Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-05, 19:44
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Medium har funnits i alla tider och skulle de varit falska skulle de också försvunnit tidigt.[...]
Helt fel. Människor vill tro på vidskepligheter och sådant som inte existerar. Det har de gjort sedan urminnes tider. Våra hjärnor och sinnen är lättlurade och de egenskaperna kommer inte att hux flux försvinna. Dessutom finns det ju mängder med exempel på människor som fortsätter tro på allt möjligt hittepå fast de blivit överbevisade om att det inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Fortfarande inga som helst belägg att det inte fungerar. [...]
Det är den som kommer med ett extraordinärt påstående som har hela bevisbördan. Dessutom finns det hur många exempel som helst på att medium fuskat och vilka metoder de använder, metoder som dessutom används frekvent av mentalister och magiker med samma eller bättre resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
[...] Att personen skriver svar till mig är också en gåta då jag är helt ointresserad av vad han säger. Det verkar vara svårt att förstå för honom som precis allt annat.
[...]
Och det verkar oerhört svårt för dig att förstå att alla som läst det du skriver självklart är medvetna om att du är så djupt nere i träsket att du är bortom räddning. Men all skit du får ur dig ska inte få stå oemotsagd så att nya personer riskerar dras in i det och bli lurade, det är hela poängen.

Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
[...] Jag har träffat medium och de är helt galet rätt på. Nåt man inte kan säga om en vilsen figur här.
[...]
Det är knappast något starkt argument då du verkar vara en av de mest lättlurade/godtrogna individerna på hela forumet.
Citera
2023-03-05, 21:49
  #170
Medlem
CompressorVanes avatar
Nu kommer undsättningen av de andra figurerna som heller aldrig fått vara med om det här.
Det är ju inte mitt fel, många är begränsade av sin egen godnatt gardin de dragit ner över skallen när jag själv valt att dra upp den så jag KAN se vaket.

Jag låter ingenting komma i vägen, jag studerar och har studerat detta. Jag läser böcker, medium och brott! Jag hänger med, hur vore det om ni gjorde lika.

Hur mycket detta påverkat mig som vad jag fått vara med om skulle nog allt förändra er också.
Tyvärr står ni där med rullgardinen nere.

Ja just det ja, det finns en kanaler som pratar om begränsningar i detta. Era begränsningar?

Kanske ni ska börja där.

Ni måste förstå att jag tycker detta med medium och brott som mord är ett jätteintressant ämne.

Så hur mycket får jag fortsätta fylla på här?
Citera
2023-03-05, 22:46
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Nu kommer undsättningen av de andra figurerna som heller aldrig fått vara med om det här.
Det är ju inte mitt fel, många är begränsade av sin egen godnatt gardin de dragit ner över skallen när jag själv valt att dra upp den så jag KAN se vaket.

Det är en milsvid skillnad på att kritiskt granska och analysera information kontra att utan minsta uns av analysförmåga svälja de mest sanslösa påståendena med hull och hår utan ens ett försök till reflektion kring vad det var som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Jag låter ingenting komma i vägen, jag studerar och har studerat detta. Jag läser böcker, medium och brott! Jag hänger med, hur vore det om ni gjorde lika.

Undrar vad "studerar" innebär för dig? Finns det något inom kategorin "paranormalt" som du inte tror på eller har du gått på allt?

Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Ni måste förstå att jag tycker detta med medium och brott som mord är ett jätteintressant ämne.

Så hur mycket får jag fortsätta fylla på här?

Jo, jag har förstått det. Personligen tycker jag inte att medium i sig är särskilt intressanta då de är ganska lätta att genomskåda och dessutom i många fall helt avskyvärda människor (så länge de bedrar medvetet). Däremot är stora delar av den bakomliggande psykologin intressant, det faktum att människor kan snöa in på och tro på något som är så uppenbart fejk. Och fast de får mängder av information som talar emot det de tror på så vägrar de erkänna att de haft fel/blivit lurade, nästan oavsett vad som händer. DET är intressant.

Det skrivna ordet är fritt. Så länge du inte bryter mot forumets regler så får du givetvis fortsätta skriva. Men du kan nog aldrig räkna med att få stå oemotsagd. Sådana här och liknande trådar visar behovet av att skolan borde införa någon kombination av källkritik/kritiskt tänkande/vetenskaplig metodik som ett helt eget ämne på ett ganska tidigt stadium i skolgången.
Citera
2023-03-17, 23:12
  #172
Medlem
CompressorVanes avatar
Som vanligt en massa ljug ifrån dem utan insyn.

Klart att ni blinda inte kan se när ni sitter med ansiktet i händerna och lipar.

Det här med medium löser mord fungerar utmärkt!
Citera
2023-03-19, 05:53
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Som vanligt en massa ljug ifrån dem utan insyn.

Klart att ni blinda inte kan se när ni sitter med ansiktet i händerna och lipar.

Det här med medium löser mord fungerar utmärkt!

Märkligt då att det inte finns ett enda seriöst dokumenterat fall där det bekräftats att ett medium bidragit med något väsentligt till fallets lösning, som inte kan ha skett på något annat sätt än med nån paranormal förmåga.

Men om du tycker jag har fel där så vänligen länka till seriös källa som styrker att sådana fall existerar och det är bekräftat bortom allt rimligt tvivel….

För om det vore som du påstår i dina fantasier, så borde man ju i princip kunna lägga ner allt normalt polisiärt arbete med att undersöka brott, och bara låta världens påstådda medium få anställning och lösa brott, och spara massor av personal resurser och pengar….
Hur många medium i världen är anställda av polisen/rättsväsendet för sådant arbete….?
Citera
2023-03-19, 06:23
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag kom en sak nyss,borde inte medium kunna få kontakt med människor som dött eller försvunnit spårlöst,och berätta för mediumet vem som mördat dom?

Har du verkligen missat att detta är "mediernas" själva affärsidé?

Citera
2023-03-19, 17:18
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Som vanligt en massa ljug ifrån dem utan insyn.

Klart att ni blinda inte kan se när ni sitter med ansiktet i händerna och lipar.

Det här med medium löser mord fungerar utmärkt!

Hur definierar du "utmärkt"?

Begriper du verkligen inte att ifall ditt påstående verkligen stämde så hade medium anlitats av merparten utav världens poliskårer för att hjälpa till att lösa mordfall?

Kan du en enda gång erkänna att du har fel i ett påstående eller ska du fortsätta debattera oärligt och gräva din egen grav allt djupare?
Citera
2023-03-20, 19:45
  #176
Medlem
CompressorVanes avatar
Det handlar om medium som löser mord, och för att förstå det behöver man inte vara ett medium, men för att få dess syner och hörsel och luktsinne de kan känna av en gärningsman, hur den är klädd etc behövs det nog.

Om någon främmande människa varit i ert hem så kommer ni känna att någon annan varit där kanske på hur parfymen eller odören varit hos den individen. Det här fungerar på ungefär samma sätt. Som en spårhund känner flera dagar efter att en viss figur de spårar befunnit sig på en viss plats.
De kan känna parfym/odör tex.
Citera
2023-03-21, 01:43
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Det handlar om medium som löser mord, och för att förstå det behöver man inte vara ett medium, men för att få dess syner och hörsel och luktsinne de kan känna av en gärningsman, hur den är klädd etc behövs det nog.

Om någon främmande människa varit i ert hem så kommer ni känna att någon annan varit där kanske på hur parfymen eller odören varit hos den individen. Det här fungerar på ungefär samma sätt. Som en spårhund känner flera dagar efter att en viss figur de spårar befunnit sig på en viss plats.
De kan känna parfym/odör tex.

Ifall det stämde så hade det ju varit behändigt ifall de hade använt de här fantastiska egenskaperna för att hjälpa till med att lösa riktiga mordfall. Men det kanske inte är särskilt viktigt i slutändan?
Citera
2023-03-24, 23:00
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Märkligt då att det inte finns ett enda seriöst dokumenterat fall där det bekräftats att ett medium bidragit med något väsentligt till fallets lösning, som inte kan ha skett på något annat sätt än med nån paranormal förmåga.

Men om du tycker jag har fel där så vänligen länka till seriös källa som styrker att sådana fall existerar och det är bekräftat bortom allt rimligt tvivel….

För om det vore som du påstår i dina fantasier, så borde man ju i princip kunna lägga ner allt normalt polisiärt arbete med att undersöka brott, och bara låta världens påstådda medium få anställning och lösa brott, och spara massor av personal resurser och pengar….
Hur många medium i världen är anställda av polisen/rättsväsendet för sådant arbete….?

Kolla på seatbelt medium på TikTok , helt sjukt killen är på riktigt ja lovar . Kolla på klippen och återkom sen vad du tyckte
Citera
2023-03-24, 23:02
  #179
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag kom en sak nyss,borde inte medium kunna få kontakt med människor som dött eller försvunnit spårlöst,och berätta för mediumet vem som mördat dom?
Jo, det borde medier kunna, och eftersom de inte gör det så kan de inte, eftersom det inte finns medier.
Citera
2023-03-25, 05:39
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brasco7867
Kolla på seatbelt medium på TikTok , helt sjukt killen är på riktigt ja lovar . Kolla på klippen och återkom sen vad du tyckte

Så du menar att det är TikTok som nu är den referens som gäller för vetenskapliga fakta….?
Kanske nåt för Nobelkommittén då, att böja kolla TikTok för att välja pristagare, än att kolla verifierbara vetenskapliga fakta etc….
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback