Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-28, 13:09
Medlem
Någon som har läst kärringen Lena Mellins snyftstory om Thornberg?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8JO1jx/thornberg-borde-inte-alls-petas

Citat:
Det är en gammal svensk tradition att kräva rikspolischefens avgång.
Ingen har såvitt jag kan minnas klarat av jobbet enligt högljudda kritiker.
Anders Thornberg är inget undantag.

I spåren av utredningen om Mats Löfvings sätt att chefa över Noas förra underrättelsechef Linda Staaf och Löfvings oväntade och tragiska dödsfall har röster höjts för att Anders Thornberg ska bli av med jobbet.
Tydligast har SD med justitieutskottets ordförande Richard Jomshof i spetsen varit.
”Vi menar att det behövs en ny polisledning som kommer in med ny kraft”, sade han redan för en månad sedan.
Justitieminister Gunnar Strömmer (M) har däremot sagt att han har fullt förtroende för Thornberg.
Det uttalandet kan dock låta bättre än det är. Så måste en minister säga om sina myndighetschefer. Dagen därpå kan det låta helt annorlunda.
Anders Thornberg, 63, har varit polis i hela sitt liv. Innan han blev rikspolischef 2018 var han chef för Säkerhetspolisen, Säpo. Hans förordnande löper ut nästa år.
Hans kritiker hävdar att han omger sig av ja-sägare som är gamla arbetskamrater från Säpo. Men är det konstigt att en chef plockar in personer som han litar på under sig? Det tycker inte jag.

Rätt tydligt att hon också är partisk och försvarar honom. Hon nämner mer eller mindre att det är hans förtjänst att det inte har varit flera skjutningar pga 250 inkalllade poliser. Sorry men enda anledningen är att för att dem har legat lågt och letar säkert efter sina motståndare, tror knappast gängkriget är över. De har ju hittills skitit i poliserna, som om 250 extra gör någon skillnad? Det var en skjutning i Kungängen häromnatten så bara där fallerar hennes statement.

Låt oss ponera ändå att det är hans förtjänst, so what? Whataboutism från hennes sida bara. Faktum är att han har kladdat själv i utredningen istället för att ta in en oberoende part är jävligt riktigt illa, oavsett om Löfving var skyldig till jäv eller inte.
Senast redigerad av EricBana87 2023-02-28 kl. 13:17.
Citera
2023-02-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Nej.

Skriver de rakt ut att han tagit sitt liv? I så fall blir medias rädsla för att benämna dödsfallet för vad det är ännu märkligare.

Normalt sett skall man inte anföra detta men han kan ha varit skogstokig i långa tider

Aparta uttalandet om Kriminella klaner.
Rundat reglerna för sin Älskarinna.
Stalkat henne efteråt. ( Om man skall tro på -- hen ÖB gör det vad det verkar )
Det går dåligt på jobbet i termer av Ghettoskjutningarna där dom har F*ckat " upp det
Skjuter sig själv vid vad som fn ser ut att vare en " Skitsak "

Sammantaget är det i så fall Konsistent med " Nervproblem "
LÄS Skogstokig Ställföreträdande RIPO Chef vid sidan av en Cancersjuk RIPO Chef..

Friskförklarar kassan gått för långt..

Kanske inte Pravda TV Vill berätta om och Justitieministern gärna går Under jorden om eller bantar 30 kg går med i Främlingslegionen Trycket i pannan stiger även där .VID förnekelsefasen

Lets get back to reality -DOM har Fuckat upp det ..
Citera
2023-02-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Någon som har läst kärringen Lena Mellins snyftstory om Thornberg?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8JO1jx/thornberg-borde-inte-alls-petas

Rätt tydligt att hon också är partisk och försvarar honom. Hon nämner mer eller mindre att det är hans förtjänst att det inte har varit flera skjutningar pga 250 inkalllade poliser. Sorry men enda anledningen är att för att dem har legat lågt och letar säkert efter sina motståndare, tror knappast gängkriget är över. De har ju hittills skitit i poliserna, som om 250 extra gör någon skillnad? Det var en skjutning i Kungängen häromnatten så bara där fallerar hennes statement.

Låt oss ponera ändå att det är hans förtjänst, so what? Whataboutism från hennes sida bara. Faktum är att han har kladdat själv i utredningen istället för att ta in en oberoende part är jävligt riktigt illa, oavsett om Löfving var skyldig till jäv eller inte.

Avskyr Mellin. Har aldrig någon skrivit något vettigt.
Citera
2023-02-28, 13:36
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Jag tror ÖB, LS och rikspolischefen får det jobbigt att fortsätta. Det är ju inte bara att köra vidare och låtsas som om inget har hänt.
Rikspolischefen kommer att avgå.
LS kommer vi inget att höra om på ett tag.
ÖB får vi ser hur det går med. Han skulle ju kunna testa att köra vidare som om inget har hänt, men han får det nog jobbigt . . .

Rödvinsboxen Lena Melin (AB idag) ser inga problem med AT, tvärtom så tycker vänsterhäxan att han gör/gjort ett bra jobb. Kärringen har inte någonsin haft speciellt många hjärnceller men nu verkar hon ha supit sönder även de få som återstod.
Citera
2023-02-28, 13:37
Medlem
Det som är intressant med Doppingen i jobbet är ju:

Han har diagnosticerat probemet - De 40 Rövar(familer)na

Då borde han ha löst problemet - vad har han gjort - jo han har bara velat doppa

Här behövs en genomgång på hur den som diagnosticerat problemet o vet allt
sen har löst problemen.

Har han o NOA sänkt Ali Khan o Co - Södertäljersyrianerna - m fl
Citera
2023-02-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Just det - hon är fortfarande NOA chef - o tvåmånadersregeln gäller ha ha
linda sitter säkert i sadeln o rider på sina meriter o arbetsprestationer ha ha ha
Tror faktiskt att hon numera huvudsakligen rider på MB...
Citera
2023-02-28, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var antyder jag att kvinnor i allmänhet inte kan? Men i denna världen är där flera kvinnor, åtminstone två, som inte kan men även män? En är hög inom polisen och en är chef för Säpo. Landet står och faller med en feministisk politik, tillämpning och tillsättning av tjänster. Därtill blir vi kallade terroriststat då vi främjar sådan verksamhet världen runt.

Att skylla allt på Mats Löfving visar hur korrupt denna myndighet är och jag förväntar mig att (vad hon nu har för titel idag) Linda Staaf, Säkerhetspolischef Charlotte von Essen och Rikspolischef Anders Thornberg blir avsatta, men tror inte att så sker.

Finns det någon som helst eventuell kandidat till dessa chefsposter ?
Linda Staaf har väll inget olagligt beteende i det hela egentligen , hon jobbar - och hon är ledig (privatperson).
Citera
2023-02-28, 14:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
… med tanke på att fröken Staaf verkar sära på benen för allt som har en puls…
är 60+ OCH dessutom är karriärfrämjande.
Citera
2023-02-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Finns det någon som helst eventuell kandidat till dessa chefsposter ?
Linda Staaf har väll inget olagligt beteende i det hela egentligen , hon jobbar - och hon är ledig (privatperson).
Det finns mängder av mycket väl kvalificerade kandidater till samtlig dessa tjänster. Den tjänst Linda Staaf fick vid NOA fanns det 20-30 sökande till vilket de dribblade bort innan tillsättningen då det bara fanns en sökande kvar och den fick jobbet fastän hon inte var kompetent eller ens polis. Hon saknar helt enkelt den utbildning och erfarenhet som krävs för jobbet. De övriga, där det fanns flera sådana med rätt meriter för jobbet enligt GW, förstod inte ens att de skulle söka samma jobb en gång till med en ny ansökan. De trodde att deras ansökan låg kvar. Av samma hög sökande kan man säkert även finna ny Säkerhetspolischef (SÄPO) och Rikspolischef. Annars så är det ju bara att utlysa dessa tjänster. Allt detta hände under Socialdemokraternas mandat och styre där feminism var värdeordet nummer ett.
Citera
2023-02-28, 15:37
Medlem
Jag har väldigt svårt att förstå det stora i den här så kallade härvan eller omfattande korruption eller tycka att polismyndigheten är paradise hotel beteende osv. Som jag ser är det här en ganska banal historia. Jag tror på utredaren att Staaf var tillräckligt meriterad och var ett av alternativen för tjänsten. Om det sen är en perfekt anställning eller inte låter jag vara osagt men att tro att myndigheter eller företag har perfekta rekryteringsprocesser är nog aningen naivt.
Sen tror också att var det nu var för relation de hade utvecklats efter hon blev chef. Det verkar mycket troligt och eftersom utredaren kommer fram till detta utgår jag från det.

Så den största frågan i anställningen är löneförhöjningen. Den rörde sig om ca 8000 per månad. Inte så fantastikt kan jag tycka men det var också en retroaktiv lön på ca 60 tusen som kanske är lite märklig. Svårt att veta hur deras relation var på den informationen jag har läst men jag utgår från att det var en sexuell relation. Knappast unikt och antagligen försökte de dölja den och var där igenom tysta om det för att det skulle vara till deras nackdel om det kommer ut, inte unikt det heller.

Det som initierade hela den här mediacirkusen var ju Staafs samtal med personalansvarig som var menat att stanna där enligt henne. Men som fick vingar därför att personalchefen tyckte att det var så pass allvarligt att det krävde en utredning. Det enda jag vet om detta är att hon var rädd för att han förföljde henne och hade sökt efter information om henne. Det visade sig senare att det var journalister som undersökte Staaf för att se över hennes meriter. Så i den enda punkten jag känner till var han oskyldig. Dock kan jag så klart inte uttala mig om det och vet väldigt lite om derras relation och är tämligen ointresserad.

Den interna utredningen blev ju dock inte speciellt bra i hur man hanterade vad man kom fram till. Det måste ju vara oproffisionellt att gå ut i media av utredaren och rekommendera att en person bör få sparken. Det är nog mycket sannolikt att justitieministern har pushat för en snabb utredning. Vilket inte är bra då det absolut kan påverka kvaltiten. Thornberg hade också ett intresse av att lägga det här bakom sig.

Jag tycker inte att fler personer som Thornberg bör sägas upp eller Staaf heller för delen.
Senast redigerad av Burgundi 2023-02-28 kl. 15:39.
Citera
2023-02-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Om det är jäv att sitta i samma kommitté så är halva statsapparaten fylld av jäv.

Bingo!
Citera
2023-02-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Om det är jäv att sitta i samma kommitté så är halva statsapparaten fylld av jäv.
Nej troligtvis upp mot 90%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in