2023-03-17, 23:43
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegefester
Haha! Nu visade det sig att d e den där torsken som försökte stämma Henko, men misslyckades... 😂 är den ligger bakom de där trollkontona på twitter som tjafsades om tidigare här i tråden.

Säger en hel del om hur smarta d är d där psykopaterna som hänger efter folk de inte fick va kompis med. 😂😂

https://twitter.com/insikt24/status/...aQ6CkSwNg&s=19

110% Tvek På Det. Ajja, men du tror väl vad Henko vill att du ska tro. Med såna vänner behöver man inga fiender. 😂

Varför såg Henko alldeles förstörd ut i Falu TR, aggressiv var han också. Hade han nyss fått veta att han skulle få böta 10 lax lr? 😂😂

Så går d när man driver en hatpodd och ljuger om allt och alla. 😂
Senast redigerad av farfar 2023-03-17 kl. 23:46.
Citera
2023-03-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
En skildring från Axels rättegångar i fredags skriven av Boris Benulic på Morgonposten: https://morgonposten.se/2023/03/12/a...on-co-hatiska/

Reagerade lite på det här:
Citat:
Axel förklarar omgående att förlikning inte är möjlig, och påpekar att Dan redan vunnit ett förtalsmål på samma grunder mot Axel – i februari 2022. Den gången fick Dan 5 000 kronor.

Dan hänvisar också till den domen, och menar att Axel ska dömas för att han fortsätter säga samma saker.

När Axel hänvisar till domen verkar han göra det med utgångspunkt i att han menar att det är orimligt att han ska kunna dömas för samma sak en gång till, och få slanta upp igen

Återfallsförbrytare blir inte immuna mot att bli dömda för samma brott, som Axel insinuerar här, det är snarare så att begår en kriminell samma brott igen så ökar risken att straffet nästa gång blir hårdare.
Citera
2023-03-18, 14:03
Medlem
Pontus.Lindwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
En skildring från Axels rättegångar i fredags skriven av Boris Benulic på Morgonposten: https://morgonposten.se/2023/03/12/a...on-co-hatiska/

Jag håller inte med om allt som Boris skriver och hur han beskriver det, men han äger sin egen uppfattning. Hur man ser på saken beror nog ganska mycket på hur mycket man känner till och hur länge man har följt dramatiken omkring Haveristerna. Det är lite intressant att någon som man aldrig har hört talas om ändå är lite insatt i turerna och inte enbart ”går på” vad han i stunden råkade höra där och då. Lite tråkigt förstås att han inte ser bortom ”varför bry sig om vad meningsmotståndare säger om en”, då det är en så platt analys och lika platt slutsats.

Däremot går hela artikelns existens lite stick i stäv med tanken att ”ingen bryr sig, eftersom ingen säger något” - det finns nog väldigt många insatta som följer allt utan att varken skriva, säga något eller på annat sätt visa att de vet vad som händer och sker. En annan sådan uppenbarelse fick jag nyligen när jag såg att Gillman i ett videoklipp råkade avslöja delar av sitt bildbibliotek på sin mobil. Det jag reagerade på var inte bilden på Gillman, som alla andra gjorde, jag reagerade istället på att han hade skärmdumpat mina flashback-inlägg. Det är nog få andra än jag själv som kan koppla bilderna till mina inlägg, men jag kände igen dem direkt. Plötsligt visste jag att Gillman var insatt i vad jag skriver här, vilket var en lite konstig känsla.

Lärdomen är att människor är nyfikna och vet väldigt mycket som de inte lämnar något spår efter sig någonstans, förutom vid små misstag, som avslöjar vad de vet. Små detaljer kan betyda något helt annat för några än vad de gör för de flesta andra.

Det är många som vet exakt vad Axel och Henko pysslar med men som håller det för sig själva tills den dagen de känner att de kan behöva lufta vad de vet.

Som jag uppfattar det så är Haveristerna lite väl trygga och bekväma i sin attityd att ”ingen orkar” gräva i och sammanställa all deras skit. Det skulle inte förvåna mig om det faktiskt är många som gräver i deras skit, av ren personlig nyfikenhet eller målmedvetet, som man aldrig har hört talas om.

Då och då dyker ett resultat upp, som denna skildring av Boris eller en skildring av Johannes Nilsson, som avslöjar att folk sitter på sin kammare lite varstans och försöker lägga ett pussel som de sedan kan presentera på ett för allmänheten intressant sätt.
Senast redigerad av Pontus.Lindwall 2023-03-18 kl. 14:46.
Citera
2023-03-18, 18:37
Medlem
Rockfarmors avatar
Henko hälsa och friskvård är ett återkommande tema i podcast Haveristerna, och efter att JH har blivit så hyllad för sin fysik så tycks Henko har blivit mer och mer devoted i sin träning. Henko har en machoman-mätartävling med Mikael Skillt (Skillt missar aldrig ett tillfälle att få visa sig lite macho) på Twitter så jag tänkte att vi kan låta MMA-experten i tråden få komma till tals:

Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Tänka sig vad svårt det ska vara med den enklaste research på det här forumet.

Sökte på youtube och genast kom det upp flera filmer. Lustigt att de ligger under IRM-kontot men där ligger de iaf...
Boxning:
https://www.youtube.com/watch?v=YU6iwsAODsY
All style:
https://www.youtube.com/watch?v=N5sQkaEMuCs Här mötte han nån snubbe som gått match i nordiska mästerskapen men som blivit nerflyttad i klasserna. Om jag inte minns fel så hade snubbens motståndare inte dykt upp. Så inte undra på att Henko åker på dyng.

Som fd Avestabo och tidigare elev till Henko så kan jag bara intyga att han både givit och fått smällar i sina dagar. Han var även med och fightades i en av dessa "senap och mma" galor. Tror det var den första. De blev totalt tre innan mma-förbundet surnade till.

Det var aldrig tal om nått medlemskap som signaturen "TheBuster" påstår. Här kan ni läsa Johan "Godzilla" Lennströms egna ord om hur Avesta senap och MMA uppkom: https://www.mmanytt.se/mmanyttse/int...sta-senap-mma/

I övrigt kan jag bara tillägga att Henko var en bra tränare trots att klubben var relativt ung och att tränarna generellt inte hade allt för många år inom sporten.

Är Henko i sin forna form eller tror du att hans karriär som tränare i Avesta Senap är över?
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-18 kl. 18:40.
Citera
2023-03-18, 19:29
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Henko hälsa och friskvård är ett återkommande tema i podcast Haveristerna, och efter att JH har blivit så hyllad för sin fysik så tycks Henko har blivit mer och mer devoted i sin träning. Henko har en machoman-mätartävling med Mikael Skillt (Skillt missar aldrig ett tillfälle att få visa sig lite macho) på Twitter så jag tänkte att vi kan låta MMA-experten i tråden få komma till tals:

Är Henko i sin forna form eller tror du att hans karriär som tränare i Avesta Senap är över?
Henko är rätt underhållande att backtracka. Som när han insåg att snuten inte ansåg honom vara särskilt speciell bland misshandlade och hotade kvinnor i kön till kontaktförbud. Givetvis fanns det en tanke bakom hans senaste tilltag och dra in sin fru Emelie i denna soppa.

"Vid vägs ände" är en återkommande klassiker att citera!

Lämnar narcissten sin trygga miljö av manipulerade och hotade människor reduceras de till de low energy cucks de är.
Citera
2023-03-19, 08:35
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Henko är rätt underhållande att backtracka. Som när han insåg att snuten inte ansåg honom vara särskilt speciell bland misshandlade och hotade kvinnor i kön till kontaktförbud. Givetvis fanns det en tanke bakom hans senaste tilltag och dra in sin fru Emelie i denna soppa.

"Vid vägs ände" är en återkommande klassiker att citera!

Lämnar narcissten sin trygga miljö av manipulerade och hotade människor reduceras de till de low energy cucks de är.

Haha ”Jag är vid vägs ände.” han skriver faktiskt det på riktigt, det hade jag missat. Hur kan man göra sig själv till ett sånt åtlöje och skriva sånt? Och i nästa veva stå och spänna musklerna i spegeln. Han är en clown som det är synd om, så porös, man blir lite rörd och försiktig så att han inte går sönder
Citera
2023-03-19, 09:21
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Haha ”Jag är vid vägs ände.” han skriver faktiskt det på riktigt, det hade jag missat. Hur kan man göra sig själv till ett sånt åtlöje och skriva sånt? Och i nästa veva stå och spänna musklerna i spegeln. Han är en clown som det är synd om, så porös, man blir lite rörd och försiktig så att han inte går sönder
Axel hade ju en kort men intensiv gymperiod också. Även han bjöd på ofrivillig humor i form av gymselfies där det snarare handlade om bildmanipulation genom vinklar och skuggor (lite som Elin Holms profilbilder -- min vän med julhälsningen fångade dock hennes sanna fula jag) än faktisk framgång på gymmet.

Flera personer påpekade att jag nog var en bidragande faktor till deras vapenselfies och gymperioder. Om så är fallet förväntar jag mig ett tackkort på kåken.

Undrar om Tim Tim Fielding stöttes ut ur gemenskapem för att han inte hade en lika gymtränad kropp som de andra grabbarna?

"Det tar sig på ryggen".
Citera
2023-03-19, 09:52
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Axel hade ju en kort men intensiv gymperiod också. Även han bjöd på ofrivillig humor i form av gymselfies där det snarare handlade om bildmanipulation genom vinklar och skuggor (lite som Elin Holms profilbilder -- min vän med julhälsningen fångade dock hennes sanna fula jag) än faktisk framgång på gymmet.

Flera personer påpekade att jag nog var en bidragande faktor till deras vapenselfies och gymperioder. Om så är fallet förväntar jag mig ett tackkort på kåken.

Undrar om Tim Tim Fielding stöttes ut ur gemenskapem för att han inte hade en lika gymtränad kropp som de andra grabbarna?

"Det tar sig på ryggen".

Jag är beredd på att acceptera möjligheten att det finns en baktanke med allt som Henko gör men seriöst de där halvnakna bilderna där han står och spänner sig? Det är så piiin.. vadå, är baktanken att någon ska bli provocerad? Jag har inget mot träning, det önskar jag att många gjorde, men såna där selfies är sånt som kan läcka av misstag och så blir det pinsamt - man lägger inte ut sånt frivilligt såvida man inte är typ Paolo Roberto och har träning som en image-grej i livet.

Å andra sidan är selfie-henko mycket bättre än psyka-, hota och förstöra livet för sexarbetare-henko, så man får väl vara glad för det lilla

Men det skulle väl vara det i så fall som är baktanken, att framstå som en korkad bimbo. I de lugnaste vatten simmar de .. osv

Man ska nog inte överanalysera allt men jag anser mig vara en ganska god människokännare som på några få ögonblick, eller lite scroll i någons sociala medier, kan bilda mig en ganska klar bild över någons personlighet. Det är helt omöjligt att få det med henko, det är inte en konsekvent person bakom det som sipprar ut, ingenting känns äkta, man får ingen uppfattning om vad som är äkta, varken känslor eller åsikter.. den spontana känslan är att det är flera helt olika personer som sitter bakom tangentbordet och turas om att skriva.

Det är inte en trygg tillvaro man vaggas in i om man säger så, men ytliga människor som inte förstår eller kan förstå andra människor kan säkert tycka att han är en rolig prick att ha i sin vänskapskrets. Kan man inte förstå eller inte bryr sig om att förstå sina vänner så bryr man sig inte heller om vad ens vänner utsätter andra för. Det är väl därför många ser upp till henko, det ligger långt utanför deras uppfattningsförmåga

Sen kan man inte kräva av Henkos vänner att moralpredika, men trist att de har så få vänner att de frivilligt behåller någon som Henko som vän. Jag skulle aldrig kunna vara vän med en sån stolle, det skulle tära på mig psykiskt att hela tiden behöva bita mig i tungan för att inte påtala för honom att han får skärpa sig. Man vill inte moralpredika sina vänner, då är det enklare att finna bättre vänner som man slipper sitta i en sån situation var och varannan minut
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-19 kl. 10:47.
Citera
2023-03-19, 10:48
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Jag är beredd på att acceptera möjligheten att det finns en baktanke med allt som Henko gör men seriöst de där halvnakna bilderna där han står och spänner sig? Det är så piiin.. vadå, är baktanken att någon ska bli provocerad? Jag har inget mot träning, det önskar jag att många gjorde, men såna där selfies är sånt som kan läcka av misstag och så blir det pinsamt - man lägger inte ut sånt frivilligt såvida man inte är typ Paolo Roberto och har träning som en image-grej i livet.

