2018-07-06, 11:08
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Är det ens en kriminell människa?

Det är inte något fel i att gå till polisen som icke kriminell. Det där är dessutom en psykisk sjuk människa. Jag tror inte att någon är rädd för hans "organisation" av vad jag läst iaf.

Du ger status till vem som helst som påstår sig vara kriminell. Själva golningsbegreppet borde vara mer psykopater som plötsligt tjänar på att prata med polisen eller som inte bryr sig om annat än egen förtjänst. Ja, jag vet inte. Det var mina lärare som introducerade begreppet i specialklassen, så jag kan givetvis ha missuppfattat det. Trodde det handlade om människor av verklig kaliber med kapacitet att ta hand om dem själva och som dessutom gör pengar på kriminalitet. Inte wannabes och civila.
Att han är en misslyckad wannabe håller jag med om, men det gör inte hans golning mer acceptabel.
Den enda status jag ger honom är just golarstatus, och den kan han gott ha när han beter sig som han gör.

Vanliga civilister anser inte jag heller är golare om dom talar med polis, men är man som Raffa en person som själv ser sig som biffkriminell och t.o.m startar ett eget gäng (vill egentligen inte kalla det för organisation då det begreppet innebär en faktisk organisering) och sen berättar för polis om vem som misshandlat honom, ja då är man i min bok en golare.
Citera
2018-07-06, 11:21
Medlem
Är inte golare något som fanns förr typ heder mellan tjuvar?
I dag är det väl mest en ursäkt för att misshandla eller ha kål på någon?
Citera
2020-02-19, 15:59
Medlem
[quote=kaninkvinnan|12971451]Såå, mördar och gräver ner. Hur gick det med hobbynassen Max Åström från Eskilstuna? Hans tjej Natalie Dizdarevic, som övertog "rörelsen" Gola & Casha In när han drog utomlands med ett fett bokkontrakt från Lasse DN Wierup? Åström lär regelbundet åka till Sverige och ta en fika med sina snutkompisar, som han hjälpte att få en åkning uppåt i karriären, medan han fick bensin-och kokainpengar, för att gola.
Är karl´n död?
Svar - nej!
Analys - verkar som om MC-gängen (som Åström "infiltrerade") är fulla av trippelagenter eller sociala masochister och i förlängningen ruttnar de bort.

Pundar golaren Natalie Dizdarevic, vad är hennes riktiga namn? Hon är nån typ av zigenaare va? Var är hon ifrån?
Hört att hon finns i Eskilstuna fortfarande o becknar? Är det sant
Citera
2020-02-21, 06:54
Medlem
Max Åström och Sinisa Nikolic
Har enligt utsago av en känd advokat blivit placerade utomlands.Där dom ”jobbar” för polisen.
Citera
2020-03-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria2020
Har enligt utsago av en känd advokat blivit placerade utomlands.Där dom ”jobbar” för polisen.
Hört om en exfru till en kompis till de nämnda herrarna. Hon är nu gift med en Fonusman i Kristianstad. Han har en bakgrund i Taxikriget i Skåne ,handel med lyxbilar och droger själv sitter han välpolerad med rolexklocka på sitt Fonuskontor.

https://www.inblick.se/nyheter/2020/...skyddat-boende
Citera
2021-04-15, 20:05
Medlem
Har OG börjat få medlemmar igen? Dom verkar stolta över sina golare (Alexander mm..)
Citera
2021-04-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria2020

Vilken advokat?
Läs boken som Per Ottosson skrivit ”monsunregn”
Hela boken är hans samarbete med Nikolic
Citera
2021-09-28, 23:34
Avstängd
Romaniraklos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppcal
Har OG börjat få medlemmar igen? Dom verkar stolta över sina golare (Alexander mm..)

Så länge han betalar till Dano är de nog ingen fara.
Citera
2023-03-11, 18:40
Medlem
[quote=BarcaAlpha177|70335500]
Citat:
Ursprungligen postat av kaninkvinnan
Såå, mördar och gräver ner. Hur gick det med hobbynassen Max Åström från Eskilstuna? Hans tjej Natalie Dizdarevic, som övertog "rörelsen" Gola & Casha In när han drog utomlands med ett fett bokkontrakt från Lasse DN Wierup? Åström lär regelbundet åka till Sverige och ta en fika med sina snutkompisar, som han hjälpte att få en åkning uppåt i karriären, medan han fick bensin-och kokainpengar, för att gola.
Är karl´n död?
Svar - nej!
Analys - verkar som om MC-gängen (som Åström "infiltrerade") är fulla av trippelagenter eller sociala masochister och i förlängningen ruttnar de bort.

Pundar golaren Natalie Dizdarevic, vad är hennes riktiga namn? Hon är nån typ av zigenaare va? Var är hon ifrån?
Hört att hon finns i Eskilstuna fortfarande o becknar? Är det sant

Hon spelade Millan i svt's klassliv på 90talet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback