Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-19, 08:15
  #25
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Det går fort utför med alkohol och centralstimulerande.

Starka grejer. Inte som gräs direkt.

Det är svårt att umgås med knarkare utan att vara det själv. Inge konstigt.

Just missbruk av alkohol är otroligt skadligt. Skadligare än kokain till och med.

Jag blir själv deppig av alkohol så dricker inte.

Men det är omöjligt att svara på, endast han vet. Men alkohol och koksmissbruk sätter sina spår!

Visst kan han ha fått skador från sitt tidigare leverne men detta luktar väl ändå misstänkt anabola missbruk?
Klassiskt med svängande humör, retlig, stora muskler å liten kuk.
Citera
2023-03-19, 08:29
  #26
Avstängd
BorisBalkans avatar
Jag träffade en sådan person för dryga året sedan, vi klickade direkt. Han älskar kokain jag var väl mer åt röka på den tiden. Har slutat numera pga jobb.

Men med tiden kunde han få märkliga "bryt" och skälla ut mig helt obefogat för skitsaker och körde alla möjliga tillmälen. Till slut orkade jag inte mer. Så jag sa tack o hej. Vi hälsar på varandra än idag (bor typ grannar) jag tror inte han var så av kokainet. (Han är för övrigt en högpresterande människa). Men det kan mkt väl ligga ngn diagnos under ytan som förstärks av drogerna.

Har brutit med fler potentiella bra vänner, en som visade på tydliga paranoida drag, ville att jag skulle stänga av mobilen när vi sågs osv. Han blev så när han puffade.

Tror droger är en bidragande faktor men inte en avgörande faktor. Vissa ska helt enkelt inte knarka, alternativt reda ut sina issues och sen knarka.
__________________
Senast redigerad av BorisBalkan 2023-03-19 kl. 08:36.
Citera
2023-03-19, 08:35
  #27
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Vad man gör med vänner är väl högst individuellt? Vem snackar ens politik med sina vänner? Delar memes?

Att du inte förstår att TS med det menar ”vardagliga saker och annat än att supa” och använder några exempel på relativt vanliga saker får mig att undra om du är efterbliven.

Självklart är det vanligt bland vänner att diskutera högt och lågt, både sitcoms och världshändelser.
Citera
2023-03-19, 09:03
  #28
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Jag har lite av samma bekymmer med min storebror..
Han är 10 år äldre än mig men jag är längre och mer kraftigt byggd än honom och det får honom (tror jag) att vilja hävda sig mot mig, Han snackar ofta om hur han skulle ta mig i en fight och så vidare och sist vi sågs var snart 7 år sen och då slutade den kvällen med slagsmål och ambulansfärd efter att han missade några trappsteg på restaurangen och flög i backen och slog i huvudet och tuppade av..

Han är väldigt känslig och har kort stubin och brinner av helt om jag argumenterar emot honom, Han har haft (har) mindrevärdekomplex pågrund av sin längd och storlek, Han är liten men jävligt Crazy det är inte mycket som gör han nojjig, han kan lätt gå emot 4-5 pers själv och veva utav ba fan, Han kan bli helt Loco och det har jag själv bevittnat och jag är likadan jag vill helst inte använda våld men måste jag så måste jag..

Brorsan har knarkat nästan hela sitt liv och jag tror att han är sån här för att han blivit så kraschad av alla droger och det är väldigt tråkigt att se...

Vad kan man göra?

/Indo Tha Local Pusher 👑

Jag antar att du har mycket positivt gemensamt med honom också. Man behöver inte ha kontakt med personer enbart för att man delar blod. De måste fortfarande göra sig förtjäna av det.
Citera
2023-03-19, 09:05
  #29
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Visst kan han ha fått skador från sitt tidigare leverne men detta luktar väl ändå misstänkt anabola missbruk?
Klassiskt med svängande humör, retlig, stora muskler å liten kuk.

Det är inte omöjligt.
Citera
2023-03-19, 10:59
  #30
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Att du inte förstår att TS med det menar ”vardagliga saker och annat än att supa” och använder några exempel på relativt vanliga saker får mig att undra om du är efterbliven.

Självklart är det vanligt bland vänner att diskutera högt och lågt, både sitcoms och världshändelser.

snacka skit du har inga vänner
Citera
2023-03-19, 11:14
  #31
Medlem
Det heter skov och det är svårt att säga exakt vad det här är men man säger så det går i skov och du ser ju hanns faser och du ska veta att det inte är säkert att hans glada fas är det som är bra. Om det är så så man ska föröka dämpa det allt för glada så att man slipper dipparna ner och tvärt om också och det är något som han måste lära sig att hantera.

Aningen så har han haft det här hela tiden och är van men alla andra och märker det eller så är allt det här en konsekvens av allt knakande. Självklart så sätter det sina spår och han har skador för resten av livet.

Kanske är det så att allt det där är orsaken till varför han tog till drogerna från början.

Han behöver komma till insikt och söka hjälp för det där med att reda ut det. det heter att få verktyg. Man ska inte behöva må så och särskilt om det förstör relationer, kamratskap, partners och jobb.
Citera
2023-03-19, 17:43
  #32
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
snacka skit du har inga vänner

Och ändå vet jag mer än du
Citera
2023-03-19, 17:57
  #33
Medlem
zombie-nations avatar
Han tar fortfarande kokain. Man blir konstig av sådana droger. Ojämn i humöret. Skulle han sluta helt skulle han få ett helt annat humör.
Citera
2023-03-19, 23:29
  #34
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Så det är det vänner gör? Har alltid undrat.
Jag brukar prata om gemensamma intressen med mina vänner. Memes, världshändelser, politik är inte en av dem. Brudar däremot

OnT: Det är väl inte omöjligt att han ådragit sig något av allt punderi, men det låter närmare som att han blir uttråkad av dig och ditt beteende, ta det personligt.
Citera
2023-03-20, 08:32
  #35
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Jag antar att du har mycket positivt gemensamt med honom också. Man behöver inte ha kontakt med personer enbart för att man delar blod. De måste fortfarande göra sig förtjäna av det.
Jo så är det ju, Det har ju knappast bara varit knas och drygt, Skulle säga back in the days så var det aldrig såhär utan såhär har det blivit dom senaste 5-6 åren av någon anledning, Förmodligen för att jag alltid varit väldigt smal och tanig förr men har suttit inlåst sammanlagt i lite över 6 år så man har ju lagt på sig bra med vikt mellan alla Race och då känner han att han måste hävda sig och det är så jävla tråkigt att se..

Men jag älskar min bror jag dör för honom, Det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra.

Mvh Indo Tha Local Pusher 👑
Citera
2023-03-20, 17:42
  #36
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Jo så är det ju, Det har ju knappast bara varit knas och drygt, Skulle säga back in the days så var det aldrig såhär utan såhär har det blivit dom senaste 5-6 åren av någon anledning, Förmodligen för att jag alltid varit väldigt smal och tanig förr men har suttit inlåst sammanlagt i lite över 6 år så man har ju lagt på sig bra med vikt mellan alla Race och då känner han att han måste hävda sig och det är så jävla tråkigt att se..

Men jag älskar min bror jag dör för honom, Det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra.

Mvh Indo Tha Local Pusher 👑

Ja om det enbart är de sista åren förstår jag dig för då finns allt fint från barndomen kvar. Ibland behöver man höra från någon annan att den oskrivna regeln om lojalitet mot familjemedlemmar enbart är en oskriven regel och i alla relationer måste båda anstränga sig för mötet för att det ska vara värt något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback