Citat:
Ursprungligen postat av
BjornBorg66
Det är högst relevant att diskutera eftersom en stor del av folk härinne lever i en parallell verklighet där FN-stadgarna är det som styr Världen och inte geopolitik dvs maktförhållanden. De behöver komma tillbaka till verkligheten och sluta leva i en fantasi då de gör dem oförmögna att förstå verkligheten.
Det är min skyldighet som svensk att försöka få dem att se verkligheten då jag inte vill och det är inte bra för mig att bo i ett land befolkat av människor som får djuren får att se smarta ut.
Så om NATO, USA och EU är starkare än Ryska Federationen så får de invadera och stycka upp landet? Men det är inte makt och geopolitik som skall styra va? Utan Ryssland skall vinna oavsett att geopolitiskt är de svaga och förlorare.
Ni putinister tror inte alls på "geopolitik", "maktsfärer/intressesfärer" eller den "den starkes rätt". Om ni gjort det skulle ni ju hylla att det svaga Ryssland besegras av det starka Väst. Men ni vill ju bara att RF skall vinna oavsett hus svaga de är, oavsett hur minimalt liten deras maktsfär är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Taggad
Bra grävt. Makalöst vad dom ryska lögnfabrikerna pumpar ut rappakalja ala' Nord korea.
https://tass.com/defense/1575451 Är Kreml verkligen så pressade att dom måste arrangera false flag dåd för att få Ivan och Olga att stötta grymheterna mot det Ukrainska folket ?
Putin sprängde civila ryssar i "false flag dåd" redan innan han blev president.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Ryssland har en historia av den ena galningen efter den andra som ledare. Hade det skett ett demokratiskt val så skulle antagligen Zelenskyy haft goda chanser att bli president i Ryssland. Vilket egentligen vore en utmärkt lösning på konflikten. Ryssland kapitulerar och blir en del av Ukraina.
Nej vi skall inte ha några stora mastodontstater. Ukraina skall inte bli större men RF bör delas upp i mindre stater av kontrollerbar storlek. Det skulle ryssarna tjäna på istället för denna centralstyrning av kollonial typ från Moskva. Europeiska Ryssland skulle behöva bli 3 separata stater. Asiatiska Ryssland ytterligare några stater.