2023-02-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Jag tror tvärtom att folk är så förbittrade för att de existerar så de tänker att de fan inte ska behöva va ensamma om det så de drar in andra i skiten på rent djävulskap. haha

Jag tror också det. Ingen som är frisk i skallen tycker på allvar om att leva annat än korta stunder när man får sex, tar droger etc.
Citera
2023-02-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Jag tror också det. Ingen som är frisk i skallen tycker på allvar om att leva annat än korta stunder när man får sex, tar droger etc.

Eller hur. Och även om man skulle ha längre perioder som är bra så förstörs allt ändå av att allt snart skall ta slut och att det lär bli ett plågsamt sådant.
Citera
2023-03-01, 11:26
Medlem
Livet är meningslöst och innehåller lidande, därför skall man inte reproducera.
Citera
2023-03-02, 01:52
Medlem
Jag la BARA till 1 kommatecken, och då gjorde jag: THE FINISHING TOUCH!

Saken är den att jag just nu är tveksam till om antinatalism är sanning eftersom att jag innan trodde att det här universumet är skapat av en ondska, och att den enda anledningen till att det finns något i universum som är RENT och BRA, är för att andra än den här ondskan har tillåtit det. Nu tror jag istället något som är NÄSTAN detsamma, och det är att det här universumet är ett test! Vi människor på planeten Jorden (Tellus) har skickats till detta universum för att testas och det är meningen att vi ska ta oss ifrån detta universum och då funkar det INTE att begå självmord eller avsiktligt förkorta sitt liv för att lyckas och nå framgång i längden, om inte att det inte funkar för att lyckas och nå framgång för tid och evighet! Och det funkar heller INTE att ta sig utanför universum, för då kommer man INTE utanför universum, man kommer till helvetet istället! Man kan INTE ta sig utanför universum UTAN att komma till helvetet, man behöver en mästare!

Olika mästare är till exempel: Hazur Maharaj Charan Singh Ji och Gurinder Singh Dhillon!

Jag har tidigare varit lärjunge till en RIKTIG man som jag tror är död nu, och trots det fortfarande har Hazur Maharaj Charan Singh Ji som mästare, och den här mästaren var dessutom tidigare mästarnas mästare innan han dog och nu finns i den andliga världen! och Den Stora Utredaren har givit sitt liv till sin mästare när han var 19 år gammal för tid och evighet och har ALDRIG NÅGONSIN ångrat det en millimeter och skulle kunna göra det MINST 1000 gånger IGEN! Så jag har varit lärjunge till någon som har en mästare, bara det är JÄVLIGT STORT! Men iochmed att mästaren också tidigare varit mästarnas mästare så är det ännu större! Det finns också falska mästare (Dom här 2 mästarna jag skrev i stycket innan det här stycket är INTE falska mästare!) Är det en kvinna som hävdar att hon är en mästare så är det SÄKERT en falsk mästare, då det SÄKERT ALDRIG NÅGONSIN har funnits så mycket som en enda kvinnlig mästare här i världen på planeten Jorden (Tellus). Sålänge det har funnits människor på Tellus (Jorden) har det ALLTID funnits minst en mästare på planeten Jorden (Tellus), alltså innanför ozonsiktet på planeten Tellus (Jorden)!

För att VETA till 100% varför anitinatalism INTE är sanning, så kanske, BARA kanske, funkar det att läsa den här boken jag länkar till! Sen så kan man VETA till 100% kanske, BARA kanske att man INTE ska lyssna så mycket på anitinatalism genom att det funkar att läsa den här boken jag länkar till! Mästaren: Hazur Maharaj Charan Singh Ji var tidigare Spiritual Head (Spirituel ledare) för "Radha Soami Satsang Beas"! Den nuvarande Spiritual Head (Spirituel ledare) för "Radha Soami Satsang Beas" är: Gurinder Singh Dhillon!

Här är länken till boken: https://www.scienceofthesoul.org/books-EN-184-0.html
Senast redigerad av David.barsati 2023-03-02 kl. 02:11. Anledning: Jag gjorde: THE FINISHING TOUCH!
Citera
2023-03-02, 16:23
Medlem
Den enda giltiga anledningen jag känner till till att göra barn är att man vill fortsätta existensen eftersom den på något sätt är helig, något som jag inte håller med om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback