2023-02-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag ska genast registrera företaget Ipsis Privata Vapentjänst.

Bra idé, tack för tips.

Det var inte mitt tips, du behöver inget företag för att anmäla dig till vapentjänst och lära dig döda för landet.
Citera
2023-02-25, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det var inte mitt tips, du behöver inget företag för att anmäla dig till vapentjänst och lära dig döda för landet.
Jag ska genast ta platsen som de har reserverat bara, bara för mig.
Citera
2023-02-25, 00:20
Medlem
Citat:
Jag ska genast ta platsen som de har reserverat bara, bara för mig.

Återkom när du har utbildat dig i vapentjänst och blivit krigsplacerad. Tills dess är dina ord om att göra sin plikt att försvara landet med vapen bara luft.
Citera
2023-02-25, 00:26
Avslutad
Citat:
Återkom när du har utbildat dig i vapentjänst och blivit krigsplacerad. Tills dess är dina ord om att göra sin plikt att försvara landet med vapen bara luft.
Eller så får man göra sin plikt och försvara landet utan vapen. Man får gilla läget på den placering man får.
Citera
2023-02-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Går inte försvara något som inte finns längre, svensk folkgemenskap är borta.

Fienden finns inom våra gränser redan, läs på om Islam. Heter på svenska Underkastelse, du skall underkasta dig Islam.

Hur många ryska ortodoxa kyrkor finns i Sverige vs moskeer?

Jimmie Åkesson varnade för detta innan de gick ihopa med M och blev drängar åt Nato.

Den har aldrig funnits för såna som du. Hade Sverige varit pursvenskt så hade du hittat nån annan bortförklaring.

Svensk folketgemskap finns dock givetis kvar hos oss andra. Samma med kärleken till frihet och demokrati. Tanken på att en auktoritär depot som putin skulle får styra oss är en tanke som äcklar oss in till folksjälen.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-02-25 kl. 00:36.
Citera
2023-02-25, 04:30
Medlem
Citat:
Eller så får man göra sin plikt och försvara landet utan vapen. Man får gilla läget på den placering man får.

Wow, ja ryssen blir säkert rädd om du försvarar landet med blommor i handen.
Citera
2023-02-25, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Den har aldrig funnits för såna som du. Hade Sverige varit pursvenskt så hade du hittat nån annan bortförklaring.

Svensk folketgemskap finns dock givetis kvar hos oss andra. Samma med kärleken till frihet och demokrati. Tanken på att en auktoritär depot som putin skulle får styra oss är en tanke som äcklar oss in till folksjälen.

Du kommer väl heller inte försvara landet med vapen men du har säkert bra bortförklaringar också.

Andra ska gör det men inte lilla söta du...
...för du ska måla naglarna så du ser bra ut när fienden kommer och kan kasta dig i armarna på dem och suga av dem.
Senast redigerad av expat2021 2023-02-25 kl. 05:12.
Citera
2023-02-25, 07:42
Avslutad
Citat:
Wow, ja ryssen blir säkert rädd om du försvarar landet med blommor i handen.
Ja ryssen lär inte vilja låta någon med uppgifter i kriget hållas.
Citera
2023-02-25, 07:45
Avslutad
Citat:
Du kommer väl heller inte försvara landet med vapen men du har säkert bra bortförklaringar också.

Andra ska gör det men inte lilla söta du...
...för du ska måla naglarna så du ser bra ut när fienden kommer och kan kasta dig i armarna på dem och suga av dem.
Nä, om du fick organisera försvaret skulle ju alla måla naglarna och suga av fienden. Fast nu är det ju som sagt inte du.

En del får försvara det med vapen i hand, andra får försvara det på andra sätt.
Senast redigerad av Ipsi 2023-02-25 kl. 07:57.
Citera
2023-02-25, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj

Ja du. Hur kan man bli så ignorant och historieförfalskande som du? Ditt mål rättfärdigar medlen eller?

När jag gjorde lumpen på 90-talet var svedala ett helt annat land, ett land en stor majoritet ville försvara. Försvarsviljan var hög, vapenvägrare bland oss män otroligt få.
Sverige var ett jävligt bra land männen ville försvara (jo en förkrossande stor majoritet av försvaret var då just män, inte kvinnor).

Nu när mindre än hälften av svenska folket vill strida med risk för sitt eget liv, speciellt få män 18-38, undrar jag var alla dessa "oss" är som du skriver finns i den där "folketgemskap"? Det är feminister bimbokvinnor och skäggapor med kärlek till svedala du syftar på alltså?

Ja då förstår vi.
Citera
2023-02-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Det sorgliga svaret är väl att de inte ens försvaras nu när det är "fred".

Ja, exakt.
Helt horribelt.
Många svenska kvinnor är mödrar. Barn behöver sina mödrar och fäder. Ska man låta bli att försvara svenska kvinnor, så är det detsamma som att låta bli att försvara deras barn.

Och även de kvinnor som inte har barn, fyller givetvis viktiga funktioner för bla. barn. Kan vara en viktig faster eller moster eller en väninna till en mamma som betyder mycket för barn.
Citera
2023-02-25, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Ja du. Hur kan man bli så ignorant och historieförfalskande som du? Ditt mål rättfärdigar medlen eller?

När jag gjorde lumpen på 90-talet var svedala ett helt annat land, ett land en stor majoritet ville försvara. Försvarsviljan var hög, vapenvägrare bland oss män otroligt få.
Sverige var ett jävligt bra land männen ville försvara (jo en förkrossande stor majoritet av försvaret var då just män, inte kvinnor).

Nu när mindre än hälften av svenska folket vill strida med risk för sitt eget liv, speciellt få män 18-38, undrar jag var alla dessa "oss" är som du skriver finns i den där "folketgemskap"? Det är feminister bimbokvinnor och skäggapor med kärlek till svedala du syftar på alltså?

Ja då förstår vi.
Fan vad det måste ta emot att du inte får säga "mindre än en halv procent".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in