2023-02-15, 00:32
Medlem
Mayahems avatar
Såg precis filmen Dödlig Medicin från Netflix där mannen blev rullstolsburen efter en bilolycka. (Kvinnan lämnade honom)

Hade ni också lämnat?
Citera
2023-02-15, 00:34
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Såg precis filmen Dödlig Medicin från Netflix där mannen blev rullstolsburen efter en bilolycka. (Kvinnan lämnade honom)

Hade ni också lämnat?

jag hade lämnat man har bara ett liv faktisgt
Citera
2023-02-15, 00:36
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Hade ni också lämnat?

Nä, självklart inte. Varför i hela världen skulle jag göra det med/mot en människa jag älskar?
Citera
2023-02-15, 00:37
Medlem
adasperaperastras avatar
Enkelt att man stannar hall
Citera
2023-02-15, 00:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

Hade ni också lämnat?
Nä.
Absolut inte av den orsaken.
Det hade nog svetsat samman oss än mer.
Citera
2023-02-15, 00:40
Medlem
kompjuters avatar
Där har du ett lysande bevis på hur djup kärleken är.
Vissa drar...andra stannar.
Jag skulle stannat, skulle inte kunna leva med ångesten av att bara sticka...fy fan.
Citera
2023-02-15, 00:41
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä, självklart inte. Varför i hela världen skulle jag göra det med/mot en människa jag älskar?
Människan kommer bli bitter, begränsa dig, inget sexliv. Men är det nån man verkligen älskar så stannar man kvar. Iaf jag.

Det kändes lite att hon bara lämnade och träffade en annan men han var inte helt godhjärtad som person.
Citera
2023-02-15, 00:42
Medlem
pompom123s avatar
Jag skulle satt na på något hem för handikappade och dragit. Sad but true.
Citera
2023-02-15, 00:45
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Människan kommer bli bitter, begränsa dig, inget sexliv. Men är det nån man verkligen älskar så stannar man kvar. Iaf jag.

Det kändes lite att hon bara lämnade och träffade en annan men han var inte helt godhjärtad som person.

Jag har ju inte sett filmen, så jag har ingen koll på sammanhanget. Men inget av det du listar (bitterhet, begränsningar, inget sex) är ju direkt nödvändiga eller självklara i sammanhanget. Och jag skulle aldrig överge någon jag verkligen älskar.
Citera
2023-02-15, 00:47
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du är en jävla undermänniska.
Tror du glömde "d:et". Dundermänniska, det tackar jag för Jag blev tillsammans med en tjej som hade fungerande ben. Om hon nu blir rullstolsburen är det inte samma person längre.
Citera
2023-02-15, 00:47
Moderator
Maviels avatar
Nä. Jag har valt att vara med min man i nöd och lust. I vår relation har det snarare varit så att jag blivit kritiskt sjuk och iva vårdad - med oviss utgång - och med väldigt lång och oviss återhämtning. Han gav inte upp på mig. Varför skulle jag ge upp på honom? Han har älskat mig oavsett vad genom barnafödande sjukdomar och livet och det är liksom han och jag mot världen. Om han skulle bli sjuk så hade jag aldrig övergett honom. Jag älskar ju honom.
Citera
2023-02-15, 00:48
Medlem
Stenballes avatar
Om man lämnar sin partner för att denna drabbas av skada, sjukdom eller handikapp så är man en liten lort.

Jag står vid min frus sida, oavsett vad som händer, för jag är ingen liten lort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in