2023-02-01, 23:20
Medlem
kato85s avatar
Undrar om det är någon mer än jag som jobbar inom IT i Norge?
Tycker att löneskillnaderna mellan Norge och Sverige nu börjar skilja sig ganska rejält, samtidigt som den svenska kronan blir alltmer försvagad.
Bytte jobb nu i Februari och gick upp i lön från 500k till 600k, mycket tack vare hög inflation/KPI samt att det är stor brist och efterfrågan på IT-kompetens i landet, speciellt i huvudstaden.
Citera
2023-02-02, 12:54
Medlem
Det här är kanske inte rätt tråd för den här frågan men om man vill börja jobba i norge och flyttar hur fungerar det med receptbelagda mediciner? Måste man gå till en läkare i norge för att få nya recept eller är det som i sverige att det finns nån automattjänst man ringer in till? Och kan norska apotek se att man har recept från sverige?
Citera
2023-02-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Undvik under alla omständigheter den norska banken DNB. Dyr och dålig.
Nu har jag precis varit inne på deras kontor och upprättat ett konto...

Fick ett bra intryck. Vad exakt är det som är dåligt? Hade mest tänkt att ha det som ett vanligt lönekonto och sen föra över pengar till mitt svenska konto.
Citera
2023-02-02, 21:38
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotatoChips
Nu har jag precis varit inne på deras kontor och upprättat ett konto...

Fick ett bra intryck. Vad exakt är det som är dåligt? Hade mest tänkt att ha det som ett vanligt lönekonto och sen föra över pengar till mitt svenska konto.

Dyrt och dålig service. En kombination som passar mig dåligt.
Jag har handelsbanken och hade det i Sverige också. Väligt praktiskt (och gratis) med överföringar. Men nu har jag inget svenskt konto kvar alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback