Citat:
Ursprungligen postat av
Svejsare
Bing. Vad är det för barnprogram egentligen? Jag hatar kaninjäveln. SVT förklarar att man "får följa med kaninen Bing på äventyr med hans vänner och familj."
Man kan sammanfatta varje avsnitt så här:
Bing leker och är glad.
Han har sönder eller på något annat sätt sabbar det han leker med.
Han börjar grina och genom en himla massa gnäll och gny så får han som han vill. Det kan vara att han får en ny leksak eller vad det nu som hände.
Bing är glad igen.
För det första så är programmet helt opedagogiskt. Det visar att man kan få exakt som man vill bara man gnäller och gnyr tillräckligt mycket. Allt ska vara på hans premisser.
Troligtvis är han psyksjuk på något sätt. Ett exempel är när han hittar en fjäril och fångar den genom smälla ihop händerna med den stackars fjärilen emellan. Självklart blir fjärilen mosad. "Gör den bra igen" gnäller han.
Sen så finns det flera andra frågetecken också. Vad är relationen till Flopp? Jag undrar om det inte är hans mentalskötare och att Bing egentligen bor på ett gruppboende av något slag. Hur som helst måste han ha tillgång till valium för det finns inte en chans att han kan vara så lugn i närheten av Bing. För övrigt så ser Flopp ut som en uppstoppad raggsocka.
Varför tar Pando av sig byxorna i hela tiden? Varför är föräldrarna i serien mindre än barnen? Så många frågetecken.
Har ni sett programmet? Vad har ni för tankar och teorier om vad som föregår här?
Mina barn tyckte väldigt mycket om serien.
Men visst, jag håller med om att den är konstig. Alla vuxna i serien är alltså små gosedjur, vilket utesluter att Flopp skulle kunna vara far till Bing. Ingen av de vuxna lever heller ihop med nån annan vuxen, även om man misstänker att Flopp och Amma har något på gång. De myser med kaffe och verkar lite flirtiga på nåt sätt. Alla barn i serien har bara en ”caretaker”.
Håller inte med om att Bing är ond eller sjuk, han ska ju föreställa ett barn på 4-5 år och då finns de här bristerna i karaktär naturligt.
En gång blev faktiskt Flopp lite arg, och det var när Bing snattat en klubba i affären.
Däremot var det ett misstag av dubbarna att byta röstskådespelare på Bing, plötsligt fick han bebisröst och helt annan gnällig stil. Den första Bing var bättre.
I det stora hela är jag mest tacksam över att SVT inte bytt kön på nån karaktär….
(Japp, det händer. Mästerflygarna är ett fall)