Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-19, 09:21
  #6253
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Haha ”Jag är vid vägs ände.” han skriver faktiskt det på riktigt, det hade jag missat. Hur kan man göra sig själv till ett sånt åtlöje och skriva sånt? Och i nästa veva stå och spänna musklerna i spegeln. Han är en clown som det är synd om, så porös, man blir lite rörd och försiktig så att han inte går sönder
Axel hade ju en kort men intensiv gymperiod också. Även han bjöd på ofrivillig humor i form av gymselfies där det snarare handlade om bildmanipulation genom vinklar och skuggor (lite som Elin Holms profilbilder -- min vän med julhälsningen fångade dock hennes sanna fula jag) än faktisk framgång på gymmet.

Flera personer påpekade att jag nog var en bidragande faktor till deras vapenselfies och gymperioder. Om så är fallet förväntar jag mig ett tackkort på kåken.

Undrar om Tim Tim Fielding stöttes ut ur gemenskapem för att han inte hade en lika gymtränad kropp som de andra grabbarna?

"Det tar sig på ryggen".
Citera
2023-03-19, 09:52
  #6254
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Axel hade ju en kort men intensiv gymperiod också. Även han bjöd på ofrivillig humor i form av gymselfies där det snarare handlade om bildmanipulation genom vinklar och skuggor (lite som Elin Holms profilbilder -- min vän med julhälsningen fångade dock hennes sanna fula jag) än faktisk framgång på gymmet.

Flera personer påpekade att jag nog var en bidragande faktor till deras vapenselfies och gymperioder. Om så är fallet förväntar jag mig ett tackkort på kåken.

Undrar om Tim Tim Fielding stöttes ut ur gemenskapem för att han inte hade en lika gymtränad kropp som de andra grabbarna?

"Det tar sig på ryggen".

Jag är beredd på att acceptera möjligheten att det finns en baktanke med allt som Henko gör men seriöst de där halvnakna bilderna där han står och spänner sig? Det är så piiin.. vadå, är baktanken att någon ska bli provocerad? Jag har inget mot träning, det önskar jag att många gjorde, men såna där selfies är sånt som kan läcka av misstag och så blir det pinsamt - man lägger inte ut sånt frivilligt såvida man inte är typ Paolo Roberto och har träning som en image-grej i livet.

Å andra sidan är selfie-henko mycket bättre än psyka-, hota och förstöra livet för sexarbetare-henko, så man får väl vara glad för det lilla

Men det skulle väl vara det i så fall som är baktanken, att framstå som en korkad bimbo. I de lugnaste vatten simmar de .. osv

Man ska nog inte överanalysera allt men jag anser mig vara en ganska god människokännare som på några få ögonblick, eller lite scroll i någons sociala medier, kan bilda mig en ganska klar bild över någons personlighet. Det är helt omöjligt att få det med henko, det är inte en konsekvent person bakom det som sipprar ut, ingenting känns äkta, man får ingen uppfattning om vad som är äkta, varken känslor eller åsikter.. den spontana känslan är att det är flera helt olika personer som sitter bakom tangentbordet och turas om att skriva.

Det är inte en trygg tillvaro man vaggas in i om man säger så, men ytliga människor som inte förstår eller kan förstå andra människor kan säkert tycka att han är en rolig prick att ha i sin vänskapskrets. Kan man inte förstå eller inte bryr sig om att förstå sina vänner så bryr man sig inte heller om vad ens vänner utsätter andra för. Det är väl därför många ser upp till henko, det ligger långt utanför deras uppfattningsförmåga

Sen kan man inte kräva av Henkos vänner att moralpredika, men trist att de har så få vänner att de frivilligt behåller någon som Henko som vän. Jag skulle aldrig kunna vara vän med en sån stolle, det skulle tära på mig psykiskt att hela tiden behöva bita mig i tungan för att inte påtala för honom att han får skärpa sig. Man vill inte moralpredika sina vänner, då är det enklare att finna bättre vänner som man slipper sitta i en sån situation var och varannan minut
__________________
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-19 kl. 10:47.
Citera
2023-03-19, 10:48
  #6255
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Jag är beredd på att acceptera möjligheten att det finns en baktanke med allt som Henko gör men seriöst de där halvnakna bilderna där han står och spänner sig? Det är så piiin.. vadå, är baktanken att någon ska bli provocerad? Jag har inget mot träning, det önskar jag att många gjorde, men såna där selfies är sånt som kan läcka av misstag och så blir det pinsamt - man lägger inte ut sånt frivilligt såvida man inte är typ Paolo Roberto och har träning som en image-grej i livet.

Å andra sidan är selfie-henko mycket bättre än psyka-, hota och förstöra livet för sexarbetare-henko, så man får väl vara glad för det lilla

Men det skulle väl vara det i så fall som är baktanken, att framstå som en korkad bimbo. I de lugnaste vatten simmar de .. osv

Man ska nog inte överanalysera allt men jag anser mig vara en ganska god människokännare som på några få ögonblick, eller lite scroll i någons sociala medier, kan bilda mig en ganska klar bild över någons personlighet. Det är helt omöjligt med henko, det är inte en konsekvent person bakom det som sipprar ut, ingenting är ”äkta”, man får ingen uppfattning om vad som är äkta, varken känslor eller åsikter.. det är som om flera helt olika personer sitter bakom tangentbordet och turas om att skriva.
Jag tror snarare han på allvar tycker att han ser stark och farlig ut. Tror också att han tror att andra förutsätter att någon som lägger upp bilder på boxningssäckar och "muskler" minsann inte är någon man ska tjafsa med. Han har ju historiskt sett haft en dragning åt sån där offentlig kukmätning i form av filmer på MMA och dylikt.

Har man sett låg energi-fånet sitta och småhulka självömkande över länk i en domstol, eller läst hans senaste nekade ansökan om kontaktförbud där han än en gång offrar sin sambos integritet, blir humorn därför extra stor.

Deras bilder i Syre går inte av för hackor heller. "Foto: Privat"! ;D
__________________
Senast redigerad av KomTillGullmars 2023-03-19 kl. 10:51.
Citera
2023-03-19, 11:05
  #6256
Medlem
Rockfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Jag tror snarare han på allvar tycker att han ser stark och farlig ut. Tror också att han tror att andra förutsätter att någon som lägger upp bilder på boxningssäckar och "muskler" minsann inte är någon man ska tjafsa med. Han har ju historiskt sett haft en dragning åt sån där offentlig kukmätning i form av filmer på MMA och dylikt.

Har man sett låg energi-fånet sitta och småhulka självömkande över länk i en domstol, eller läst hans senaste nekade ansökan om kontaktförbud där han än en gång offrar sin sambos integritet, blir humorn därför extra stor.

Deras bilder i Syre går inte av för hackor heller. "Foto: Privat"! ;D

Ja men det är just detta som är så underligt. Beroende på vilken del av henko man tar del av, i vilket sammanhang man väljer, så får man en helt annan uppfattning om honom. Det är som att han helt plötsligt på stående fot kan switcha personlighet och visa upp ett helt annan sida som inte alls överensstämmer ”med honom” i andra sammanhang.

Det där ständiga sökandet efter att vara förträfflig också, ibland spelar han den granskande journalisten, bäst i sin klass, och ibland är han slagskämpen och smörar för andra machomän och ibland är han feministen och ibland är han jurist, ibland landets bästa antirasist som smörar för goda antirasister. Ibland är han polis och ordningsmakt men ibland smörar han för AFA-gänget och ska vara den där edgy snubben som hatar ordningsmakten. Ett ständigt sökande efter gemenskap som han tror sig få genom att ge sig på ”fiender” till dem som han innevarande vecka smörar mest för.

Det sjukaste av allt är när han klagar på andra som försöker vara störst bäst i klassen på allt utan att inse att han själv är den vandrande definitionen av just det

På tal om hulkande så har Alexander Pärleros fått mycket kritik för att vara falsk men Alexander är åtminstone inte en MMA-slagskämpe som ”inte bryr sig” varannan vecka. Helt fantastiskt att henko kan vara både och, han är både Pärleros och Paolo Roberto.
__________________
Senast redigerad av Rockfarmor 2023-03-19 kl. 11:25.
Citera
2023-03-27, 18:17
  #6257
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Undrar om Haveristernas förtalskassa kommer stötta Tourettes-Jonas?
Citera
2023-03-27, 18:46
  #6258
Medlem
Al91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kul.i.Knutsbo
Undrar om Haveristernas förtalskassa kommer stötta Tourettes-Jonas?

Med tanke på hur länge de har tiggt efter pengar till kassan så är nog 60 lax inga problem att hosta upp. Stor del av Tourettes-Jonas 136.600 spam är ju material från Henko (IRM-tiden) och Haveristerna och lite mindre del från Expo så Tourettes-Jonas är i praktiken en medarbetare, oavlönad förstås (antar jag).
Citera
2023-03-27, 19:03
  #6259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kul.i.Knutsbo
Undrar om Haveristernas förtalskassa kommer stötta Tourettes-Jonas?

Borde vara bra timing av Haveristerna att sin historia av funkofobi till trots jabba ut en genuint utsträckt hand till ett troget fan med funktionsnedsättning. Om inte annat taktiskt för att kunna peka på ett exempel som styrker motsatsen till det etablerade ryktet som mobbare och ruskiga människor som ser nedvärderande på människor med funktionsnedsättningar.
Citera
2023-03-28, 07:25
  #6260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kul.i.Knutsbo
Undrar om Haveristernas förtalskassa kommer stötta Tourettes-Jonas?

I vilket avsnitt var det Haveristerna pratade om sin förtalskassa nu igen?
Citera
2023-03-28, 09:51
  #6261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevn
Borde vara bra timing av Haveristerna att sin historia av funkofobi till trots jabba ut en genuint utsträckt hand till ett troget fan med funktionsnedsättning. Om inte annat taktiskt för att kunna peka på ett exempel som styrker motsatsen till det etablerade ryktet som mobbare och ruskiga människor som ser nedvärderande på människor med funktionsnedsättningar.

Ja, den kritiken mot Haveristerna aktualiserades senast när Myra valde att lämna podden, då det var en av huvudorsakerna till hennes avhopp:
https://twitter.com/Myrannosaurus/st...83037954875392

Hörru
@mrhenko123
din permakränktad snöflinga, jag sa inte ett ord om ert "problematiska språkbruk". Jag kritiserade beslutet att använda folks privatekonomi, sjukdomshistoria och att de ansökt om god man som slagträ emot dem. Det är en helt annan nivå än att kalla dem horungar.


Det gällde Axel och Henkos gottande och hån av Malcom.

Jag tror att Axel och Henko hellre använder Tourettes-Jonas sjukdomshistoria mot Jonas än ställer sig på den svagas sida. De kan såklart som du säger välja att ge Jonas sitt stöd från förtalskassan för att på så sätt motverka sitt dåliga rykte, men allt snack om att stå på de svagas sida, som väl är grundtanken med LO och Fastighets osv, än nog bara just snack och inget annat.
Citera
2023-03-28, 16:07
  #6262
Medlem
Jag har alltid trott att Myra blev sparkad till förmån för Sanna, kände inte till att hon slutade självmant pga. hur de valde att bekämpa Malcom.
Citera
2023-03-28, 16:15
  #6263
Medlem
Det är ju en sak att kritisera det osmakliga sättet som Malcom bekämpades på, och det kan man tycka att Myra valde rätt att göra. Hade man fått önska fritt så skulle hon gärna ha fått ifrågasätta nödvändigheten att varför Malcom behövde bekämpas över huvud taget, och även varför just Haveristerna ansåg att det var deras uppgift att göra det.
Citera
2023-03-28, 16:31
  #6264
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraaa1991
I vilket avsnitt var det Haveristerna pratade om sin förtalskassa nu igen?

I början på avsnitt 173
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback