Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-18, 09:15
  #2761
Avstängd
KringExs avatar
Phenibut är en skum substans. En blandning mellan benso och Gabapetin.
Om man tar låga doser så ska den vara uppiggande och depressiv vid höga doser. Så funkar den inte på mig. Den fungerar faktiskt inte alls om jag inte blandar med benso, alkohol eller Gabapetin. Då mår jag väldigt bra av den!
Om man tar extrema doser; 10 gram och uppåt då blir man tjackad, får muskelryckningar och stora pupiller.
Jag blev stoppad av polisen en gång när jag tagit ca 10 gram + Gabapetin och dom var säkra på att jag tagit tjack, så dom skjutsade mig till beroendeenheten för urin och blodprov.
När snabbstickan på Amfetamin och Kokain visade negativt blev dom häpna och skjutsade hem mig.
Dom tog även mitt Phenibut som jag hade i snusdosan i beslag.
För två veckor sedan så fick jag ett brev av polisen att jag hade varor att hämta ut på polisstationen. Jag förstod att det var Phenibut och jag hade rätt
Citera
2023-03-18, 14:59
  #2762
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Phenibut är en skum substans. En blandning mellan benso och Gabapetin.
Om man tar låga doser så ska den vara uppiggande och depressiv vid höga doser. Så funkar den inte på mig. Den fungerar faktiskt inte alls om jag inte blandar med benso, alkohol eller Gabapetin. Då mår jag väldigt bra av den!
Om man tar extrema doser; 10 gram och uppåt då blir man tjackad, får muskelryckningar och stora pupiller.
Jag blev stoppad av polisen en gång när jag tagit ca 10 gram + Gabapetin och dom var säkra på att jag tagit tjack, så dom skjutsade mig till beroendeenheten för urin och blodprov.
När snabbstickan på Amfetamin och Kokain visade negativt blev dom häpna och skjutsade hem mig.
Dom tog även mitt Phenibut som jag hade i snusdosan i beslag.
För två veckor sedan så fick jag ett brev av polisen att jag hade varor att hämta ut på polisstationen. Jag förstod att det var Phenibut och jag hade rätt

Ifrågasatte dom inte vad du hade phenibut till?
Citera
2023-03-18, 16:28
  #2763
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ifrågasatte dom inte vad du hade phenibut till?

Nej dom visste inte ens vad det är 😉
Citera
2023-03-19, 10:17
  #2764
Medlem
trainriders avatar
Använde phenibut i några dagar för att dämpa en opioid-at vilket funka nästan lika bra som lyrica, men nu efter avslutat bruk har jag sån extrem huvudvärk så min fråga är hur länge brukar denna huvudvärk kunna sitta i? Andra dagen med huvudvärk, använde phenibut i 5dagar runt 2.5g per dag.
Citera
2023-03-23, 09:48
  #2765
Medlem
Har tagit 40mg diazepam (har OK tolerans såklart]) och 2g phenibut. Vore det helt idiotiskt att ta GHB om en 4-5h också? Vad är riskerna, mer än att man däckar i några timmar?

mvh
Citera
2023-03-30, 12:33
  #2766
Medlem
Beställde en påse HCL 500 mg kapslar från ra*po*ders för typ ett år sedan och har nu testat ett tiotal gånger med långa mellanrum. Följt alla tips jag kunnat läsa i den här tråden, ta det på tom mage, ät inget 2h efter, drick svart kaffe, jadajda. Första gången endast 500mg, efter den körde jag 1000mg några gånger för att sedan ta 1500mg de sista gångerna.

Måste säga att jag blev sjukt besviken då jag dras med måttligt svår ångestproblematik. Kände absolut ingenting mer än att jag blev extremt trött typ 5h efter intag.

Har inte alls stor erfarenhet av benzo, köpt ksalol på impuls ett fåtal gånger i yngre dagar och knappt känt av ett dugg då heller. Kan minnas en gång benzo verkligen hjälpt och då snodde jag en (!) oxascand (!) av morsan en morgon som var extremt tung, men genast blev otroligt mycket lättare.

Nu vet jag att Phenibut inte är benzo, men finns ju en del likheter, och min fråga är om det kan vara så att Phenibuten och ksalolen som jag fick tag på var BS, och därav inte gav någon effekt trots stora doser, medans oxascanden var direkt från apotek? Är det ra*po*ders som folk köper av här eller är det allmänt känt att deras grejer är sämst?
Citera
2023-03-31, 17:45
  #2767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Beställde en påse HCL 500 mg kapslar från ra*po*ders för typ ett år sedan och har nu testat ett tiotal gånger med långa mellanrum. Följt alla tips jag kunnat läsa i den här tråden, ta det på tom mage, ät inget 2h efter, drick svart kaffe, jadajda. Första gången endast 500mg, efter den körde jag 1000mg några gånger för att sedan ta 1500mg de sista gångerna.

Måste säga att jag blev sjukt besviken då jag dras med måttligt svår ångestproblematik. Kände absolut ingenting mer än att jag blev extremt trött typ 5h efter intag.

Har inte alls stor erfarenhet av benzo, köpt ksalol på impuls ett fåtal gånger i yngre dagar och knappt känt av ett dugg då heller. Kan minnas en gång benzo verkligen hjälpt och då snodde jag en (!) oxascand (!) av morsan en morgon som var extremt tung, men genast blev otroligt mycket lättare.

Nu vet jag att Phenibut inte är benzo, men finns ju en del likheter, och min fråga är om det kan vara så att Phenibuten och ksalolen som jag fick tag på var BS, och därav inte gav någon effekt trots stora doser, medans oxascanden var direkt från apotek? Är det ra*po*ders som folk köper av här eller är det allmänt känt att deras grejer är sämst?

Ksalol kan jag inte uttala mig om, men har använt Phenibut till och från i ett antal år. Grejen är att det är det mest oförutsägbara preparatet jag nånsin använt. Använder man det dagligen (vilket man inte ska göra) upplever jag att det har viss effekt, i meningen att jag inte mår (jätte)dåligt - måendet håller sig ganska jämnt.

Använder jag det sporadiskt blir det ibland fullträff: jag känner mig skärpt, motiverad, social, bra musik blir helt underbar m.m. Andra gånger, med samma dos och förutsättningar: knappt nån effekt alls. Så sitter man där och tänker ”Vafan?”.
Citera
2023-04-20, 16:54
  #2768
Medlem
Kivikss avatar
Har provat detta 4 gånger nu med olika doser. Började med 500mg, kände ingenting. Väntade nästan en vecka och provade 1g men kände ingenting då heller. Väntade ytterligare en vecka och provade 1.5g men kände ingenting. Sen sista gången provade jag 2g men kände ingenting då heller.

Har jag fel produkt? Står Raw powders, Phenibut FAA på påsen och sen är det 90st 500mg kapslar där i.
Citera
2023-04-21, 14:38
  #2769
Medlem
Automatvapens avatar
Man blir inte berusad av Phenibut (om man inte tar väääldigt mycket)

Vad gör du när du har tagit Phenibut?
Jag tycker man märker av det när man aktiverar sig.

1500mg och umgås socialt i några timmar är väldigt trevligt.
1500mg och 10km promenad med musik är underbart.
1500mg och sitta och scrolla på telefonen ger absolut ingenting för mig.
Citera
2023-04-21, 19:40
  #2770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Man blir inte berusad av Phenibut (om man inte tar väääldigt mycket)

Vad gör du när du har tagit Phenibut?
Jag tycker man märker av det när man aktiverar sig.

1500mg och umgås socialt i några timmar är väldigt trevligt.
1500mg och 10km promenad med musik är underbart.
1500mg och sitta och scrolla på telefonen ger absolut ingenting för mig.
Exakt!

Löpning och Phenibut är helt oslagbart men jag tycker då att 500 mg räcker.
Citera
2023-04-21, 19:44
  #2771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiviks
Har provat detta 4 gånger nu med olika doser. Började med 500mg, kände ingenting. Väntade nästan en vecka och provade 1g men kände ingenting då heller. Väntade ytterligare en vecka och provade 1.5g men kände ingenting. Sen sista gången provade jag 2g men kände ingenting då heller.

Har jag fel produkt? Står Raw powders, Phenibut FAA på påsen och sen är det 90st 500mg kapslar där i.
Phenibut och andra GABA-noider är luriga.
Vissa känner knappt av dem medans andra inklusive mig själv tycker 500 mg ger en rejäl humörboost speciellt tillsammans med någon aktivitet. Några mils löpning i kombon är oslagbart.
Raw P*owders är bra produkter, aldrig varit missnöjd.
Hur reagerar du på liknande substanser så som Gabapenetin och Baclofen?
Citera
2023-04-22, 07:40
  #2772
Medlem
Kivikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Man blir inte berusad av Phenibut (om man inte tar väääldigt mycket)

Vad gör du när du har tagit Phenibut?
Jag tycker man märker av det när man aktiverar sig.

1500mg och umgås socialt i några timmar är väldigt trevligt.
1500mg och 10km promenad med musik är underbart.
1500mg och sitta och scrolla på telefonen ger absolut ingenting för mig.

Jag har endast använt det i sociala sammanhang än så länge. Dock inge större socialt event där man kanske måste "prestera" om man uttrycker sig så. Endast mest i det vardagliga sociala livet som jobb t.ex.
Skulle kunna prova att göra något fysiskt, antingen en promenad en cykeltur kanske.
Scrolla på mobilen gör jag inte utan något i kroppen heller så det är inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Exakt!

Löpning och Phenibut är helt oslagbart men jag tycker då att 500 mg räcker.

Provar cykling istället för löpning då för min del!

Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Phenibut och andra GABA-noider är luriga.
Vissa känner knappt av dem medans andra inklusive mig själv tycker 500 mg ger en rejäl humörboost speciellt tillsammans med någon aktivitet. Några mils löpning i kombon är oslagbart.
Raw P*owders är bra produkter, aldrig varit missnöjd.
Hur reagerar du på liknande substanser så som Gabapenetin och Baclofen?

Ni alla nämner någon fysiskt aktivitet, detta är det jag inte har provat ännu. Så det måste ju testats helt klart.
Jag har tagit en del pregabalin i mitt liv och det reagerar jag starkt på. Har ej tagit Gabapentin.

Tack för era svar! Del att fundera och prova på helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback