Citat:
Ursprungligen postat av
bzo
Det är ju just problemet. HM förknippas mest med lågpris. Inte snyggt mode, kvalitet eller något annat som hade kunnat ge lite pricing power. Därmed kan de inte heller höja priserna och vinstmarginalen förblir usel. Det enda de kan göra för att förbättra den är att kapa i kostnaderna. Inte den typen av bolag som åtminstone jag vill äga.
Sen har jag aldrig köpt kläder på HM men min känsla är att varumärket tappat. Förr hade de ju t.ex. en rad framgångsrika samarbeten med kända designers som Lagerfeld, Versace mfl. som lyfte varumärket. Senaste jag hörde om något samarbete nu var med Justin Bieber

Där han dessutom inte verkade ha godkänt kollektionen så han gick ut och sågade HM och uppmanade till bojkott. Som ett tecken i tiden för vilken nivå HM ligger på nu...
Du glömmer ju att dom sponsrar Peder Fredriksson. Hans häst heter väl till och med H&M All in?
Själv hade jag chansen att göra lite vinst på denna aktie, då jag köpte den i covid-dippen. Tyvärr sålde jag inte under den period som den stod som högst. Med utdelningen jag tidigare fått blev det plus ändå.
Det finns billigare märken och butiker där ute och pga detta tror jag att det blir rätt tuff konkurrens.
Själv vill jag inte ens sätta min fot i deras butiker efter att dom hade fått ett dampryck och gjort om butikerna, efter detta kunde man hitta lite byxor och tröjor lite varstans.. Jag förstod aldrig varför man skulle ha det så ostrukturerat. Deras woke-reklamer får mig också att spy lite varje gång.