Å andra sidan är selfie-henko mycket bättre än psyka-, hota och förstöra livet för sexarbetare-henko, så man får väl vara glad för det lilla

Men det skulle väl vara det i så fall som är baktanken, att framstå som en korkad bimbo. I de lugnaste vatten simmar de .. osv

Man ska nog inte överanalysera allt men jag anser mig vara en ganska god människokännare som på några få ögonblick, eller lite scroll i någons sociala medier, kan bilda mig en ganska klar bild över någons personlighet. Det är helt omöjligt med henko, det är inte en konsekvent person bakom det som sipprar ut, ingenting är ”äkta”, man får ingen uppfattning om vad som är äkta, varken känslor eller åsikter.. det är som om flera helt olika personer sitter bakom tangentbordet och turas om att skriva.
Jag tror snarare han på allvar tycker att han ser stark och farlig ut. Tror också att han tror att andra förutsätter att någon som lägger upp bilder på boxningssäckar och "muskler" minsann inte är någon man ska tjafsa med. Han har ju historiskt sett haft en dragning åt sån där offentlig kukmätning i form av filmer på MMA och dylikt.

Har man sett låg energi-fånet sitta och småhulka självömkande över länk i en domstol, eller läst hans senaste nekade ansökan om kontaktförbud där han än en gång offrar sin sambos integritet, blir humorn därför extra stor.

Deras bilder i Syre går inte av för hackor heller. "Foto: Privat"! ;D
Senast redigerad av KomTillGullmars 2023-03-19 kl. 10:51.
Citera
2023-03-19, 11:05
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Jag tror snarare han på allvar tycker att han ser stark och farlig ut. Tror också att han tror att andra förutsätter att någon som lägger upp bilder på boxningssäckar och "muskler" minsann inte är någon man ska tjafsa med. Han har ju historiskt sett haft en dragning åt sån där offentlig kukmätning i form av filmer på MMA och dylikt.

Har man sett låg energi-fånet sitta och småhulka självömkande över länk i en domstol, eller läst hans senaste nekade ansökan om kontaktförbud där han än en gång offrar sin sambos integritet, blir humorn därför extra stor.

Deras bilder i Syre går inte av för hackor heller. "Foto: Privat"! ;D

Ja men det är just detta som är så underligt. Beroende på vilken del av henko man tar del av, i vilket sammanhang man väljer, så får man en helt annan uppfattning om honom. Det är som att han helt plötsligt på stående fot kan switcha personlighet och visa upp ett helt annan sida som inte alls överensstämmer ”med honom” i andra sammanhang.

Det där ständiga sökandet efter att vara förträfflig också, ibland spelar han den granskande journalisten, bäst i sin klass, och ibland är han slagskämpen och smörar för andra machomän och ibland är han feministen och ibland är han jurist, ibland landets bästa antirasist som smörar för goda antirasister. Ibland är han polis och ordningsmakt men ibland smörar han för AFA-gänget och ska vara den där edgy snubben som hatar ordningsmakten. Ett ständigt sökande efter gemenskap som han tror sig få genom att ge sig på ”fiender” till dem som han innevarande vecka smörar mest för.

Det sjukaste av allt är när han klagar på andra som försöker vara störst bäst i klassen på allt utan att inse att han själv är den vandrande definitionen av just det

På tal om hulkande så har Alexander Pärleros fått mycket kritik för att vara falsk men Alexander är åtminstone inte en MMA-slagskämpe som ”inte bryr sig” varannan vecka. Helt fantastiskt att henko kan vara både och, han är både Pärleros och Paolo Roberto.
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-19 kl. 11:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback