Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-16, 19:24
  #1
Medlem
Ser ut som Kenta vill bossa Migverket.

"För det första för att jag var en av de första i det här landet som för länge sedan ville se ett ”paradigmskifte” i migrationspolitiken. Det finns knappast någon som är mer motiverad än jag att så ska ske.

För det andra kommer det krävas att en ny generaldirektör vågar fatta de tuffa beslut som krävs för att förändringen ska ske och det omgående. Det råder väl inget tvivel om att jag bevisat att jag vågar göra vad jag säger och säger vad jag tycker. Det kommer krävas för att komma till bukt med svågerpolitiken, korruptionen, skenande kostnader, aktivister och mycket annat i den dysfunktionella myndigheten.

För det tredje påverkas jag inte heller av mediadrev på samma sätt som de flesta. Mina åsikter står fast och det kommer nödvändiga myndighetsbeslut också göra. Förmågan att motstå mediadrev tror jag är en viktig del i att vara generaldirektör."

https://samnytt.se/ekeroth-jag-ar-ra...ifte-ni-soker/

https://www.youtube.com/watch?v=zcTlV70dbNU

Jag tycker det låter som en underbar idé.

Vad tror ni om detta?

Skulle han passa?

Finns det en sportmössa att han får jobbet?

Skulle vänstern implodera om det hände?
__________________
Senast redigerad av YourPronouns 2023-02-16 kl. 19:28.
Citera
2023-02-16, 19:28
  #2
Medlem
snooper123s avatar
Självklart kommer han att passa. Han får sluta slåss ute på krogen bara.

Men hur fan ska han bli vald?
Citera
2023-02-16, 19:29
  #3
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Han ska tydligen redan blivit ratad av Maria Malmer Stenergard i SVT's 30 minuter. Mycket märkligt att man kommenterar enskilda kandidater sådär.

Ekeroth hade varit perfekt för jobbet men det verkar som att SD inte får så mycket inflytande över tillsättningen av toppchefer som dom hade hoppats. Står i expressen att M och SD har olika tolkningar på Tidöavtalet angående detta
Citera
2023-02-16, 19:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Självklart kommer han att passa. Han får sluta slåss ute på krogen bara.

Men hur fan ska han bli vald?

Var det inte ett tag sen han krogslogs? Minns ej.

Ja hur han ska bli vald vet jag inte. Jag vet inte hur utnämningar som dessa går till.
Citera
2023-02-16, 19:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Han ska tydligen redan blivit ratad av Maria Malmer Stenergard i SVT's 30 minuter. Mycket märkligt att man kommenterar enskilda kandidater sådär.

Ekeroth hade varit perfekt för jobbet men det verkar som att SD inte får så mycket inflytande över tillsättningen av toppchefer som dom hade hoppats. Står i expressen att M och SD har olika tolkningar på Tidöavtalet angående detta

Jaha, jag förstår. Som sagt vet jag inte hur dessa poster tillsätts.
Citera
2023-02-16, 19:41
  #6
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag tror att det kan uppstå vissa problem med eventuell rättssäkerhet?
Kommer kontakten med andra myndigheter att fungera?
Hur blir det när han blandar sig i handläggningen?
Vad gänder när utvisningar tar stopp, t.ex för att motagade land vägrar ta emot? Det har vi ju sett att ett antal länder inte vill ta tillbaks sina medborgare.

Vet inte om jag hade haft lätt att handlägga ärenden korrekt med en sådan GD flåsande i nacken?

Sen vet jag inte vad han menar för svågerpolitik, är inte insatt i om hur det ser ut på migrationsverket. Men på honom låter det som att han har för avsikt att avvika från svensk arbetsrätt och börja sparka massa folk till höger och vänster på godtyckliga grunder.

Ja ja, jag är skeptisk.
Citera
2023-02-16, 19:46
  #7
Medlem
Det finns ett gammalt ordspråk som går i stil med "när man sätter getabocken som trädgårdsmästare..." Så blir det inte så bra. Som när man anställer pedofiler inom barnomsorgen, pyromaner inom Brandförsvaret eller rasister i maktpositioner på Migrationsverket. Men själva är de högkvalificerade för jobben, tycker de 😂😭
Citera
2023-02-16, 19:50
  #8
Medlem
53....so whats avatar
Nej, dom skulle aldrig våga tillsätta Kent E.
Han är för bra helt enkelt. Frågan är om han egentligen vill ha detta jobb.

Men han vill säkert ha debatten, och sen kan han lätt få det jobb han är ute efter.
Citera
2023-02-16, 19:51
  #9
Medlem
Visst hade han varit perfekt för jobbet, men finns inte en chans att det kommer hända. Regeringspartierna vill egentligen inte ha något skifte.
Citera
2023-02-16, 19:52
  #10
Avstängd
Marry99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Ser ut som Kenta vill bossa Migverket.

"För det första för att jag var en av de första i det här landet som för länge sedan ville se ett ”paradigmskifte” i migrationspolitiken. Det finns knappast någon som är mer motiverad än jag att så ska ske.

För det andra kommer det krävas att en ny generaldirektör vågar fatta de tuffa beslut som krävs för att förändringen ska ske och det omgående. Det råder väl inget tvivel om att jag bevisat att jag vågar göra vad jag säger och säger vad jag tycker. Det kommer krävas för att komma till bukt med svågerpolitiken, korruptionen, skenande kostnader, aktivister och mycket annat i den dysfunktionella myndigheten.

För det tredje påverkas jag inte heller av mediadrev på samma sätt som de flesta. Mina åsikter står fast och det kommer nödvändiga myndighetsbeslut också göra. Förmågan att motstå mediadrev tror jag är en viktig del i att vara generaldirektör."

https://samnytt.se/ekeroth-jag-ar-ra...ifte-ni-soker/

https://www.youtube.com/watch?v=zcTlV70dbNU

Jag tycker det låter som en underbar idé.

Vad tror ni om detta?

Skulle han passa?

Finns det en sportmössa att han får jobbet?

Skulle vänstern implodera om det hände?
Vad tror du själv? Han är inte välkommen någonstans och en av Sveriges mest avskydda politiker.
Citera
2023-02-16, 19:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marry99
Vad tror du själv? Han är inte välkommen någonstans och en av Sveriges mest avskydda politiker.

Rätt man för jobbet men gissar på att det aldrig skulle hända.

Blir det dock någon från SD skulle jag bli lycklig.
Citera
2023-02-16, 20:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Han ska tydligen redan blivit ratad av Maria Malmer Stenergard i SVT's 30 minuter. Mycket märkligt att man kommenterar enskilda kandidater sådär.

Ekeroth hade varit perfekt för jobbet men det verkar som att SD inte får så mycket inflytande över tillsättningen av toppchefer som dom hade hoppats. Står i expressen att M och SD har olika tolkningar på Tidöavtalet angående detta


Fanns en tid då han var helt briljant med internet, Facebook och karisma.

Men han slutade som en suput där krogen var roligare och hans prestationer efter har varit densamma.

Tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback