2023-03-06, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Chanserna att överleva maximeras om andra krigar men man själv inte gör det.
Inte alls. Chanserna att överleva maximeras om alla hjälper till, vilket de allra flesta också begriper. Då gör man snällt det försvarsmakten säger åt en att göra.
Citera
2023-03-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Inte alls. Chanserna att överleva maximeras om alla hjälper till, vilket de allra flesta också begriper. Då gör man snällt det försvarsmakten säger åt en att göra.

Nej att kriga innebär hög risk för sitt eget liv och om just du själv krigar kommer inte åverka Sveriges chanser mätbart ens. Du är bara 1 av 10 miljoner.

Maximerar sina egna fördelar gör man alltså om andra krigar men man själv inte gör det. Egoistiskt förstås men det är precis vad kvinnorna gör och det är därför ni försöker få männen att kriga.
Citera
2023-03-06, 15:05
Avslutad
Citat:
Nej att kriga innebär hög risk för sitt eget liv och om just du själv krigar kommer inte åverka Sveriges chanser mätbart ens. Du är bara 1 av 10 miljoner.

Maximerar sina egna fördelar gör man alltså om andra krigar men man själv inte gör det. Egoistiskt förstås men det är precis vad kvinnorna gör och det är därför ni försöker få männen att kriga.
Du är ju helt dum i huvudet.

Idag är inte så många intresserade av att bygga stridsvagnshinder. När stridsvagnarna är på väg blir man mer benägen att hjälpa till.

Idag är inte så många intresserade av att tillverka ammunition. När ammunitionen behövs för att försvara sig mot angripare blir folk mer benägna att hjälpa till.

O s v, o s v.
Citera
2023-03-06, 15:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Helt rätt och det är ju exakt därför som du försöker få andra att kriga för dig, tex de svenska kvinnorna.
Citera
2023-03-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Helt rätt och det är ju exakt därför som du försöker få andra att kriga för dig, tex de svenska kvinnorna.

Nej jag försöker inte få andra att kriga, men jag försöker få er att sluta hyckla. Om man är för att landet försvaras militärt bör man själva göra det.
Citera
2023-03-06, 15:27
Avslutad
9% av kvinnorna... Fy fan. Och sitter ni tanter och skriver skit haha. Stridstanterna. Rena lögner och förfalskning, för att inte rent ut sagt hävda bedrägeri att det finns någon försvarsvilja i det här landet. Idioter.

Självklart blir det ännu värre dagen D då pissar alla ner sig i trosorna och försöker fly.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej jag försöker inte få andra att kriga, men jag försöker få er att sluta hyckla. Om man är för att landet försvaras militärt bör man själva göra det.

Fattar inte vem du syftar på. Jag rekommenderar alla att göra som du, fly. Som sagt, krig är inte bra för hälsan.

Låt dem som vill stanna och kämpa göra det, låt dem som vill fly göra det. De flesta kommer göra som du och fly.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är bara du som tycker att man hycklar om man får helt andra uppgifter av försvarsmakten än de som du tycker att alla ska få.
Citera
Avslutad
Nej svenska kvinnor är fortfarande inte värda att försvara i krig enligt ta frågeställning.
Nu är den saken klarlagd.
Citera
2023-03-06, 15:28
Avslutad
Nej svenska kvinnor är fortfarande inte värda att försvara i krig enligt ts frågeställning. Som så många redan konstaterat i tråden, förutom stridstanterna då.

Nu är den saken klarlagd.
Citera
2023-03-06, 15:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
9% av kvinnorna... Fy fan. Och sitter ni tanter och skriver skit haha. Stridstanterna. Rena lögner och förfalskning, för att inte rent ut sagt hävda bedrägeri att det finns någon försvarsvilja i det här landet. Idioter.

Självklart blir det ännu värre dagen D då pissar alla ner sig i trosorna och försöker fly.

Jag tror inte expat2021 och m.g.t.o.w pissade ner sina trosor när de flydde, däremot sina kallingar kanske.
Citera
2023-03-06, 15:38
Avslutad
De flydde sådana lustiga ruggugglor som dig själv, därför behövdes det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in