Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-19, 09:41
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrongBalkong
Hellre 10 tjejer i säckiga byxor än 1 kille i 80% elastan

Medelålders halvfeta män i spandex och elastan är väl hett?
Citera
2023-03-19, 09:43
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat
Hade faktiskt varit intressant om några dudes i 20-30 årsåldern hade svarat vad de tycker. För jag (som tjej i 20-30 årsåldern) som inte attraheras av tjejer, tycker att de där byxorna är skitsnygga. Har inte sådana själv då jag känner mig lite för gammal för stilen, men fan de sitter ju så snyggt på henne!

Fula byxor, men hon Matilda är dock jävligt het. Jag hade inte bangat
Citera
2023-03-19, 22:28
  #111
Medlem
TrongBalkongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Medelålders halvfeta män i spandex och elastan är väl hett?
Jo men visst! Tror till och med det finns ett uttryck för något liknande, en så kallad MAMIL (middle-Aged man in lycra). Fast MAMILerna syftar nog snarare på männen som utför div. fysiska aktiviteter i gymtights. Lönnfeta mellanchefer i hippa elastanbyxor är en egen kategori. Får mig alltid att tänka på grotescosketchen "Niklas och skärpet" av någon anledning.
Citera
2023-03-21, 08:09
  #112
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
H&M uttalar sig i Ekot (nyss): "oversize-produkter gör det svårt för oss att nå klimatmålen". Alltså är det inte bara fult utan även dåligt för miljön.
Citera
2023-03-25, 00:48
  #113
Medlem
Kan tycka att dagens mode är befriande. För några år sedan var det inne att ha kläder som var tighta som korvskinn och man behövde vara utarmad krigsfånge för att se bra ut i dessa. De kläder som är mode idag är väldigt sköna och bekväma. Fördelen med baggy är att både överviktiga och smala ser bra ut i dem.

Sorgligt dock att se hur övervikt har normaliserats.
Citera
2023-03-25, 01:03
  #114
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Pösiga, säckiga jeans har blivit högsta mode nu bland tjejer i högstadie och gymnasieåldern. Ofta även med hål i knäna. Extremt fult är det! Ser hemskt ut. Vad är grejen med dessa byxor? Vill ni se fula ut? Är det för att slippa blattar som klämmer och tafsar på lår och rumpa? Förklara, varför använder ni dessa otroligt fula byxor? Det skall vara tight så man ser dom runda, tjejiga formerna över låren och rumpan!

Jag håller med om att det ser förjävligt ut med pösiga kläder på tjejer. Hål får det gärna vara dock. Dom missar liksom sin ungdomstid när deras kroppar är som mest perfekta och dom bör leva ut sin sexualitet.
Citera
2023-03-25, 01:16
  #115
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
De fanns några fula typ 1995, Psycho Cowboy hette det märket, de var säckiga. Sen fanns de där FB eller något
(?) (!) haha FB tror de syddes upp av något bolag som skulle finansiera Facebook (?) eller av finansiera starten av sajten Flashback(?) eller nä
men har för mig de stod FB eller så på dem men är inte säker, de var typ en klottertag som märkeslogga, de var klottrarjeans, de kunde väl ha sina sprayburkar i de enorma fickorna, som också var på dem
Psycho cowboy hade jag på mig. FB tror jag var barnkläder. Alltså det var en massa barn och lite mer lugna personer som skaffade kläder där det stod Tupac, WuTangClan på osv. Inget illa med det. köpte själv en jättesnygg tröja till min låtsaskusin när han kanske var 10 där det stod WuTangClan på tror jag. Men som sagt, det var barnkläderna.

Begriper inte klagomålen. Tycker de yngres byxor äntligen blivit snygga och de nya modellerna av säckiga brallor på flickor är riktigt snygga.

Däremot de där modellerna med jeans som ser ut som 1990 hatade dem då och begriper inte att en jäkla massa unga betalar för att bära dem idag. Men men, så länge jag slipper dem. Fyfan vad många år det tog för mig att slutligen dra på mig stuprörsben
__________________
Senast redigerad av AdMortem 2023-03-25 kl. 01:22.
Citera
2023-03-25, 13:38
  #116
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag håller med om att det ser förjävligt ut med pösiga kläder på tjejer. Hål får det gärna vara dock. Dom missar liksom sin ungdomstid när deras kroppar är som mest perfekta och dom bör leva ut sin sexualitet.

De behöver ju inte bli feta...
Bara rasism mot svenskar det.
Citera
2023-03-25, 13:41
  #117
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrongBalkong
Jo men visst! Tror till och med det finns ett uttryck för något liknande, en så kallad MAMIL (middle-Aged man in lycra). Fast MAMILerna syftar nog snarare på männen som utför div. fysiska aktiviteter i gymtights. Lönnfeta mellanchefer i hippa elastanbyxor är en egen kategori. Får mig alltid att tänka på grotescosketchen "Niklas och skärpet" av någon anledning.

Har du hört om VAKIBK?
Citera
2023-03-25, 13:46
  #118
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
H&M uttalar sig i Ekot (nyss): "oversize-produkter gör det svårt för oss att nå klimatmålen". Alltså är det inte bara fult utan även dåligt för miljön.

Hur stora är inte plussize versionen av oversized ?
De måste ja vara enorma, om en jättetjock vill ha jättesäckigt. och sen om en liten skulle ta på sig den storleken..



Vad förresten var det för storklek 6XL jag såg på reklam att Dressman hade ?

Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374

Sorgligt dock att se hur övervikt har normaliserats.
SD är som sagt näst största parti...
Citera
2023-03-25, 14:56
  #119
Medlem
TrongBalkongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har du hört om VAKIBK?
Aldrig, vad är det?
Citera
2023-03-25, 22:22
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
SD är som sagt näst största parti...

Jag såg vad du gjorde där....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback