2023-02-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du påstår det. Jag vet inte. Jag har inte hennes CV. Men det har du? Eller hur vet du allt detta?

Staaf är uppvuxen i Östersund och har en ekonomie kandidatexamen på 180 poäng och en jur kand-examen på 270 poäng vid Stockholms universitet. Hon har suttit ting i två tingsrätter innan hon 2006 började inom polisen som revisor, och blev senare ekonomichef.[4] Staaf har inte gått på polishögskolan, men har i anslutning till att hon anställdes 2015 på en polismästartjänst fått "polismans befogenheter" via särskilda chefsutbildningar
https://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_Staaf

hur kan hon få så hög position när hon inte har meriterna?
Citera
2023-02-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
Staaf är uppvuxen i Östersund och har en ekonomie kandidatexamen på 180 poäng och en jur kand-examen på 270 poäng vid Stockholms universitet. Hon har suttit ting i två tingsrätter innan hon 2006 började inom polisen som revisor, och blev senare ekonomichef.[4] Staaf har inte gått på polishögskolan, men har i anslutning till att hon anställdes 2015 på en polismästartjänst fått "polismans befogenheter" via särskilda chefsutbildningar

Jag kan inte kriterierna men av det du nu har delat med dig av verkar hon i alla fall inte avgjort olämplig för de positionerna som diskuteras. Utbildningsnivån är exceptionellt hög inom polisverksamheten.
Citera
2023-02-24, 22:23
Medlem
Citat:

Så här ser det ut överallt inom stat och kommuner.

Det handlar om att uppvisa jämlikhet i nyckeltalen.

Man gör även vad som helst för att anställa negrer.
Citera
2023-02-24, 22:23
Medlem
Citat:
Jag kan inte kriterierna men av det du nu har delat med dig av verkar hon i alla fall inte avgjort olämplig för de positionerna som diskuteras. Utbildningsnivån är exceptionellt hög inom polisverksamheten.
Mats Löfving hade denna utbildning och erfarenhet till han blev chef på NOA

Mats Löfving utbildade sig vid Polishögskolan 1980–1981 och arbetade därefter som ordningspolis i Norrköping. Han avlade juristexamen 1988, genomgick polischefsutbildning 1991-93. Perioden 1995–1998 arbetade han som chef för kriminalavdelningen i Norrköping

Åren 1999–2001 var Mats Löfving biträdande chef för Justitiedepartementets polisenhet. Mellan 2001–2003 var han biträdande länspolismästare i Östergötland

Från 2004 var Löfving verksam som länspolismästare, först i Östergötlands län (2004–2012), sedan i Stockholms och Gotlands län (2012–2014)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mats_L%C3%B6fving

men så kompetent ser inte linda staafs cv ut precis
Citera
2023-02-24, 22:30
Medlem
Citat:
Mats Löfving hade denna utbildning och erfarenhet till han blev chef på NOA

Mats Löfving utbildade sig vid Polishögskolan 1980–1981 och arbetade därefter som ordningspolis i Norrköping. Han avlade juristexamen 1988, genomgick polischefsutbildning 1991-93. Perioden 1995–1998 arbetade han som chef för kriminalavdelningen i Norrköping

Åren 1999–2001 var Mats Löfving biträdande chef för Justitiedepartementets polisenhet. Mellan 2001–2003 var han biträdande länspolismästare i Östergötland

Från 2004 var Löfving verksam som länspolismästare, först i Östergötlands län (2004–2012), sedan i Stockholms och Gotlands län (2012–2014)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mats_L%C3%B6fving

men så kompetent ser inte linda staafs cv ut precis
Jag ser en väldigt liknande teoretisk kompetens. Så jag ser inte riktigt problemet. Chefsjobb är mer teoretiska, de går inte ut på att brotta ner blandmissbrukare i tunnelbanan.
Citera
2023-02-24, 22:34
Medlem
Citat:
Jag ser en väldigt liknande teoretisk kompetens. Så jag ser inte riktigt problemet. Chefsjobb är mer teoretiska, de går inte ut på att brotta ner blandmissbrukare i tunnelbanan.
Löfving har ju mer erfarenhet och utbildning då kan man bli chef

du blir inte chef om du inte har meriterna
hon har inte varit chef för något annat innan heller så hon är inte meriterad för chefjobb alls.

hur ska du kunna vara chef inom polisen om du inte har jobbat inom polisen?
Citera
2023-02-24, 22:37
Medlem
Citat:
Försvara problemen istället för att lösa dom. Eller som som Sokrates sa:.Subversiv verksamhet
Citera
2023-02-24, 22:38
Medlem
Citat:
Löfving har ju mer erfarenhet och utbildning då kan man bli chef

du blir inte chef om du inte har meriterna
hon har inte varit chef för något annat innan heller så hon är inte meriterad för chefjobb alls.

hur ska du kunna vara chef inom polisen om du inte har jobbat inom polisen?
Det är en statistisk omöjlighet att kräva att samtliga chefer som tillsätts måste ha erfarenhet av chefsjobb sedan tidigare.
Citera
2023-02-24, 22:39
Medlem
Citat:
Det är en statistisk omöjlighet att kräva att samtliga chefer som tillsätts måste ha erfarenhet av chefsjobb sedan tidigare.
hon har inget chefjobb sedan tidigare
hon har inget underättelsejobb sedan tidigare
hon har ingen polisutbidlning sedan tidigare
ändå
får hon hög post som underättelsechef på NOA

hon har inte fått jobbet på meriter
Citera
2023-02-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Försvara problemen istället för att lösa dom. Eller som som Sokrates sa:.Subversiv verksamhet
Det största problemet här är att Flashback-pöbeln m.fl saboterade för Mats så att han troligen tog sitt liv.
Citera
2023-02-24, 22:50
Medlem
Citat:
Det största problemet här är att Flashback-pöbeln m.fl saboterade för Mats så att han troligen tog sitt liv.
Det där är enbart fulinformation & förhastade slutsatser. Många kommer granska detta, bla GW, så sanningen kommer snart fram.
Citera
2023-02-24, 22:50
Medlem
Citat:
hon har inget chefjobb sedan tidigare
hon har inget underättelsejobb sedan tidigare
hon har ingen polisutbidlning sedan tidigare
ändå
får hon hög post som underättelsechef på NOA

hon har inte fått jobbet på meriter
Jag bedömer det ändå som att utbildningen och arbetslivserfarenheten som har nämnts här verkar relevant utan att känna till alla detaljer. Jag ser ingen anledning att reagera mot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in