2023-03-06, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tänkte först se senaste avsnittet av "The last of us" nu ikväll sen kollar jag nog på någon true crime dokumentär på antingen youtube eller Netflix sen kollar jag nog in hemvärnets hemsida. Har dom god mat o sånt? Kaffet är väl det viktigaste. Jag vill inte ha sånt där blaskigt ampull-kaffe. Får man en egen pikkadolla? Måste man äta ärtsoppan på torsdagarna, jag hatar ärtsoppa, förutom om där är riktigt gott sidfläsk i.... Mumsfillibabba!
Ärtsoppan är god! Och innehåller fläsk.
Citera
2023-03-06, 18:02
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä här på Flashback är det i vart fall mest män som säger att de inte tänker försvara landet, en del ska till och med skratta när landsmän blir våldtagna av fienden eller gå över till fiendesidan.
Precis så, Flashbacks klientel förefaller samla landsförrädare och ynkryggar i drivor eftersom det är ett ställe där de kan klämma ur sig sina innersta tankar utan att behöva stå till svars för dem.
Citera
2023-03-06, 18:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ärtsoppan är god! Och innehåller fläsk.

Ohh Lord!!! Hemvärnet here I come!! Åhh och så ett litet glas varm punsch till mmmums.
Citera
2023-03-06, 18:08
Medlem
Citat:
Stridsviljan är alltid högre i länder som är under hot.

Ja, det låter helt rimligt. Är man under hot vill man givetvis försvara sig.

Citat:
De mindre spänstigas insatser försvarar ju även de spänstiga männen och spänstiga kvinnorna på olika sätt.

Absolut. Det är ett samspel.
Citera
2023-03-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
22% kvinnor i försvaret 2022.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/var-historia/artiklar/kvinnan-i-forsvaret/

Det är alltså 78% män i försvaret. 78 fucking procent.
Jämlikhet när det passar som vanligt.

Är det inte dags att sluta gnälla och kasta bjöjorna snart?

När går ni med i hemvärnet?

Och? Män är i regel starkare än kvinnor. Så siffrorna handlar om biologiska förutsättningar. Män har bättre biologiska förutsättningar för att platsa i det militära. En slags biologisk orättvisa. Och rent biologiska rättvisor är svåra att få. Eller menar du att 50% av alla män ska föda barn och 50% av alla kvinnor ska föda barn?

Feminister vill att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män: socialt, ekonomiskt och politiskt. Inte biologiskt.

Men givetvis: unga starka och spänstiga kvinnor som håller måttet, ska givetvis göra värnplikten. Det är obligatoriskt. Men då har de också de biologiska förutsättningarna för att klara av det.

Men du kanske vill att Agda 68 är, med rollator försvara landet? Eller svaga och psykiskt instabila Isabella 17 år försvara landet med skarpladdat vapen? Nejdu, då ser jag hellre de stabila kraftkarlarna Göran 27 år och Gösta 33 år göra det. Isabella lär bli en finfin mamma när hon mognat lite och inte är en psykiskt instabil tonåring längre, hon kommer dessutom plugga till läkare och rädda livet på folk i sjukvården. Och Agda har fött 6 friska och frodiga barn och dessutom jobbat som undersköterska och gjort ett bra värv för landet som mamma och arbetskraft.
Citera
2023-03-06, 18:39
Medlem
Jenny9s avatar
Den här diskussionen är rätt intressant ändå. TS frågeställning är om svenska kvinnor är värda att försvaras i krig. En helt och hållet hypotetisk fråga. Som så många andra TS här på antifeministiska forumet så tjänar den mest till att vilja utmärka "svenska kvinnor" som en grupp människor som skiljer sig markant från andra människor här på jorden.

Ibland är "svenska kvinnor" kommunister, ibland nazister, ibland parasiter, ibland horor, ibland arabknullare, ibland judeälskare, ibland barnamördare, alltid har de röstat fel, ibland är de svaga och korkade, ibland är de dominanta och sluga, osv osv osv. Gruppen "svenska kvinnor" hatar barn och män, är inte familjekära, osv.

Och nu antyds det att gruppen "svenska kvinnor" inte är värda att försvara i krig. Ett krig som vi inte har en aning om hur det kommer att se ut eller komma ifrån. Mest troligen blir det så småningom en massa interna konflikter om rent vatten och andra resurser. Inbördeskrig är messy och brutala. I ett sådant scenario skulle det inte vara gruppen "svenska kvinnor" som skulle försvaras utan det skulle vara mer alla mot alla.

Men point taken. Såklart vill inte småkillarna här på antifeministiska forumet som utmålar gruppen "svenska kvinnor" som nazister, kommunister, parasiter, horor, osv försvara gruppen "svenska kvinnor".

I Tyskland på 30-talet fick judarna skulden för förnedringen efter första världskriget och allt annat som ansågs vara svaghet och dekadens. Göring och Hitler var paranoida narkomaner och kluster B typer, Eichmann led helt klart av något autismspektrumtillstånd, Himmler var ett narcissistiskt/psykopatiskt kräk, osv.

Det skulle vara så otroligt intressant att ta del av vilka diagnoser killarna på Flashback lider av som framstår som lika paranoida och störda som ovanstående herrar. Det här svart/vita tänkandet. Oförmågan till komplext och nyanserat tänkande. Vilka resurser/stöttning skulle de behöva under skolgången/uppväxten osv.

(Dock helt ot för denna tråden)
Senast redigerad av Jenny9 2023-03-06 kl. 18:44.
Citera
2023-03-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Precis så, Flashbacks klientel förefaller samla landsförrädare och ynkryggar i drivor eftersom det är ett ställe där de kan klämma ur sig sina innersta tankar utan att behöva stå till svars för dem.

Har kämpat för Sverige men det var på gatorna i Sverige mot våra inhemska fiender. Väldigt få svenska män ställde dock upp, fegisar helt enkelt.

Känner har gjort mitt, inte intresserad för dö för feminism, HBTQ, Nato och USA. Det lämnar jag till de som tror på det.
Citera
2023-03-06, 18:44
Medlem
Citat:
Den här diskussionen är rätt intressant ändå. TS frågeställning är om svenska kvinnor är värda att försvaras i krig. En helt och hållet hypotetisk fråga. Som så många andra TS här på antifeministiska forumet så tjänar den mest till att vilja utmärka "svenska kvinnor" som en grupp människor som skiljer sig markant från andra människor här på jorden.

Ibland är "svenska kvinnor" kommunister, ibland nazister, ibland parasiter, ibland horor, ibland arabknullare, ibland judeälskare, ibland barnamördare, alltid har de röstat fel, ibland är de svaga och korkade, ibland är de dominanta och sluga, osv osv osv. Gruppen "svenska kvinnor" hatar barn och män, är inte familjekära, osv.

Och nu antyds det att gruppen "svenska kvinnor" inte är värda att försvara i krig. Ett krig som vi inte har en aning om hur det kommer att se ut eller komma ifrån. Mest troligen blir det så småningom en massa interna konflikter om rent vatten och andra resurser. Inbördeskrig är messy och brutala. I ett sådant scenario skulle det inte vara gruppen "svenska kvinnor" som skulle försvaras utan det skulle vara mer alla mot alla.

Men point taken. Såklart vill inte småkillarna här på antifeministiska forumet som utmålar gruppen "svenska kvinnor" som nazister, kommunister, parasiter, horor, osv försvara gruppen "svenska kvinnor".

I Tyskland på 30-talet fick judarna skulden för förnedringen efter första världskriget och allt annat som ansågs vara svaghet och dekadens. Göring och Hitler var paranoida narkomaner och kluster B typer, Eichmann led helt klart av något autismspektrumtillstånd, Himmler var ett narcissistiskt/psykopatiskt kräk, osv.

Det skulle vara så otroligt intressant att ta del av vilka diagnoser killarna på Flashback lider av som framstår som lika paranoida och störda som ovanstående herrar. Det här svart/vita tänkandet. Oförmågan till komplext och nyanserat tänkande. Vilka resurser/stöttning skulle de behöva under skolgången/uppväxten osv.

(Dock helt ot för denna tråden)

Vi kan säga så här, jag hoppar att riskera mitt liv för dig. Kommer aldrig att hända, aldrig.
Citera
2023-03-06, 18:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Vi kan säga så här, jag hoppar att riskera mitt liv för dig. Kommer aldrig att hända, aldrig.

Och jag kommer aldrig begära att någon annan ska riskera sitt liv för mig. Däremot kommer jag göra vad jag kan för att överleva precis som du.

Som sagt, framtidens krig blir messy och brutala. Det kommer bli de mest basala behoven var och en kommer att få slåss om. Nationer och politiska system kommer sättas ur spel fullständigt.
Citera
2023-03-06, 18:53
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Fast jag kommer att fly precis som du.

Och det rekommenderar jag i stort sett alla att göra. Både män och kvinnor.

Ni fruntimmer har ett inbyggt flyktbeteende i erat psyke. Ni fostrar även pojkarna till att bli feminiserade ynkryggar, vilket i slutändan straffar er själva.
Citera
2023-03-06, 19:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ni fruntimmer har ett inbyggt flyktbeteende i erat psyke. Ni fostrar även pojkarna till att bli feminiserade ynkryggar, vilket i slutändan straffar er själva.

Åh fan. Där ser man.

Dina källor är såklart din briljanta självupplevda intelligens och dina själv"studier" av människans historia.
Citera
2023-03-06, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Det är nog snarare fiendens attacker som gör att du riskerar att dö om du inte försvarar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in