2023-02-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ingen kommer att skicka pengar till Putin, varken USA eller något land i Europa. Är du helt borta.

ÄR du trög?!? USA kommer inte skicka mer pengar till Ukraina! Utan USAs stöd så sticker alla soldater i Ukrainas arme.
Citera
2023-02-19, 22:15
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Efter att ha läst trådens 100 senaste sidor så bestämde jag mig för att gå in på telegram och ansluta mig till diverse grupper som aktivt lägger ut information från PLATS. Jag har nu kollat igenom runt 18 000 bilder samt cirka 9 000 klipp för att skaffa mig en egen bild om vad som pågår egentligen.

Tycker majoriteten skall göra sin plikt att göra det samma så vi kan få nån jävla ordning grejorna här inne för det är så dumt det kan bli här inne nu.

"I don´t throw darts at a board, i bet on sure things. Every battle is won before it is ever fought"

VAKNA

Om du läste och sett så mycket kanske du kan delge oss din slutsats? Varför skriver du VAKNA?
Citera
2023-02-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Så du tror Biden förlorar 2024 så blir det fred 2025? Jag hoppas att Ukraina lyckats slänga ut de ryska fascisterna innan dess.

De blir inte mer pengar till Ukraina och Zelinski lär fly landet med miljarder och då kommer freden till Ukraina. Detta är rispat i sten så att säga.
Citera
2023-02-19, 22:17
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Om du hade googlat så hade du hittat ännu mer. Många av dessa soldater som slåss för Ukraina har även varit i Irak. Som sagt, bara för inte Aftonbladet har skrivit om detta som andra tidningar för så betyder det inte att det inte är sant. Ukraina får varje dag in massor med soldater från Latinamerika som slåss för de får 3000 dollar i månaden.
Är det trollens nya direktiv,tvångskommenderade soldater från sydamerika...
blåsta varniks
Citera
2023-02-19, 22:17
Medlem
Citat:
ÄR du trög?!? USA kommer inte skicka mer pengar till Ukraina! Utan USAs stöd så sticker alla soldater i Ukrainas arme.

Varför?

Ukrainas soldater får inga löner. De kommer försent, mindre än avtalat och svartbetalningar
Citera
2023-02-19, 22:19
Medlem
Citat:
tro mig, freden kommer när Biden byts ut för ingen i USA vill skicka mer pengar till Ukraina och då är freden runt hörnet. Du kommer få höra allt mer snack om fred inom kommande dagar för Biden administrationen har väldigt låg stöd i representanthuset.

Nej - Tvært imod:

Citat:
'This is a big friggin' deal' - Republican senator gives rare praise to Biden
Ukraine's President Volodymyr Zelenskiy poses for a picture with U.S. Senators Lindsey Graham (R-SC), Richard Blumenthal (D-CT) and Sheldon Whitehouse
ReutersCopyright: Reuters
President Volodymyr Zelensky (centre) met US Senator Lindsey Graham (third from right) in Ukraine last weekImage caption: President Volodymyr Zelensky (centre) met US Senator Lindsey Graham (third from right) in Ukraine last week
Now, Republicans and Democrats are not known for getting along - that's politics after all - but Republican Senator Lindsey Graham says he agrees with US President Joe Biden's call to send more tanks.

He told CNN he "wanted to compliment him" adding that lending the M1 Abrams marks a "turning point in the war".

“What happened is a big friggin’ deal,” the South Carolina Republican says.

“You’ve got the Germans and the United States making a decision that’s been long overdue. We’re all in.”

“I just got back from Ukraine last week, the tanks will be outcome-determinative militarily. With the tanks, they've got a fighting chance to take back their land. Without the tanks, it would be a long drawn-out war."

"Our Democratic colleagues, quite frankly, have been terrific on Ukraine and I appreciate it.
Citera
2023-02-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Är väl bra att det kommer frivilliga från hela världen för att hjälpa Ukraina. Latinamerika har ju haft problem med diktatorer förut så de vet vad de slåss emot.

Du missar poängen i vad jag lyfter upp här. Många i denna tråd säger att det enbart är Ukrainska armen som gör alla tunga lyft. Har poängterat i tråden att det kommer dagligen in hela bataljoner med Latinos in i Ukraina och de gör inte detta för de älskar Nazisterna i Ukraina utan de gör detta för de får 3000 dollar och löften om att eventuellt få en framtid i USA/EU. Dessa soldater går rakt in i döden.

Så att kriget går bra för Ukraina är skitsnack och de har brist på män. Att dessa män går in och slåss för Ukraina och folk i tråden visste inte ens om detta, är för mig en total respektlöshet mot dessa soldater. Men å andra sidan, många här är helt hjärntvättade. De tror på riktigt att en Ukrainsk soldat ensam kan spränga 10 T80 och döda 100 ryssar med endast en kniv.
Citera
2023-02-19, 22:21
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Om du läste och sett så mycket kanske du kan delge oss din slutsats? Varför skriver du VAKNA?
Hela grejen är att ni ska försöka tänka själva. Det är dags för det nu.
Citera
2023-02-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Är det trollens nya direktiv,tvångskommenderade soldater från sydamerika...
blåsta varniks

? Latinamerika har varit i alla krig som USA har skapat. Googla Latinos in Irak eller valfritt land där USA invaderat. De först ut och slåss som legosoldater. Att kolla dessa soldater för troll är väl lite snedvridet om du nu håller är mån över Ukraina.
Citera
2023-02-19, 22:22
Medlem
Hänger inte riktigt med vissa blattar i denna tråden

När Girkin te.x säger att de går åt helvete för Ryssland så säger ni att allt går bra och att Ryssland vinner ?

Vill någon förklara ?
Citera
2023-02-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Varför?

Ukrainas soldater får inga löner. De kommer försent, mindre än avtalat och svartbetalningar

Va yrar du om? Ukrainas soldater får visst lön.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3416086-government-approves-uah-100000-in-salaries-for-military-on-the-frontline.html
Citera
2023-02-19, 22:23
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
De blir inte mer pengar till Ukraina och Zelinski lär fly landet med miljarder och då kommer freden till Ukraina. Detta är rispat i sten så att säga.

Inget svar på mina frågor. Du bara svamlar och fantiserar. Hur som, så länge Ukraina får vapen och ammo är jag nöjd så de kan kasta ut de ryska fascisterna. Den fred du vill ha hoppas ingen normal människa på. Ukraina skulle förvandlas till en lydstat under den ryska diktaturen som bäst. I värsta fall en del av den ryska diktaturen. I båda fallen skulle förtryck, folkmord och folkfördrivning plåga det ukrainska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in