Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Bunkerdvärgen kommer bara att fortsätta om man låter honom hållas, han utnyttjar väst svaghet.
Det är som när Sovjetunionen placerade ut robotar på Kuba.
Hade USA tillåtit detta att ske så hade detta gett vind i seglet att inleda en attack mot USA där man slår ut stora delar av den amerikanska kärnvapenstyrkorna pga. Den korta responstiden.
Om USA inte hade stoppat leveranserna så hade man visat att man inte har förmåga att stå upp för sig själva.
Man blir bara ett mer frestande byte.
Ju mer vi låter Ryssland få som de vill desto mer tillåter vi fortsatt expansion och legitimerar metoden i övriga världen.
Låter vi Ryssland få som de vill så kommer vi ha fler internationella konflikter inte färre.
Ryssland vill bara vara ifred.
Dom vill ha tillbaka det som var Sovjet, absolut. Dom bra delarna. Så klart.
Det är inte länge sedan Sovjet var verklighet. Och stoltheten att man var dom som intog Berlin har inte dött.
Många var dom som hade anhöriga som fick dö för Moder Ryssland. Sinnessjuka siffror men tydligen dog 20 miljoner ryssar i WW2. Många som har anhöriga som hade anhöriga..
Kan man inte på nått vis sköta detta vid förhandlingsbordet än att låta städer förstöras och människor dö för att ge ett fåtal vissa i vapen industrin stora pengar likt Vaccin härvan? Säkert samma ägare i slutändan... ruinerar oss. Tar alla skattepengar och lämnar oss i ekonomiskt skapad kris. I en upphaussad kris. Vi hade fred och vi har förhandlat i decennier och borde göra så.
Jag inser att pipelinesen från mellanöstern till Europa blev vägrad av länder som bl.a Syrien som pipelines skulle gå igenom har satt stora käppar i hjulet för en trevlig stämning vid G8 mötena. Energi politik är enormt vitalt för den framtida utvecklingen.
Jag förstår detta och det här kriget började redan i Syrien. USA och Ryssland hade faktiskt en konfrontation med dödlig utgång i Syrien men det tonades ner som missförstånd.
Jag tror att förhandling är vägen.