Citat:
Ursprungligen postat av
Rastapunx
Bra tänkt. Scenariot är ju för det flesta detta. Sett i Ukraina hur de åker ut med tankbil och delar ut vatten och så länge samhället fungerar så kommet det väl vara så I städerna.
Har ett gäng 2liters flaskor halvfulla med vatten i frysen.
Har vattenreningsfilter för värsta scenariot.
I ett längre scenario så måste man nog lämna staden och får då börja tänka mer på att filtrera med sand och värme. Finns videor i tråden som visar hur man gör.
Tack.
Bra exempel med tankbilar i Ukraina - det är nåt jag anat att man gjort men inte sett. När jag läser om Ukraina har jag så att säga ögonen på annat och just såna saker som jag missat och hoppades ni skulle minnas bättre.
scenariot med att lämna sitt hem och göra avancerade saker är något jag väljer att inte preppa för själv. Man får kalla mig korkad och önsketänkande om man vill men jag har dels bekanta i landet med villor och redig utrustning som jag kan ty mig till. försöker också va realist och hålla min egen prepping på en nivå jag kommer palla med år efter år. Börjar enkelt med att täcka mest sannolika scenarios och grundplåtar.
Jag föreställer mig scenarion i stil med att det blev nåt elfel, inget direkt krisläge men vattnet dröjer några dagar - då vill jag ändå va komfortabel och lugn och kunna sitta hemma med stearinljus, batteriradio, läsa en bok, dricka vatten och käka gott.