Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-06, 21:31
  #3229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Fråga - hur skulle det visa sig om de reagerat? Tänker du att de skulle ha publicerat något på sina sociala medier eller kanske i en kvällstidning som dementerade Elsas uppgifter? Elsa är väl den enda som så ogenerat vräker ut sitt privatliv och funderingar om andra, eller finns det folk i hennes omgivning som publicerar motsvarande material?
Jag menar att hon förmodligen, gissar jag iaf, har pratat om sitt uppvak ur den ”djupa depressionen” med någon annan, en vän eller parter tex. Denne har då haft tillfälle att kommentera detta. Hon har också kunnat prata om sina andra självställda diagnoser, eller det djupa traumat som det tydligen innebär att vara mellanbarn och som hon tydligt skyller alla sina tillkortakommanden på. Det har också hänt flera gånger i bloggen att hon skriver riktigt pinsamma och världsfrånvända saker, och även där tänker jag att välmenande ord från anhörig skulle kunnat hjälpa. Bättre sent än aldrig att börja ösa ur båten innan den slutligen sjunker tänker jag?
Citera
2023-02-06, 22:13
  #3230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jag menar att hon förmodligen, gissar jag iaf, har pratat om sitt uppvak ur den ”djupa depressionen” med någon annan, en vän eller parter tex. Denne har då haft tillfälle att kommentera detta. Hon har också kunnat prata om sina andra självställda diagnoser, eller det djupa traumat som det tydligen innebär att vara mellanbarn och som hon tydligt skyller alla sina tillkortakommanden på. Det har också hänt flera gånger i bloggen att hon skriver riktigt pinsamma och världsfrånvända saker, och även där tänker jag att välmenande ord från anhörig skulle kunnat hjälpa. Bättre sent än aldrig att börja ösa ur båten innan den slutligen sjunker tänker jag?

Med tanke på hur nära vänner Elsa och Sofia verkar vara, så gissar jag att hon fått ta del av hennes tankar kring depression och diagnoser. Hade gärna varit en fluga på väggen och fått höra vad hon i så fall svarade.
Kanske Elsa är lite av elefanten i rummet?
Citera
2023-02-07, 06:22
  #3231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jag menar att hon förmodligen, gissar jag iaf, har pratat om sitt uppvak ur den ”djupa depressionen” med någon annan, en vän eller parter tex. Denne har då haft tillfälle att kommentera detta. Hon har också kunnat prata om sina andra självställda diagnoser, eller det djupa traumat som det tydligen innebär att vara mellanbarn och som hon tydligt skyller alla sina tillkortakommanden på. Det har också hänt flera gånger i bloggen att hon skriver riktigt pinsamma och världsfrånvända saker, och även där tänker jag att välmenande ord från anhörig skulle kunnat hjälpa. Bättre sent än aldrig att börja ösa ur båten innan den slutligen sjunker tänker jag?


Jag är mellanbarn. Varför i helskotta är detta ett trauma för Elsa?
Citera
2023-02-07, 06:31
  #3232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Med tanke på hur nära vänner Elsa och Sofia verkar vara, så gissar jag att hon fått ta del av hennes tankar kring depression och diagnoser. Hade gärna varit en fluga på väggen och fått höra vad hon i så fall svarade.
Kanske Elsa är lite av elefanten i rummet?
Ja, det är det jag tror. Tror folk antingen är okunniga, tex : Elsa ”alltså, jag har liksom fått psoriasis i hårbotten, SÅ himla jobbigt” övriga: ”åh neeej, guuumman, fyyy stackars dig”

Eller, ingen vågar säga ngt, för att det är Elsas väg eller motorvägen. Jag tror att bloggen bara är toppen på ett isberg, och att hon i vardagen häver ur sig ännu mer pinsamheter som antagligen får stå oemotsagda.
Citera
2023-02-07, 06:33
  #3233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Jag är mellanbarn. Varför i helskotta är detta ett trauma för Elsa?
Hahaha ja du… Hon är tydligen känslig, tänker för mycket, vill för mycket att alla bara ska må bra, hålla ihop familjen, osv osv pga detta.
Fyll gärna på listan ni andra, detta har ju trots allt ältats i bloggen i x antal år nu
Citera
2023-02-07, 08:32
  #3234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Hahaha ja du… Hon är tydligen känslig, tänker för mycket, vill för mycket att alla bara ska må bra, hålla ihop familjen, osv osv pga detta.
Fyll gärna på listan ni andra, detta har ju trots allt ältats i bloggen i x antal år nu

Tror hon har missförstått. Är inte hennes trauma egentligen att föräldrarna skilde sig? Om inte de var skilda skulle det inte finnas något behov av att ”hålla ihop” familjen. Det är också otroligt överkänsligt, jag är skilsmässobarn. Hon är verkligen snowflake deluxe.
Citera
2023-02-07, 11:01
  #3235
Medlem
Eftersom jag inte har ett liv så är jag nyfiken på om det, enligt denna tråd , såkallade rövgänget 😄 umgås efter Köpenhamnsresan. Tror ni att de blev vänner för livet eller var det mest tjafs och sårade egon under resan?
Citera
2023-02-07, 13:25
  #3236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Eftersom jag inte har ett liv så är jag nyfiken på om det, enligt denna tråd , såkallade rövgänget 😄 umgås efter Köpenhamnsresan. Tror ni att de blev vänner för livet eller var det mest tjafs och sårade egon under resan?



hahaha, undrar också
Citera
2023-02-08, 06:34
  #3237
Medlem
Alltså vad i helvete, är hon helt efter, beter sig som ett barn? Sista bilden i dagens inlägg ” Pappa har målat lite nya braxar på väggarna. Gulligt med den lilla. Kanske är det han och jag.” Om vi bortser från att fisken heter Braxen och alltså inte går att böja i plural på det där sättet, så vad är det för FEL på människan? Varför skulle det vara Ernst och Elsa?
Hon är 37 barre, inte sju!
Citera
2023-02-08, 08:12
  #3238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Alltså vad i helvete, är hon helt efter, beter sig som ett barn? Sista bilden i dagens inlägg ” Pappa har målat lite nya braxar på väggarna. Gulligt med den lilla. Kanske är det han och jag.” Om vi bortser från att fisken heter Braxen och alltså inte går att böja i plural på det där sättet, så vad är det för FEL på människan? Varför skulle det vara Ernst och Elsa?
Hon är 37 barre, inte sju!

Jag tror vi kan konstatera att EB inte är den vassaste skribenten, vilket kan vara lite triggade för hur svårt kan det vara att korrläsa ett blogginlägg innan det postas? Till exempel ett av de senare inläggen med titeln Nöjd. Inlägget inleds liksom med att hon poängterar vikten med att ta det lugnt. Sedan går hon vidare till att snacka om fullproppade dagar. Jag vet ej riktigt vad som händer i detta stycke:

"Den här veckan är det fullproppade dagar. Jag ska fortsätta jobba med Ett Hem, jag ska bli firad av mina bästisar, brudprovningen är fullproppad och vips är det helg igen. Det känns så fint allting, jag försöker insupa den känslan. Jag är nöjd.*
Hur kommer det då vara med vårluft?"

Jag tror att Elsa bara flödesskriver varenda inlägg. Eller?
Citera
2023-02-08, 09:27
  #3239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Jag tror vi kan konstatera att EB inte är den vassaste skribenten, vilket kan vara lite triggade för hur svårt kan det vara att korrläsa ett blogginlägg innan det postas? Till exempel ett av de senare inläggen med titeln Nöjd. Inlägget inleds liksom med att hon poängterar vikten med att ta det lugnt. Sedan går hon vidare till att snacka om fullproppade dagar. Jag vet ej riktigt vad som händer i detta stycke:

"Den här veckan är det fullproppade dagar. Jag ska fortsätta jobba med Ett Hem, jag ska bli firad av mina bästisar, brudprovningen är fullproppad och vips är det helg igen. Det känns så fint allting, jag försöker insupa den känslan. Jag är nöjd.*
Hur kommer det då vara med vårluft?"

Jag tror att Elsa bara flödesskriver varenda inlägg. Eller?
Verkligen. Det är vansinne att hon bloggat så många år och fortfarande inte kan skriva bättre. Som läsare blir man ganska trött, det känns ofta som att läsa blogginlägg skrivna av en typ 18-19-åring. Både vad gäller språk och innehåll.
Citera
2023-02-08, 09:55
  #3240
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Verkligen. Det är vansinne att hon bloggat så många år och fortfarande inte kan skriva bättre. Som läsare blir man ganska trött, det känns ofta som att läsa blogginlägg skrivna av en typ 18-19-åring. Både vad gäller språk och innehåll.

Varför fortsätter du då att läsa? Vad är det som gör Elsas liv så intressant att du fortsätter läsa hennes trötta blogginlägg samt bemödar dig att kommentera det hon skrivit här på Flashback?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback