Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-02-03, 07:21
Bannlyst
På onsdagen ska medieprofilen Alexander Bard föreläsa för Uddevallas ledande politiker. Det har fått oppositionen i staden att gå i taket.

– Jag känner att det är en provokation mot allt det som vi i S-kvinnor står för, säger Karin Engdahl (S).

En handlade om en uppmärksammad tweet sommaren 2020 då han reagerade på black lives matter-rörelsen. På mikrobloggen skrev han bland annat att svarta människor ska ”ta tag i sina liv” och sluta leva på bidrag.

– Sånt tjafs. Tonalitet och etikett är kärringdynga, det får andra diskutera. Jag diskuterar verkligheten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ds-forelasning
Citera
2023-02-03, 07:27
Medlem
okok1s avatar
Jag förstår att sossar vill att svarta ska leva i misär så de kan köpa deras röster.
Citera
2023-02-03, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag förstår att sossar vill att svarta ska leva i misär så de kan köpa deras röster.

Dom låter gängkriminella ta över sitt parti i Botkyrka. Precis som dom gjorde i Sigtuna. Att göra en Hitler och ta över en demokratisk orgsantion är lätt i såna områden, där hela klaner kan bli medlemmar på några timmar ..
Citera
2023-02-03, 07:29
Medlem
krautbrains avatar
Om det går mot allt som S-kvinnor står för måste det vara bra. Man behöver ingen annan information än så. S-kvinnors tankegods är det som skapat allt kaos i samhället idag, även om dom inte på långa vägar är ensamt skyldiga. Det kanske är dags för dessa hysterikor att sitta ner i båten och hålla käften?
Citera
2023-02-03, 07:32
Medlem
Statsminister2030s avatar
S borde splittra partiet i 2 olika nya partier. S kvinnor står för allt som är dåligt. Massinvandring, feminism, kvotering, förbud mot horköp. .
Citera
2023-02-03, 07:34
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Och som alltid består kritiken av en massa svepande floskler. De kan aldrig presentera exakt vad det är i t ex Bards föreläsningar som de avser.
Citera
2023-02-03, 07:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Och som alltid består kritiken av en massa svepande floskler. De kan aldrig presentera exakt vad det är i t ex Bards föreläsningar som de avser.

Detta har han sagt som är dåligt:
Citat:
”#metookampanjen är bara en dialektisk skuldreaktion av 150 miljoner neurotiska kvinnor som läst #Fiftyshadesofgrey. Med nöje.” skrev han bland annat.

Han har även kallat politikerna Gudrun Schyman och Beatrice Ask för ”hora” och ”bitch”.
Citat:
If black lives want to matter, then black lives get their fucking shit together, study hard, go to work, make their own money instead of depend on welfare, stop lying, get out of prison, and become heroes instead of self-appointed victims for the world to laugh at. That matters!
https://www.bohuslaningen.se/nyheter...e-f7c94ef34488

Om jag inte missade något.
Senast redigerad av okok1 2023-02-03 kl. 07:39.
Citera
2023-02-03, 07:41
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:

Om jag inte missa något.

Mycket bra sagt av Alexsander Bard. Skönt att nån säger sanningen i dessa hittepå tider där alla idioter försöker vara så PK som möjligt.
Senast redigerad av Statsminister2030 2023-02-03 kl. 07:46.
Citera
2023-02-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Dom låter gängkriminella ta över sitt parti i Botkyrka. Precis som dom gjorde i Sigtuna. Att göra en Hitler och ta över en demokratisk orgsantion är lätt i såna områden, där hela klaner kan bli medlemmar på några timmar ..

Du menar att det borde vara svårt att gå med i ett politiskt parti i en demokrati?
Låter märkligt.
Citera
2023-02-03, 08:00
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Tror detta kommer sprida sig, när de ser hur lätt det går, sossarna måste ligga sömnlösa, förutom maggan då.
Citera
2023-02-03, 08:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Om jag inte missade något.
Var det inte just BLM som satte spiken i kistan? Men hade han inte rätt om BLM och varför ska inte den organisationen få kritiseras?

Att kalla folk för hora är däremot ovärdigt och inget en god debattör ska säga (enligt mig).
Senast redigerad av Reverend.Camden 2023-02-03 kl. 08:27.
Citera
2023-02-03, 08:17
Medlem
BrennBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Var det inte just BLM som satte spiken i kistan? Men hade han inte rätt om BLM och varför ska inte den organisationen få kritiseras?

Att kalla folk för hora är däremot ovärdigt och ingen en god debattör ska säga (enligt mig).

Han sa en del vettigt förr men nu upprepar han sig bara och skriker.
Citat:
"Jaaaaaa fååååår säga neger för min bror är svart!!!!!!!!!!"
:cpbard:

Mmm vi har hört det nu hundra gr, år efter år efter år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in