Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Axel hade ju en kort men intensiv gymperiod också. Även han bjöd på ofrivillig humor i form av gymselfies där det snarare handlade om bildmanipulation genom vinklar och skuggor (lite som Elin Holms profilbilder -- min vän med julhälsningen fångade dock hennes sanna fula jag) än faktisk framgång på gymmet.
Flera personer påpekade att jag nog var en bidragande faktor till deras vapenselfies och gymperioder. Om så är fallet förväntar jag mig ett tackkort på kåken.
Undrar om Tim Tim Fielding stöttes ut ur gemenskapem för att han inte hade en lika gymtränad kropp som de andra grabbarna?
"Det tar sig på ryggen". 
Jag är beredd på att acceptera möjligheten att det finns en baktanke med allt som Henko gör men seriöst de där halvnakna bilderna där han står och spänner sig? Det är så piiin.. vadå, är baktanken att någon ska bli provocerad? Jag har inget mot träning, det önskar jag att många gjorde, men såna där selfies är sånt som kan läcka av misstag och så blir det pinsamt - man lägger inte ut sånt frivilligt såvida man inte är typ Paolo Roberto och har träning som en image-grej i livet.
Å andra sidan är selfie-henko mycket bättre än psyka-, hota och förstöra livet för sexarbetare-henko, så man får väl vara glad för det lilla
Men det skulle väl vara det i så fall som är baktanken, att framstå som en korkad bimbo.
I de lugnaste vatten simmar de .. osv
Man ska nog inte överanalysera allt men jag anser mig vara en ganska god människokännare som på några få ögonblick, eller lite scroll i någons sociala medier, kan bilda mig en ganska klar bild över någons personlighet. Det är helt omöjligt att få det med henko, det är inte en konsekvent person bakom det som sipprar ut, ingenting känns äkta, man får ingen uppfattning om vad som är äkta, varken känslor eller åsikter.. den spontana känslan är att det är flera helt olika personer som sitter bakom tangentbordet och turas om att skriva.
Det är inte en trygg tillvaro man vaggas in i om man säger så, men ytliga människor som inte förstår eller kan förstå andra människor kan säkert tycka att han är en rolig prick att ha i sin vänskapskrets. Kan man inte förstå eller inte bryr sig om att förstå sina vänner så bryr man sig inte heller om vad ens vänner utsätter andra för. Det är väl därför många ser upp till henko, det ligger långt utanför deras uppfattningsförmåga
Sen kan man inte kräva av Henkos vänner att moralpredika, men trist att de har så få vänner att de frivilligt behåller någon som Henko som vän. Jag skulle aldrig kunna vara vän med en sån stolle, det skulle tära på mig psykiskt att hela tiden behöva bita mig i tungan för att inte påtala för honom att han får skärpa sig. Man vill inte moralpredika sina vänner, då är det enklare att finna bättre vänner som man slipper sitta i en sån situation var och varannan minut