2023-03-08, 08:01
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det här är naturligtvis bara ett försök att tysta kritiken mot USA, som alla vet bär ansvaret. Biden beordrade sprängningen.

Japp,
Usa har gjort liknande operationer sedan långt tillbaka.

Det är faktiskt deras tillvägagångssätt.
Luktar CIA.

Infiltration in i Tyskland. Hittat ett passande fartyg.
Dykarutrustnings som klarar av djupen.
Utrustning för att spränga.
Rätt individer för ändamålet.
Nästan som från en spionfilm.

Helt klart en statligt aktion.

Ska bli intressant om dessa påstådda individer påträffas döda.
Senast redigerad av löl 2023-03-08 kl. 08:04.
Citera
2023-03-08, 08:02
Medlem
Vilken slump av amerikansk underrättelsetjänst att läcka det här nu ett par veckor efter Seymor Hersh artikel som avslöjar USA och Norge.

Det va Ukrainas fel helt enkelt.

Det visar ju lite på hur lite USA bryr sig om Ukraina.

Fy fan. Man känner skam i hela kroppen alltså. Och sverige är somm en liten jävla irriterande mygga som bara surrar omkring på ärende åt biden.

upp med räntorna.
Citera
2023-03-08, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Japp,
Usa har gjort liknande operationer sedan långt tillbaka.

Det är faktiskt deras tillvägagångssätt.
Luktar CIA.

Infiltration in i Tyskland. Hittat ett passande fartyg.
Dykarutrustnings som klarar av djupen.
Utrustning för att spränga.
Rätt individer för ändamålet.

Helt klart en statligt aktion.

Ska bli intressant om dessa påstådda individer påträffas döda.

Ja, detta är CIA:s modus operandi.

Den "ukrainska gruppen" kommer hittas döda, det tror jag med. "Självmord".
Citera
2023-03-08, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Känns lite som att ni själva skapar hotet med er hatretorik och antirysspropaganda och även befogad oro. Hotet är till största del inbillat(för Sverige, inte för Ukraina t.ex ), men givetvis, den som givit sig in i spelet får spelet tåla.

Vi behöver inte fler fiender, det är ni skeva rysshatare(inte kritiker av regimen och kriget utan fascister som vill döda vanliga ryssar) som lever i villfarelsen att ryssen vill invadera Sverige eller så. Du kan inte mena allvar när du jämför Ukraina med Sverige, det är helt olika historia, situation och det är nonsens. Jag trodde också på detta från början och trodde dom var ett hot, ju mer jag tänkte ju mer insåg jag att jag låtit mig skrämmas av antirysstrollen och propagandan.

Visst vi borde kanske stötta Ukraina för dom inte förtjänar detta, känns som någon annan pressat dom till detta men sluta med er imaginära monster, börjar bli trött nu.
Putin är inte ung och lär snart inte vilja arbeta med det han gör och då kommer saker och ting förändras, för ryssarna är också väldigt trötta på kriget har jag hört.
Alla makter vill expandera, detta är inget exklusivt för Ryssland som andra påpekat här i forumet.

Bara det problemet att det du skriver är bajs.

Vilket normalt land som vill leva i fred hotar sin omgivning? Hela jävla tiden? Ljuger och ställer ensidiga krav? Struntar i inationella rättigheter och satta regler, fängslar och hotar de som demonstrerar mot regimen fredligt?

Du behöver bara se denna video så förstår alla att, nej ryssen var, är och kommer alltid vara ett defunktionellt hot mot hela världen, är ett shithole och dess befolkning oförmögen och ovillig att ändra eller påverka.

En jävla hund som måste avlivas för att summera det.

https://youtu.be/7SnTkc0r6gk
Citera
2023-03-08, 08:13
Medlem
Så en "ukrainsk grupp" seglar med sin båt från Svarta havet. Skaffar en ROV, minst en 2 tons modern variant som bara dom mest sofistikerade oljeserviceboklagen har med armar och grejer och placerar ut sprängdegen på Nordstream utan att någon upptäcker deras aktivitet? Vilken typ av tändkapslar har denna fristående, radikala grupp som kan fjärrutlösa sprängkapslarna och antända pentylsprängmassan?

Vi som är i branchen vet vilken avancerad operation det är att antingen genomföra det med dykare eller ROV, OCH att göra det dolt gör att min dom är: fakenews
Citera
2023-03-08, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Så en "ukrainsk grupp" seglar med sin båt från Svarta havet. Skaffar en ROV, minst en 2 tons modern variant som bara dom mest sofistikerade oljeserviceboklagen har med armar och grejer och placerar ut sprängdegen på Nordstream utan att någon upptäcker deras aktivitet? Vilken typ av tändkapslar har denna fristående, radikala grupp som kan fjärrutlösa sprängkapslarna och antända pentylsprängmassan?

Vi som är i branchen vet vilken avancerad operation det är att antingen genomföra det med dykare eller ROV, OCH att göra det dolt gör att min dom är: fakenews

Kanske såhär?
Russian Intel Reveals How Americans Blow Up Nord Stream Pipes!
https://odysee.com/@RussiaInsight:a/bidenterrorist:5
Citera
2023-03-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman

De skulle tydligen ha hyrt en båt i Polen lämnat tillbaka den kraftigt smutsig/ostädad med rester av sprängmedel kvar.
Jag håller med dig det är en hyffsat avancerad operation, inte vilken ukrainare som helst från Odessas bakgårdar som fixar detta!
Citera
2023-03-08, 08:24
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du kör med samma taktik som massmedia, dvs skjuter budbäraren. Syftet är detsamma som alltid, att försöka få opinionen att inte tro på de underättelsekällor han (Seymour Hersh) tagit del av.
Det måste vara jävligt tydligt vad som är BEVIS och inte. Capice?
Citera
2023-03-08, 08:36
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Nä, håller med, det hade ju varit mycket mer trovärdigt om det var en 15-åring som kom till den slutsatsen🤣. Mupp.
Det hade varit exakt lika trovärdigt om det var Kung Carl Gustav. Man måste skilja på bevis och individers åsikter.
Citera
2023-03-08, 08:37
Medlem
Joeybananass avatar
Den här historian luktar så surt att det verkar som att Seymour Hearsh's var bang on the money och nu tvingas amerikanska utrikesdepartementet, CIA att hitta på en historia som skulle vara någorlunda trolig.

Till och med aftonhoran lägger det här bakom en betal vägg för inte ens dom tror på det här.
Citera
2023-03-08, 08:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Seymour Hersh har skrivit om det.
Som i sin tur fått informationen från.. trumvirvel.. Amerikanska underrättelseuppgifter. Kanske samma källa som släppt den senaste informationen till och med.
Citera
2023-03-08, 08:41
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskyladdare
Tvinga vårt land att lägga ut vad dom fann när dom utförde sin undersökning
Vadå tvinga? Utredningen pågår och då den är klar kommer den givetvis att släppas.

Förövrigt var det ju länge sen som Sverige öppnade upp för andra att själva utföra undersökningar på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in