Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-18, 17:02
  #1
Avstängd
Halloween2s avatar
Fick uppleva det några gånger i tonåren. Att bli strypt samtidigt som man kommer är ganska explosivt tyckte jag.

Någon annan?
Citera
2023-03-18, 17:13
  #2
Medlem
Livssynslurks avatar
Att andas är ett av de väsentliga behov jag känner… så nej.
Vad var det i situationen du fann så intressant?
Citera
2023-03-18, 17:17
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
David Carradine diggade det. Sedan dog han... Frågan som om du gillar det bör ställa dig. Är det värt risken? För jag menar strypt kan gå illa. Du kanske aldrig vaknar igen.

Till just rus kanske det handlar om adrenalin. Vår kropp är ett apotek. Om vi är nära att dö och det gör ont kommer kroppen spruta ut knark för att lindra smärtan.
Citera
2023-03-18, 18:14
  #4
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
David Carradine diggade det. Sedan dog han... Frågan som om du gillar det bör ställa dig. Är det värt risken? För jag menar strypt kan gå illa. Du kanske aldrig vaknar igen.

Till just rus kanske det handlar om adrenalin. Vår kropp är ett apotek. Om vi är nära att dö och det gör ont kommer kroppen spruta ut knark för att lindra smärtan.

Ja vi har ju den där unga tjejen som dog på ett hotell för några år sedan efter att ha blivit strypt under sex. Minns inte vad som hände med killen men det är knappast en rolig historia hur man än vrider och vänder på det. Vidare är jag ganska säker på att det är en myt att det skulle vara skönt att bli strypt oavsett om man samtidigt får en orgasm eller inte. Det jävliga är att unga tjejer ställer upp...

Edit: Fängelse i 16månader blev straffet för killen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ypsex-man-domd
Citera
2023-03-18, 18:45
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Ja vi har ju den där unga tjejen som dog på ett hotell för några år sedan efter att ha blivit strypt under sex. Minns inte vad som hände med killen men det är knappast en rolig historia hur man än vrider och vänder på det. Vidare är jag ganska säker på att det är en myt att det skulle vara skönt att bli strypt oavsett om man samtidigt får en orgasm eller inte. Det jävliga är att unga tjejer ställer upp...

Edit: Fängelse i 16månader blev straffet för killen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ypsex-man-domd

Rätt säker på att det inte är skönt. Att hängning förr var en populär avrättningsmetod berodde mycket på att de som hängdes sket på sig. Inte av rädsla att dö kanske utan en naturlig respons bara man sakta stryps ihjäl. Inget vidare alltså.
Citera
2023-03-18, 18:48
  #6
Medlem
SnakePlissskens avatar
Michael Hutchence var väl inne på det här spåret - men det gick ju inte så bra…
Citera
2023-03-19, 08:32
  #7
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Michael Hutchence var väl inne på det här spåret - men det gick ju inte så bra…
Tänkte just ta upp honom.

Men vill män bli strypta av en kvinna? Är det inte så att män vill svimma när de kommer? Det är inte riktigt samma sak.

Nu har jag inga specialkunskaper. Jag kör missionären med ljuset släckt.
Citera
2023-03-19, 10:47
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Tänkte just ta upp honom.

Men vill män bli strypta av en kvinna? Är det inte så att män vill svimma när de kommer? Det är inte riktigt samma sak.

Nu har jag inga specialkunskaper. Jag kör missionären med ljuset släckt.

Det är kanske det att bli utlämnad som är grejen. Vara just nära att dö. Varför hoppar folk från flygplan? Det är normalt beskrivet att de är S-människor. Söker hela tiden efter sk kickar i livet. Men japp vill man inte dö eller ens riskera det så är missionären mer det säkra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback