Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-06, 19:29
  #649
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Så om priset är rätt ska vi sälja vår själ till djävulen tycker du?

För övrigt så finns det olika energislag och naturgasen får nu Ryssland elda upp eftersom det är lite som en restprodukt vid oljeutvinning. Allt med pristak och det mesta säljs även ännu mer rabatterat till vissa länder.

Grattis Putin till en bra affär.
Nej, vi måste få slut på kriget så priserna återvänder. Zelenskys "plan" = mer vapen, fungerar inte.

Kanske kan Trump ändra på det. Biden har inte fixat det.
Citera
2023-03-06, 19:30
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej, vi måste få slut på kriget så priserna återvänder. Zelenskys "plan" = mer vapen, fungerar inte.

Kanske kan Trump ändra på det. Biden har inte fixat det.

Slut på kriget tar det när bägge parterna kommer överens om det. Vi stöttar Ukraina av moraliska skäl och inte p.g.a. plånboken. Trump kan inget göra åt det heller.
Citera
2023-03-06, 19:31
  #651
Avstängd
wwrs avatar
Läs själva
Citat:
Carl Johan von Seth: Sveriges ekonomi går sämre än Rysslands – tänk på det
https://www.dn.se/ekonomi/carl-johan...s-tank-pa-det/

Jag kan inte sitta hela dagen och fäkta galna krigstroll. Måste käka lite nu. Trump är i alla fall värd ett försök, ingen annan försöker förhandla.

Ha en trevlig kväll.
Citera
2023-03-06, 19:34
  #652
Medlem
Trump har väl tvingat till sig rätt många avsugningar genom åren. Putin måste ha varit exceptionell.
Citera
2023-03-06, 19:35
  #653
Avstängd
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Putin attackerade två struntprovinser på gränsen. Halva västvärlden skickar vapen och lägger sanktioner.

Hela Europas ekonomi har kraschat, rubeln bara stiger och vi betalar mer för mindre olja och gas. Vi hatar varandra och slåss om den sista elektriciteten.

Putin gjorde fel som invaderade, men nog har det varit en mästerlig plan hittills. Rysssarna håller provinserna och Zelensky bara gapar om mer vapen så kommer den stora offensiven snart, säger han ... Visst

Det blir kanske som på Krim, allt sopas under mattan efter ett par år i de ryska områdena Lugansk och Donetsk. Zelensky bara yrar, vi skall kriga mer och kriga tillbaka allt, vänta bara, snart så. Inga förhandlingar, mer krig, vi (mina landsmän men inte jag) vill offra livet för de ryssar som bor i provinserna,

Trump behövs för att rädda Europas ekonomi.

Tack för ett informativt inlägg! Det råder ingen tvekan om att du okritiskt köpt Putins krigspropaganda med hull och hår.

Den illegala och folkrättsliga invasionen av Ukraina med frekventa krigsbrott är bara en i raden av övergrepp som Putin har utfört mot andra länder, i sina försök att återuppupprätta en imaginär storhet. Denna sista mot Ukraina kommer att bli Putins fall och det ryska folkets sorg, som inte kommer att återhämta sig på många generationer.

Det hela är mycket sorgligt men en naturlig konsekvens av ett förslavat folk som förlorat sin förmåga att tänka självständigt under sin diktator.

Av USA, Europa och media att döma, är Trumps megalomana utspel redan obsolet och en av de få som Trump har med sig på tåget, är en döende diktator. De förtjänar kanske varandra?
Citera
2023-03-06, 19:41
  #654
Avstängd
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du låter som Zelensky: just nu har allt gått åt h-lv-t- men ge mig bara mer vapen så kommer den stora offensiven.

Man har krigat i ett år, men man måste kriga mycket längre, då vinner man plötsligt!

Ukraina förlorade väl just Bakhmut.

Nu svälter Europa och rubeln är starkare än före kriget. T.o.m. DN (eller var det SvD) erkände att rysk ekonomi går bättre än svensk.

Men vänta bara, kriga mer, det vänder, det vet vi ...
Den enda anledningen till att Ryssland inte är krossat är att USA och Europa håller igen.
Låt Herr Putin ta det hela ett steg för långt, så ska du få se vad NATOs krigsmakt går för.

Ryssland har ungefär samma BNP som Skandinavien. Det räcker inte långt mot ett enat Europa och USA.
__________________
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-03-06 kl. 19:43.
Citera
2023-03-06, 19:41
  #655
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Dumheter.
Har 'vi' (dvs i princip hela den civiliserade världen) väl en gång i tiden gett sig anamma på att markera mot Putins Ryssland att det inte är okej att invadera o annektera hur som helst, så måste detta uthärdas tills dess att Ryssland likt Nazityskland, över tid blir utproducerade av de allierade o får sig en så hård knäpp på näsan att fd Sovjet/Ryssland under lång tid aldrig mer kommer att kunna göra om samma sak.

Fegar man ut nu, blir allt ogjort.

Håller med men som sagt, det fanns ingen risk för ett kärnvapenkrig i WW2 men det gör det nu.
Vi i västvärlden måste bestämma oss exakt hur långt vi är beredda att gå för att stoppa Ryssland innan det går för långt, så är det bara.
Citera
2023-03-06, 19:44
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jättekul din tönt. Tror man att kriget fortsätter i två år till med de här förlustsiffrorna på båda sidor så är man efterbliven din tomte.
Skaffa dig gärna lite kunskap när du diskuterar med vuxna och släpp crackpipan när du ändå är igång.

aj för det är helt sjukt att något krig håller längre än 2 -3 år, aldrig hänt, jag menar kriget i i Ukraina är nu inne på sitt 9e sån men vad fan vet jag
Citera
2023-03-06, 20:01
  #657
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
aj för det är helt sjukt att något krig håller längre än 2 -3 år, aldrig hänt, jag menar kriget i i Ukraina är nu inne på sitt 9e sån men vad fan vet jag

Ja inte mycket vet du, alldeles uppenbart. Som jag skrev tidigare så var förlustsiffrorna på 5 år, 2014-2019, 8 människor per dag.
Efter fortsättningsinvasionen 24 februari förra året så är förlustsiffrorna minst 500 per dag, döda och skadade + materielförluster.
Om du tror att det kan fortsätta på samma vis i ytterligare två år så är du efterbliven.
Citera
2023-03-06, 20:07
  #658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
De har lyckats rätt bra med BLM..

https://repository.law.umich.edu/mjrl/vol24/iss2/2/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russ...k_Lives_Matter
Soros är inte ryss
Citera
2023-03-06, 20:10
  #659
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Trump har väl tvingat till sig rätt många avsugningar genom åren. Putin måste ha varit exceptionell.
Det är inte Putin som är 'the bottom bitch' i det där förhållandet... Det avslöjade verkligen Helsingborgsmötet 2018 mellan dem:
https://www.independent.co.uk/voices...-a8450231.html
Citat:
Vladimir Putin just humiliated Donald Trump.
https://edition.cnn.com/2018/07/18/o...iat/index.html
Citat:
Standing together, Putin seems at ease and projects outward to the audience, his torso proud, while Trump seems tense, mouth clamped shut, chest bent forward.

Putin peakade helt klart där för fyra år sen, när han hade satt sitt feta lilla husdjur i Vita Huset och det troget löd hans minsta vink. Nu är han istället helt isolerad av omvärlden och får stryk av ett av Europas fattigaste länder... Den spritstinkande 'Ryska Björnen' är uppstoppad.
Citera
2023-03-06, 20:14
  #660
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
https://www.dn.se/varlden/trump-i-na...-varldskriget/

Vilka blir konsekvenserna om USA drar sig ur?
Hur påverkas Europas stöd till Ukraina av Trumps uttalande?

Jag tror inte Trump förstår vad som ligger bakom USA's stöd till Ukraina. Drar de in stödet kommer ingen längre ingå avtal med USA då de bryter dessa när det inte är roligt längre och de måste stå för vad de lovat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback