2023-03-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Ryssland kommer inte att få "stryk", och regimen kommer inte att "falla". Du lever i en alternativ verklighet. Förmodligen har du överdoserat västliga medier. Det har avtrubbat ditt kritiska tänkande. Det är alltid sorgligt se hur människor likt du förstörs av desinformation och lögner. men propagandans makt är stor.

Ryssland har redan fått stryk och går en dyster framtid till mötes. Regimen klamrar sig säkert kvar och fortsätter göra det än värre för folket. Historien upprepar sig. De var precis på väg att kunna lyckas med något efter 30 svåra år, men valde den här skiten istället.
Senast redigerad av YBB641 2023-03-11 kl. 23:58.
Citera
2023-03-11, 23:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Förutsättningarna är ännu bättre vid Sloviansk och Kramatorsk, samt vid de flertalet fortifikationer längs vägen
Dock är Bakhmut en bra defensiv position, en s.k " force multiplier ". Så länge staden kan försvaras och staden inte omrignar så finns det ingen anledning att tömma den på trupper, den har ju fortfarande ett syfte. Ett ekonomiskt tänk rent truppmässigt

Se mitt nedanstående inlägg.
Citera
2023-03-11, 23:57
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Tveksamt om de "försvarar sitt hemland", det slaverna i Ukraina gör är att agera nyttiga idioter åt USA och dess psykopatsträvan att underminera Ryssland. Men historien är full av av nyttiga idioter. Och den sista idioten är inte född än - så vi förstår alla att det ser mörkt ut.

De försvarar sitt hemland, punkt

En agressiv kärnvapenmakt/stormakt invaderar deras hemland oprovocerat, försöker erövra och dominera, samt förgör infrastruktur och dödar civila, samtidigt som de hotar omvärlden med kärnvapen.
Hemlandet kämpar då mot denna grannes invasion, vilket de flesta skulle gjort. Detta är att försvara sitt hemland
Citera
2023-03-12, 00:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

En agressiv kärnvapenmakt/stormakt invaderar deras hemland oprovocerat, försöker erövra och dominera, samt förgör infrastruktur och dödar civila, samtidigt som de hotar omvärlden med kärnvapen.
Hemlandet kämpar då mot denna grannes invasion, vilket de flesta skulle gjort. Detta är att försvara sitt hemland
Ja, och lägg därtill sveket med Budapestuppgörelsen där Ukraina gav bort sina kärnvapen mot att Ryssland skulle respektera deras gränser.

Därför är inga fredsförhandlingar med den nuvarande ryska regimen möjlig.
Citera
2023-03-12, 00:04
Moderator
farbror_barbros avatar
2014-08-11:
Citat:
Hasbaranationalisterna och Putinlakejerna kämpar vidare i tråden ser jag.

Jag säger som ni hasbaranationalister och er Führer Putin säger ''jag svär på att Förintelsen aldrig kommer att återupprepas''.

De etniska nationalister som försvarar förintelseapologeten Putin, på vilket sätt det än må vara, visar sannerligen upp sin mentala retardation, sin judeagenda, och helt sinnessjuka förvridna hasbarahjärna.

Vattendelaren för en sann arier går vid Förintelsen, och insikten om den psykologiska krigföring som förs med utgångspunkt från detta påhittade ''brott mot mänskligheten''. Denna djävulska lögn, som är judens viktigaste verktyg för att förtrycka germanen, går alltså hasbaranationalisternas Führer, Putin, ut och Svär att den aldrig ska ske igen.

Åk hem till Tel-Aviv, hasbaranationalister, eller är det i förintelsebejakande Moskva ni hör hemma.
2023-03-11:
Citat:
Jag är fortfarande kritisk till Putins utnyttjande av förintelsenarrativet. Låt mig tala klarspråk: Ryssland är inte en vän, men inte heller en existentiell fiende. USA och dess judiska styrelsemän är givetvis den existentiella fienden till Europas folk och i förlängningen den vita rasen. I den här konflikten/kriget är det strategiskt riktiga att stödja och hoppas på ryskt seger mot det judeinfesterade USA. Ryssarna krigar mot samma fiende som tyskarna bekrigade under andra världskriget.

Med det sagt är jag inte en sån nationalist som tror ryssarna är en frälsare, de är dock ett nyttigt verktyg och de har den moraliska rätten på sin sida.
Med tanke på att du är övertygad antisemit och nazist så undrar jag hur du ser på Putins löften och mål om ”denazifiering” av Ukraina. Är det på allvar, och är det i så fall önskvärt?
Citera
2023-03-12, 00:14
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:

Ryssar och ukrainare är samma folk. Efter att Ryssland segrat kommer detta återigen bli sanningen.
Citera
2023-03-12, 00:16
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ryssar och ukrainare är samma folk. Efter att Ryssland segrat kommer detta återigen bli sanningen.

Spelar ingen roll, även om detta vore sant
Den ena parten initierar ett fullskaligt angreppskrig mot den andra, den andra försvarar sig mot den initierade parten. Därför försvarar Ukraina sitt hemland, går liksom inte att rubba på detta, det är fakta
Citera
2023-03-12, 00:17
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
2014-08-11:

2023-03-11:

Med tanke på att du är övertygad antisemit och nazist så undrar jag hur du ser på Putins löften och mål om ”denazifiering” av Ukraina. Är det på allvar, och är det i så fall önskvärt?

Jag är som sagt fortfarande inget fan av Putin och hans spridande av lögner kring "nazismen" och "förintelsen". Men i detta krig bekämpar Putin och Ryssland samma fiende som jag bekämpar. Putin krigar mot den maktstruktur som i detta nu förstör Europa och de europeiska folken. Därför är han och Ryssland nyttiga.
Citera
2023-03-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
För att den största koncentrationen av ukrainas arme är runt backmut. Ballong effekt...ja om backmut faller så kan ryssland utnyttja det hålet och trycka på när staden inte är i vägen vilket kan trycka bak ukrainas försvar, vilket kan tvinga dom till att dra manskap från andra delar och då kan ryssland gå på där ist. Det blir hål i fronten där ryssarna sväller igenom som än ballong.

Han menar domino effekt förstås. Bara löjligt att lägga tid på att kommentera felskrivningar
Citera
2023-03-12, 00:26
Medlem
Finns ingen chans för Ryssland och vinna detta den ukrainska vår offensiven är bara veckor bort och då tar Ukraina tillbaka alla områden inklusive krim. Ryssland har inte en chans
Citera
2023-03-12, 00:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ryssland har fått stryk; det stämmer. Men Ryssland är stryktåligt. Historien upprepar sig, men aldrig som vi tror. Ryssarna kommer ta sig igenom detta. Vi i västerlandet har betydligt större problem. Vi är illa ute på riktigt. Ryssarna överlever.
Det här är ett riktigt konstigt påstående som återupprepas väldigt ofta och att du sprider myten vidare att ryssen är någon slags härdad sapiens som tar en massa stryk och alltid reser sig.
Som alla andra rysstroll slänger du ur dig lösa påståenden som att "vi är illa ute men ryssen överlever".
Ingen seriös länk till analys utan det vi ser är foliehattarnas sammansvärjning där ni tror att ryssen klarar sig bäst ur den här krisen och besegrar väst.

Auktoritära diktaturer har svårt att överleva, även i ett så förtryckt land som Ryssland.
Överlever Putins regim blir det som en Nordkoreastat eller Iran, dvs en regim som utövar ett extremt förtryck över sin befolkning och är totalt isolerade från den globala gemenskapen.
Citera
2023-03-12, 00:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag är som sagt fortfarande inget fan av Putin och hans spridande av lögner kring "nazismen" och "förintelsen". Men i detta krig bekämpar Putin och Ryssland samma fiende som jag bekämpar. Putin krigar mot den maktstruktur som i detta nu förstör Europa och de europeiska folken. Därför är han och Ryssland nyttiga.
Låter som att du är en nyttig idiot som har svalt propagandapaketet A för dummies.

By the way, Putin påstår sig bekämpa nazister och inte judar.
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-03-12 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in