Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-25, 01:46
  #1
Medlem
Rebelsons avatar
Jag tror inte på religoner. Det är något människan skapat. Däremot så slåss ju vi människor dagligen mot gott och ont. Speciellt i dessa destruktiva tider vi lever i nu med allt som händer i världen. Tror ni på att det finns en ond kraft som gör att människor runt om i världen beter sig värre än någonsin just nu?

Känner du själv att du har destruktiva tankar som du inte haft innan?
Citera
2023-02-25, 01:57
  #2
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Religion förklarar vad som är gott och ont, i praktiken om man gör nåt som är ont då kommer du själv få ont.

Man behöver inte se det från ett religiöst perspektiv, det finns psykologi också, energi och frekvenser. Det finns god och dålig energi, god och dålig frekvens i detta universum.

Om du bara befinner dig i dåliga element som nämnts då kommer du själv att må dåligt och det kan man säga att djävulen står bakom.
Citera
2023-02-25, 02:03
  #3
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Religion förklarar vad som är gott och ont, i praktiken om man gör nåt som är ont då kommer du själv få ont.

Man behöver inte se det från ett religiöst perspektiv, det finns psykologi också, energi och frekvenser. Det finns god och dålig energi, god och dålig frekvens i detta universum.

Om du bara befinner dig i dåliga element som nämnts då kommer du själv att må dåligt och det kan man säga att djävulen står bakom.

Men om man då snackar om negativ energi och frekvenser. Vart i universum kommer dessa ifrån då?
Jag vet att ingen människa kan veta svaret på det. Men det är intressant iaf

Om universum kan ha positiva och negativa frekvenser, vart kommer dom ifrån då?
Citera
2023-02-25, 02:08
  #4
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Religion förklarar vad som är gott och ont, i praktiken om man gör nåt som är ont då kommer du själv få ont.

Man behöver inte se det från ett religiöst perspektiv, det finns psykologi också, energi och frekvenser. Det finns god och dålig energi, god och dålig frekvens i detta universum.

Om du bara befinner dig i dåliga element som nämnts då kommer du själv att må dåligt och det kan man säga att djävulen står bakom.

På nåt sätt känner jag att det måste finnas en gud och en djävul. Bara det att religoner har satt namn på det. Godhet och ondska = Gud och Djävulen
Citera
2023-02-25, 02:16
  #5
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Men om man då snackar om negativ energi och frekvenser. Vart i universum kommer dessa ifrån då?
Jag vet att ingen människa kan veta svaret på det. Men det är intressant iaf

Om universum kan ha positiva och negativa frekvenser, vart kommer dom ifrån då?

Jadu, det här är sånt här man inte vet. Man kan bara känna det.
Citera
2023-02-25, 02:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jag tror inte på religoner. Det är något människan skapat. Däremot så slåss ju vi människor dagligen mot gott och ont. Speciellt i dessa destruktiva tider vi lever i nu med allt som händer i världen. Tror ni på att det finns en ond kraft som gör att människor runt om i världen beter sig värre än någonsin just nu?

Känner du själv att du har destruktiva tankar som du inte haft innan?

Om det finns en motpol till "Gud" en sk "Djävul" vad säger/påtalar/bevisar att det skulle vara ett ont väsen?
Citera
2023-02-25, 02:32
  #7
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Om det finns en motpol till "Gud" en sk "Djävul" vad säger/påtalar/bevisar att det skulle vara ett ont väsen?

Då är ju frågan. Vad är gott eller ont? Det är ju vi människor som bestämmer vad som ska vara gott och ont?
Citera
2023-02-25, 02:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jag tror inte på religoner. Det är något människan skapat. Däremot så slåss ju vi människor dagligen mot gott och ont. Speciellt i dessa destruktiva tider vi lever i nu med allt som händer i världen. Tror ni på att det finns en ond kraft som gör att människor runt om i världen beter sig värre än någonsin just nu?

Känner du själv att du har destruktiva tankar som du inte haft innan?
min tanke är att människor tänker som Egyptierna tänkte, att människan är av naturen förbundna till en Gud, en Gud som Jesus blev.

Människor kan påverkas av det som inte har någon förbindelse med Jesus, som de inavlade, som judar och hundar, och de kan även skada människor till att förlora sin förbindelse med Jesus och således hamna i helvetet som via våldtäkt av barn vilket judar uppmuntrar till via 'lgbtq' och därav bli så onda som möjlig som andra måste döda för att skydda barn från våldtäkt och mord.

här är en illustration
https://i.imgur.com/CQEq2Zi.jpg

anubis, personen med hundansiktet är djävulen, produkt av inavel, vilket gör även de som kallar sig judar och kan enbart vara så ondskefull som möjligt.
till höger sitter Orisis, en position till Gud som numera är Jesus.
__________________
Senast redigerad av arsk 2023-02-25 kl. 02:37.
Citera
2023-02-25, 02:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Då är ju frågan. Vad är gott eller ont? Det är ju vi människor som bestämmer vad som ska vara gott och ont?
att barn våldtas är alltid ondskefullt.
Citera
2023-02-25, 02:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Då är ju frågan. Vad är gott eller ont? Det är ju vi människor som bestämmer vad som ska vara gott och ont?

Du förstod mig exakt.
En del ser Satan som egoist och hjärtlös, en del ser Gud som Narcisist och självgod.

Stämmer någon del av påståendena...
Citera
2023-02-25, 02:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Religion förklarar vad som är gott och ont, i praktiken om man gör nåt som är ont då kommer du själv få ont.

Man behöver inte se det från ett religiöst perspektiv, det finns psykologi också, energi och frekvenser. Det finns god och dålig energi, god och dålig frekvens i detta universum.

Om du bara befinner dig i dåliga element som nämnts då kommer du själv att må dåligt och det kan man säga att djävulen står bakom.

Man behöver inte se det från ett religiöst perspektivt och så kommer du med ytterligare religiöst dravel?
Citera
2023-02-25, 02:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsk
min tanke är att människor tänker som Egyptierna tänkte, att människan är av naturen förbundna till en Gud, en Gud som Jesus blev.

Människor kan påverkas av det som inte har någon förbindelse med Jesus, som de inavlade, som judar och hundar, och de kan även skada människor till att förlora sin förbindelse med Jesus och således hamna i helvetet som via våldtäkt av barn vilket judar uppmuntrar till via 'lgbtq' och därav bli så onda som möjlig som andra måste döda för att skydda barn från våldtäkt och mord.

här är en illustration
https://i.imgur.com/CQEq2Zi.jpg

anubis, personen med hundansiktet är djävulen, produkt av inavel, vilket gör även de som kallar sig judar och kan enbart vara så ondskefull som möjligt.
till höger sitter Orisis, en position till Gud som numera är Jesus.

Tack för ditt inlägg.. nu vet jag vad ondska är, ren ondska och ilvilja.. dock inte Djävulen.

I nästa inläggförsök formulera något smart. (vilket iofs verkar föga svårt för dig).
Det här är under vetenskap och humaniora inte jude och lbtq hat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback