Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-18, 21:06
  #1
Medlem
Sobrilbils avatar
Vilka pokersidor är bäst och varför? Kan man fortfarande få rakeback?
Citera
2023-03-18, 21:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vilka pokersidor är bäst och varför? Kan man fortfarande få rakeback?

Pokerstars, största sidan och mycket dåliga spelare, samtidigt som det finns mycket bra spelare också, gäller att veta vilka som är vilka.

Svenska Spel, blir aldrig problem med uttag och dom har dessutom swish på upp till 10K, kommer in direkt och strular aldrig, på dom lägre nivåerna är inte nivån speciellt hög bland spelarna.

GGpoker, där spelar dom flesta highstakes proffsen, beroende på hur högt du vill spela men spelar du äckligt högt, alltså miljonbelopp så är det där du ska spela.

PartyPoker, många streamers som spelar där och värdet brukar vara ganska bra i turneringar, blir ofta overlay och det går väldigt många turneringar samtidigt. ( det gäller på pokerstars också)

Nej du kan inte få rakeback längre på någon svensk licens sida, utländska har jag ingen aning om då jag aldrig spelat på en, men har hört att det är lätt att bli blåst + att du måste skatta på den vinsten.
Citera
2023-03-18, 22:28
  #3
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Pokerstars, största sidan och mycket dåliga spelare, samtidigt som det finns mycket bra spelare också, gäller att veta vilka som är vilka.

Svenska Spel, blir aldrig problem med uttag och dom har dessutom swish på upp till 10K, kommer in direkt och strular aldrig, på dom lägre nivåerna är inte nivån speciellt hög bland spelarna.

GGpoker, där spelar dom flesta highstakes proffsen, beroende på hur högt du vill spela men spelar du äckligt högt, alltså miljonbelopp så är det där du ska spela.

PartyPoker, många streamers som spelar där och värdet brukar vara ganska bra i turneringar, blir ofta overlay och det går väldigt många turneringar samtidigt. ( det gäller på pokerstars också)

Nej du kan inte få rakeback längre på någon svensk licens sida, utländska har jag ingen aning om då jag aldrig spelat på en, men har hört att det är lätt att bli blåst + att du måste skatta på den vinsten.
Tack för svar! Jaså, ja då spelar jag kanske på en av de bästa nu då. Efter många års uppehåll började jag nyligen igen och det blev Pokerstars. Håller mig på låg nivå nu i början då jag är lite ringrostig. Det finns olika sorters belöningar där, t ex freespins och turneringsbiljetter, vet du hur det funkar?
Citera
2023-03-18, 22:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Tack för svar! Jaså, ja då spelar jag kanske på en av de bästa nu då. Efter många års uppehåll började jag nyligen igen och det blev Pokerstars. Håller mig på låg nivå nu i början då jag är lite ringrostig. Det finns olika sorters belöningar där, t ex freespins och turneringsbiljetter, vet du hur det funkar?

Pokerstars är generellt en bra sida att spela på, brukar sällan va problem där, när jag spelade poker så brukade jag köra Zoom spelen, det är lite som Crack Cocaine för pokerspelare ungefär, konstant action och du får ny hand direkt när du foldar, väldigt beroendeframkallande och perfekt för folk med dåligt tålamod.

Belöningarna fungerar inte för svenska spelare dessvärre, förr i tiden fick man kistor, det blev lite som rakeback och hade man spelat mycket så kunde man få tillbaka endel i både rena cash och även poäng i deras poängsystem, för dom kunde du registera dig till satelliter och sit'n'go alternativt köpa onödigt skit i deras webbshop. Dessvärre så gäller inte det Svenska spelare längre tyvärr, tror det va 2 år sedan det försvann. Kan varit längre också, så nu får du varken någon typ av bonus eller annat som svensk spelare.
Citera
2023-03-19, 03:01
  #5
Medlem
casiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Pokerstars är generellt en bra sida att spela på, brukar sällan va problem där, när jag spelade poker så brukade jag köra Zoom spelen, det är lite som Crack Cocaine för pokerspelare ungefär.

Haha, det är fan sant connyS.
Men vem säger Crack Cocaine?
Förrutom du då.

"jo men jag såg en netflixdokumentär om sån där Crack Cocaine"
Haha så jävla roligt.

Ont - - - - - > kör Pokerstars

*Edit - Crack Cocaine
__________________
Senast redigerad av casii 2023-03-19 kl. 03:04.
Citera
2023-03-19, 08:53
  #6
Medlem
babobaas avatar
Vilken sida enligt er är det sämst spelare på?
Citera
2023-03-19, 10:33
  #7
Medlem
Sobrilbils avatar
Enligt poker.se är 888 Poker bästa sidan. Någon som har erfarenhet av den?
Citera
2023-03-19, 12:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Haha, det är fan sant connyS.
Men vem säger Crack Cocaine?
Förrutom du då.

"jo men jag såg en netflixdokumentär om sån där Crack Cocaine"
Haha så jävla roligt.

Ont - - - - - > kör Pokerstars

*Edit - Crack Cocaine

Vem fan är Conny S?

Jadu, jag citerade en välkänd fras från Lex Velduis och därav ordvalet, borde kanske gjort kanin öron för att undvika missförstånd.
Citera
2023-03-19, 20:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Enligt poker.se är 888 Poker bästa sidan. Någon som har erfarenhet av den?

Vilken tur att de gett det omdömet utan att ha fått någon som helst betalning av de för det...

Sidan är fine. Lite sämre mjukvara och mindre trafik än de större sajterna, men fullt funktionabel att spela på.
Citera
2023-03-19, 20:55
  #10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratKanin
Vilken tur att de gett det omdömet utan att ha fått någon som helst betalning av de för det...

Sidan är fine. Lite sämre mjukvara och mindre trafik än de större sajterna, men fullt funktionabel att spela på.
Ja, man kan inte lita på sådana recensioner rakt av så det är därför jag frågar här. Det är högre rake där än på Pokerstars såg jag och det är ju ett stort minus. Det kanske kompenseras av sämre spelare på 888Poker?
Citera
2023-03-19, 21:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, man kan inte lita på sådana recensioner rakt av så det är därför jag frågar här. Det är högre rake där än på Pokerstars såg jag och det är ju ett stort minus. Det kanske kompenseras av sämre spelare på 888Poker?

Skulle säga att det är rätt samma lika. Mindre spelarpool brukar ofta resultera i sämre regs. Men såvida man inte har för avsikt att spela högt tror jag det är hugget som stucket vart du väljer att lira. Bara att ta det som har lägst rake och regelbunden action på de stakes som man vill lira.
Citera
2023-09-28, 06:54
  #12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
Vilken sida enligt er är det sämst spelare på?
GGPoker!

Har spelat där några dagar och fullkomligt älskar siten. Utöver en massa limpers, överaggressiva ryssar, förvirrade kineser och calling stations och spelare med tvångsmässigt bluffsyndrom får man rakeback och bonus och de har bad beat-jackpot och leaderboard och Negreanu dansar på bordet...

Vet inte vilken nivå du spelar på, jag kör för tillfället på NL 10, men jämfört med Pokerstars på den nivån är GGPoker överlägsen. Pokerstars har färre spelare, det är fler regs och färre fiskar. Jag kan inte garantera att GGPoker är skattefritt, men allt tyder på det, så jag känner mig säker på den saken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback