Citat:
Ursprungligen postat av
Ordmojlig
Är det ens en kriminell människa?
Det är inte något fel i att gå till polisen som icke kriminell. Det där är dessutom en psykisk sjuk människa. Jag tror inte att någon är rädd för hans "organisation" av vad jag läst iaf.
Du ger status till vem som helst som påstår sig vara kriminell. Själva golningsbegreppet borde vara mer psykopater som plötsligt tjänar på att prata med polisen eller som inte bryr sig om annat än egen förtjänst. Ja, jag vet inte. Det var mina lärare som introducerade begreppet i specialklassen, så jag kan givetvis ha missuppfattat det. Trodde det handlade om människor av verklig kaliber med kapacitet att ta hand om dem själva och som dessutom gör pengar på kriminalitet. Inte wannabes och civila.
Att han är en misslyckad wannabe håller jag med om, men det gör inte hans golning mer acceptabel.
Den enda status jag ger honom är just golarstatus, och den kan han gott ha när han beter sig som han gör.
Vanliga civilister anser inte jag heller är golare om dom talar med polis, men är man som Raffa en person som själv ser sig som biffkriminell och t.o.m startar ett eget gäng (vill egentligen inte kalla det för organisation då det begreppet innebär en faktisk organisering) och sen berättar för polis om vem som misshandlat honom, ja då är man i min bok en golare.