var det många som han hade synpunkter typ “du vet väl att det kostar $10000 att åka ambulans” och såna grejer. Men sedan väl på plats upptäckte jag att det mesta jag blivit itutad inte stämde.

Jag vet inte varför just USA rör upp jantenerven på svenskarna att de så fort man nämner något positivt om att bo i USA måste de överbevisa Sveriges förträfflighet. Speciellt om jag råkar nämna vad man tjänar här.
Visst försöker han trolla men han är ju inte ens i närheten att vara trovärdig.
Det är väldigt 'hip' att hata USA. Det har alltid varit ett idiotiskt tankesätt , vi vet ju alla att det bara är skitsnack. Antar att det beror på den svenska avundsjukan eller så härstammar det från 70talet då det var modernt för vänstermänniskor att protestera mot allt USA gjorde och vissa individer tror fortfarande på det. Stackars missledda typer.
Citera
2023-03-19, 02:46
  #990
Medlem
laughingducks avatar
När jag insåg att visa drömmar ska förbi drömmar..
Citera
2023-03-19, 03:34
  #991
Avstängd
Jag har gett upp drömmen att ens semestra utanför Europa.. orkar inte.
Fett opålitligt efter pandemin.
Citera
2023-03-19, 11:38
  #992
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Helt rätt. Denna killen har aldrig varit I USA och sprider lögner och hittar på. En professionell USA-hatare. I ett inlägg skrev han att det finns städer i USA man inte kan besöka utan att bli rånad.
Man tar sig för pannan.

Åk till Compton och gå omkring där en stund så kanske du lär dig ett och annat.
Citera
2023-03-19, 11:40
  #993
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Alltså han trollar väl lite halvt, men många av de synpunkter han framför är det många svenskar som verkar ha. Det är väl halvsanningar som de blivit itryckta sedan födseln. Minns innan jag flyttade var det många som han hade synpunkter typ “du vet väl att det kostar $10000 att åka ambulans” och såna grejer. Men sedan väl på plats upptäckte jag att det mesta jag blivit itutad inte stämde.

Jag vet inte varför just USA rör upp jantenerven på svenskarna att de så fort man nämner något positivt om att bo i USA måste de överbevisa Sveriges förträfflighet. Speciellt om jag råkar nämna vad man tjänar här.

Jag hatar väl inte direkt USA, jag gillade San Diego, men många i denna tråd målar upp USA som en helt felfri plats, medan man målar upp Sverige som ett land med hög kriminalitet och med 90% invandrare. Det är otroligt korkat.
Citera
2023-03-19, 11:43
  #994
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Visst försöker han trolla men han är ju inte ens i närheten att vara trovärdig.
Det är väldigt 'hip' att hata USA. Det har alltid varit ett idiotiskt tankesätt , vi vet ju alla att det bara är skitsnack. Antar att det beror på den svenska avundsjukan eller så härstammar det från 70talet då det var modernt för vänstermänniskor att protestera mot allt USA gjorde och vissa individer tror fortfarande på det. Stackars missledda typer.

Det är snarare du som är troll.
Du säger att det är bullshit att vita är i minoritet på vissa ställen i USA bland annat.
Antingen trollar du eller så blundar du för sanningen. Officiell statistik finns bara en googling bort.

Eller lever du kvar i 70-80 talet innan förslumningen av många amerikanska städer? Jävla surgubbe.
Citera
2023-03-20, 01:25
  #995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag hatar väl inte direkt USA, jag gillade San Diego, men många i denna tråd målar upp USA som en helt felfri plats, medan man målar upp Sverige som ett land med hög kriminalitet och med 90% invandrare. Det är otroligt korkat.

Det är nog inte många som tycker USA är ett felfritt land. Inte ens i den här tråden. Däremot verkar de flesta som flyttar hit trivas bättre här än i Sverige. Men jag tror att de som flyttar är främst de som föredrar att bo i ett land som USA istället för ett land som Sverige. Och det är säkerligen en ganska liten andel av Sveriges befolkning som är lagd åt det hållet.

Men det märkliga är Svenskarnas behov om att hävda det egna landet så fort man nämner något positivt om att bo i något annat land. Speciellt om det är just USA, vilket förstärker denna mentalitet flera gånger om.
Citera
2023-03-20, 02:57
  #996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
Det är nog inte många som tycker USA är ett felfritt land. Inte ens i den här tråden. Däremot verkar de flesta som flyttar hit trivas bättre här än i Sverige. Men jag tror att de som flyttar är främst de som föredrar att bo i ett land som USA istället för ett land som Sverige. Och det är säkerligen en ganska liten andel av Sveriges befolkning som är lagd åt det hållet.

Men det märkliga är Svenskarnas behov om att hävda det egna landet så fort man nämner något positivt om att bo i något annat land. Speciellt om det är just USA, vilket förstärker denna mentalitet flera gånger om.

Oerhört märkligt. Att ens försöka låtsas som att ett land där sommaren endast är 2 månader lång (om vi ska vara generösa) och resten av året är en grå, ruggig sörja. Ja det är som sagt märkligt. Stockholm syndrome.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f750874

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback