2023-03-11, 18:26
Medlem
Hej!

Känner att det sprids väldigt mycket lustig information om Ryssland här på Flashback.

Har bott i Sankt Petersburg. Om ni undrar något om livet i Ryssland kan jag nog svara på det mesta

Jag är starkt anti Putin, Lavrov och resten av den regerande maffian i Ryssland.
Senast redigerad av theonlyrealbutcher 2023-03-11 kl. 18:44.
Citera
2023-03-11, 18:29
Medlem
MrDonutss avatar
Märker på din inställning att det kommer bli en opopulär tråd med mycket personangrepp och rysstrollanklagelser.
Hur känner du över det?
Citera
2023-03-11, 18:34
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theonlyrealbutcher
Hej!

Känner att det sprids väldigt mycket lustig information om Ryssland här på Flashback.

Har bott i Sankt Petersburg. Om ni undrar något om livet i Ryssland kan jag nog svara på det mesta

Har du en bild på Putin i din bokhylla/på väggen?

Tycker du att media i Ryssland, som dom flesta styrs och ägs av Putin där är sanningsenlig och opartiska?

Håller du med Lavrov här om att Ukraina startade kriget? Eller hade du likt dom flesta andra bara garvat om du hörde det?
https://www.youtube.com/watch?v=c4FEE-soDNY
Senast redigerad av fittslem 2023-03-11 kl. 18:39.
Citera
2023-03-11, 18:37
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Hej!

Kan du inte börja med ett exempel på vad som sprids här vs verkligheten?
Citera
2023-03-11, 18:38
Medlem
Citat:
Hej!

Vi har redan haft någon HBTQ-ryss här som skäms över Ryssland och tycker att det är det värstaste stället på jorden. Är det det?
Citera
2023-03-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Märker på din inställning att det kommer bli en opopulär tråd med mycket personangrepp och rysstrollanklagelser.
Hur känner du över det?

Är tvärtemot, starkt anti Putin. Som du säkert kan se på min tidigare posthistorik. Så känner inget särskilt över det.
Citera
2023-03-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Kan du inte börja med ett exempel på vad som sprids här vs verkligheten?

tja, vet inte men typ denna tråd (FB) I Sverige är det dyrt SOM FAN men i Ryssland är det billigt- borde va tvärtom!

Sedan är det väl vissa på Flashback som påstått att ryssarna snart inte kommer ha något att äta eller att de kommer att störta kremlin genom revolution "snart"
Citera
2023-03-11, 18:43
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Hej!

Varför Ryssland av alla länder?
Citera
2023-03-11, 18:49
Medlem
Citat:
tja, vet inte men typ denna tråd (FB) I Sverige är det dyrt SOM FAN men i Ryssland är det billigt- borde va tvärtom!

Sedan är det väl vissa på Flashback som påstått att ryssarna snart inte kommer ha något att äta eller att de kommer att störta kremlin genom revolution "snart"
Hur vet du det, när du inte längre bor i Ryssland?
Citera
2023-03-11, 18:52
Avstängd
Severlohs avatar
Vad betalade du för en öl där? Är brudarna snygga? Vad jobbade du med?
Citera
2023-03-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Har du en bild på Putin i din bokhylla/på väggen?

Tycker du att media i Ryssland, som dom flesta styrs och ägs av Putin där är sanningsenlig och opartiska?

Håller du med Lavrov här om att Ukraina startade kriget? Eller hade du likt dom flesta andra bara garvat om du hörde det?
https://www.youtube.com/watch?v=c4FEE-soDNY

Media i Ryssland sedan ca 2012 har blivit riktigt dåliga och partiska. Sista opartiska tidningen Novaya Gazeta fick lägga ner och "Fly" utomlands förra året tror jag.

Alla artiklar måste bli granskade genom Roskomodor innan de får publiceras (Källa: Känner en rysk journalist)

Så pressfrihet är nog bland det sämsta i världen just nu. Där innehåll och vinkling direkt styrs genom order av Kremlin via Roskomodor. Det är min uppfattning. Å andra sidan, man får i princip skriva vadsomhelst i Ryssland. Det är just information om Ukraina 2005-nutid som är starkt kontrollerad av Roskomodor. 2022 fängslades ca 350 personer som skrivit ottilåtna saker på nätet. Jämför det med Storbrittanien som arresterat ca 3500 personer 2022 för att skriva ottilåtna saker på nätet (Främst saker som woke pöbeln i UK uppfattar som rasistiskt)

Ryssland har mer individuell frihet på ett annat sätt. Samtidigt ofrihet på ett annat sätt, med grövre konsekvenser och mindre mänskliga rättigheter.

Nej, de flesta Ryssar med någorlunda vett och sans förstår att Ryssland startade kriget. Ryssland startade kriget. Inte Ukraina.
Citera
2023-03-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Varför Ryssland av alla länder?

Fina kvinnor som älskar utlänningar då man direkt är väldigt exotisk och intressant. Ryssland är ett väldigt homogent land i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in