Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-16, 21:16
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Insåg att detta spelet inte hade någon egen tråd.
Vill minnas att det visades upp under "E3-månaden" med en teaser.

Det är nästa nya stora spel från Team Ninja, alltså utvecklarna av Ninja Gaiden, eller på senare tid Nioh-spelen.

Just Wo Long är väl en blandning av Nioh, Sekiro och ärligt talat lite åt Ninja Gaiden-spelen. Du har mycket mer frihet i detta då du dels har en ordentlig hopp-knapp, sen har du fokus på att parera slag snarare än att försöka blockera och dodgea slag, då de senare två snarare straffar dig än belönar dig.

Det är inte lika överväldigande med loot som Nioh 1/2, som kunde bli löjligt vissa gånger. Det finns fortfarande mycket loot, men inte alls i samma liga som Nioh där var och varannan fiende droppade vapen och rustning.

Detta utspelar sig, till skillnad från Nioh, i Kina, men är du ett fan av Nioh så kommer du att känna igen mycket i spelet. Man skulle väl kunna beskriva det lite som en flashigare vidareutveckling.

Just nu finns det ett demo fram till den 26:e, där du låser upp lite belöningar i spelet när det släpps, om du lyckas klara av demot. Misstänker att det kommer vara 1-2 demos till då Team Ninja är riktigt duktiga med att släppa demos fram till release av sina spel för att balansera spelet på ett bra sätt och ta emot feedback under utvecklingsprocessen. Hittills är det riktigt roligt, så passa på nu under tiden detta demo finns!

Gameplay-trailer
Citera
2022-09-17, 18:05
  #2
Medlem
Nihennas avatar
Sådär, då vart bossen dödad och demot av klarat. Inte den lättaste bossen, men den gick ner till slut
Någon annan som kör demot?
Citera
2023-03-02, 22:25
  #3
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ligger väl på 82 på metacritic. Låter som ett bra lir om man gillar Nioh spelen. Men inget speciellt mer än så. Å andra sidan hade jag inga andra förväntningar heller. Blir ett köp när tid finns. Men inget som låter som en högprioritet bland allt annat.
Citera
2023-03-02, 22:53
  #4
Medlem
Bledsaters avatar
Körde demot igår på pc och såg fram emot det då jag gillar Nioh, Dark Souls, Sekiro osv. Men jag hade problemet med ryckigheten som många andra också har. Blir kanske köp senare när priset lagt sig och förhoppningsvis patchas spelet.
Citera
2023-03-03, 06:53
  #5
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ligger väl på 82 på metacritic. Låter som ett bra lir om man gillar Nioh spelen. Men inget speciellt mer än så. Å andra sidan hade jag inga andra förväntningar heller. Blir ett köp när tid finns. Men inget som låter som en högprioritet bland allt annat.
Å andra sidan så är kritiken mest "storyn är dålig", "grafiken är ful" osv. Alla recensenter säger att gameplayet är, likt team Ninjas andra spel, top notch. Då är det samma som 10/10 för mig.
Citera
2023-03-03, 14:24
  #6
Medlem
Matsu-sans avatar
Nej det blir inget köp detta.
Skriker Nioh från flera km och det är inget spel som man gillar.

Det blir att vänta på Elden Ring Dlc
Citera
2023-03-03, 17:52
  #7
Medlem
Testat demot på Steam idag och jag är lite kluven. Känns som en blandning av Sekiro och Nioh utan finessen från nån av dem. Hektiskt men rytmiskt. Vet inte om jag riktigt förstod mekaniken med moral, fortitude och spirit men striderna flöt på hyfsat ändå. Känns dock fortfarande lite ofärdigt just nu.
Citera
2023-03-03, 19:01
  #8
Medlem
Blir nog inget köp. Tyckte Nioh 1&2 var helt okej, men ogillade det ständiga regnet av prylar som droppade hela tiden.
Citera
2023-03-04, 00:03
  #9
Medlem
Nihennas avatar
Spelat ungefär 6 timmar nu, och är väl på 5e uppdraget eller något.

Riktigt kul. Det känns helt klart att det har influenser av Nioh, meeeeen det är ändå såpass annorlunda att det känns eget.

Ett råd dock, efter uppdrag 2, eller är det 3, får man ett item där man kan skicka iväg sin AI-kompis. Jag rekommenderar att man gör det. Det är något för lätt annars. En del recensenter som klagat på svårighetsgraden, men kör de som de gör i deras videos så är det just pga att de har sin kompis med sig, som är rätt så OP. Kör man utan AI-kompis så är utmaningen där precis som i Nioh.
Citera
2023-03-04, 09:21
  #10
Medlem
Är det svårare än Elden Ring?
Citera
2023-03-04, 11:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Är det svårare än Elden Ring?
Tror de är svåra att jämföra. Körde bara demon och det kändes lättare att komma in i rytmen snabbt. Första bossen var svår innan jag fattade att nästan allt kretsade kring parering. Det fanns annat du kunde göra men på nåt sätt kändes det onödigt just då.

ER är svårt på sitt eget unika sätt. WL kändes mer "rättvist". Vad jag förstått på andra är svårigheten otroligt varierande och inkonsekvent.
Citera
2023-03-04, 13:22
  #12
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Tror de är svåra att jämföra. Körde bara demon och det kändes lättare att komma in i rytmen snabbt. Första bossen var svår innan jag fattade att nästan allt kretsade kring parering. Det fanns annat du kunde göra men på nåt sätt kändes det onödigt just då.

ER är svårt på sitt eget unika sätt. WL kändes mer "rättvist". Vad jag förstått på andra är svårigheten otroligt varierande och inkonsekvent.

Alla recensioner som jag sett säger att spelet är betydligt enklare än ett Souls-spel
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback