2023-03-05, 16:43
Medlem
0xgh64s avatar
Tjoo sysslar för det mesta med realism när jag tattuerar så behöver vanligtvis alldrig över 3 och 5. Men började syssla lite här i fredags (i halv skevt skick) på en lite större pjäs i old school stil utan färg och märkte snabbt att jag behöver mycket större nålar för en del linjer men max är ju kring 14 har jag för mig, är det magnums som man hamnar börja testa dra linjer med?

Motiv: https://ibb.co/DwwpFSd
Senast redigerad av 0xgh64 2023-03-05 kl. 16:47.
Citera
2023-03-05, 18:25
Medlem
Prova en 14rs istället, dagens tatuerare som sysslar med traditionellt kör oftast rs för linjer
Svårt i början att få till en ”bold” linje med stora nålgrupper, speciellt om du inte är van o dra tjocka ”1 pass” linjer.
Lycka till!
Senast redigerad av Getyourmindright 2023-03-05 kl. 18:32.
Citera
2023-03-06, 10:56
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Prova en 14rs istället, dagens tatuerare som sysslar med traditionellt kör oftast rs för linjer
Svårt i början att få till en ”bold” linje med stora nålgrupper, speciellt om du inte är van o dra tjocka ”1 pass” linjer.
Lycka till!
Dom blir inte lite "suddiga" ute i kanterna då?
Citera
2023-03-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Dom blir inte lite "suddiga" ute i kanterna då?

Jo det är svårt att undkomma med rs.
Men lätt att komplettera med en mindre valfri nål
Citera
2023-03-09, 09:55
Medlem
prokaryotkungens avatar
Du kan inte bygga upp linjer alltså och pysslar, enligt din egen utsago, med realism osv!? Det låter som om ett barn tar på för stora skor och leker mamma eller pappa.

Blocka in linjen, skatea kanterna. Undvik liners större än 8or/10or beroende på om de är byggda på LT eller inte. Fråga den du lärt dig av får du se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback