Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-19, 05:07
  #1
Medlem
Azizoks avatar
Hallå där forumfamiljen,

Jag har funderat på att starta en dropshipping-verksamhet på Amazon, men jag har också hört om de svårigheter som många har upplevt, som till exempel leveranstider, moms/tull, reklamationer/returer och de svenska reglerna som verkar vara så många. Jag skulle verkligen uppskatta era råd och tips om hur man hanterar dessa utmaningar.

Jag är medveten om att det är lätt att sätta upp en webbshop med alla de olika plugin-program som finns, men jag har också hört att det inte är gratis. Så jag undrar vilka kostnader jag kan förvänta mig att betala för att komma igång.

När det gäller leveranstider, vad är en rimlig tidsram som jag kan förvänta mig för leverans till Sverige? Jag förstår att detta kan variera beroende på vilket land jag väljer att skicka produkter från.

Moms/tull verkar också vara ett problem. Kan någon förklara hur detta fungerar och vilka kostnader jag kan förvänta mig?

Slutligen, hur hanterar man reklamationer och returer på ett effektivt sätt? Kommer jag att behöva beställa hem ett antal produkter för att hantera detta?

Jag hoppas att ni kan dela med er av era erfarenheter och ge mig råd om hur man framgångsrikt kan driva en dropshipping-verksamhet på Amazon. Tack så mycket!
__________________
Senast redigerad av Azizok 2023-03-19 kl. 05:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback