Idag, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Det där är vatnik-hopium som talar.
Det ser inte särskilt troligt ut i närtid. Jag har inte sett några signaler på att väst vacklar. Jag har dock sett många exempel på ointresse. Om kriget fortsätter ett år till så kan det hända. Det är viktigt för oss som bryr oss att ständigt sprida medvetenheten i våra sociala nätverk.
Citera
Idag, 14:50
Medlem
fuskas avatar
Ja du homofederationen lever upp till sitt namn.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rld...are-1.91301602
Våldtäkter, hot om våldtäkt, skenavrättningar, misshandel osv osv. Mot fångar
Era äckliga svin.
Citera
Idag, 14:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ryssarna försöker inte ens dölja att för många är den största fördelen med att kriga är att man också kan böga utan konsekvenser.
Rekryteringsfilm
https://twitter.com/JayinKyiv/status...nKIHpyTQQ&s=19

Söta och vältränade killar men kanske inte en film som lockar just killar. De vill vara tuffa inte bara snygga.
Citera
Idag, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Rekryterna som väller fram mot Vuhledar verkar beslutsamma. Man får trotts allt erkänna att det krävs en del stake och beslutsamhet att springa fram över ett fällt där fienden ser dig komma och du är helt oskyddad. Det ser ut som tusentals kroppar ligger på detta fällt.

Sedan har vi Marinka. Allt fokus ligger på Bachmut och att striderna är hårda här. Men bilderna som släpps från Marinka är helt galna. Varje hus i hela stan har säkert blivit bombat 10ggr.

Det största risken för Ukraina är att populationen i väst blir upprörda över att deras skattepengar slukas av vapen till Ukraina. De flesta i väst har mycket dålig koll på vad som pågår. Det finns en risk att beslutsamheten vacklar.

Utan stödet från väst så skulle Ukraina varit ett gerillakrig.

Man undrar hur mycket drogerna gör för den här beslutsamheten? T.ex hyfsade doser metamfetamin kan göra ganska mycket för mod/beslutsamhet när situationen är direkt livsfarlig.
Citera
Idag, 14:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Intressant klipp. De är lite speciella...Man måste fascineras av att blondin-bimbon på slutet säger att det är klassiker som hon tycker att vi ska läsa och studera. Hur många som ser ut så i Sverige läser texter från 1844?

Hon är bara programledare, hon läser inga böcker.
Citera
Idag, 15:02
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Det ser inte särskilt troligt ut i närtid. Jag har inte sett några signaler på att väst vacklar. Jag har dock sett många exempel på ointresse. Om kriget fortsätter ett år till så kan det hända. Det är viktigt för oss som bryr oss att ständigt sprida medvetenheten i våra sociala nätverk.
Det börjar stå mer och mer klart att de som förlorar mest på sanktioner mot ryssen parat med gåvor till den otäcka, lille stridspitten är Europa själv.

Europa som vräker över den lille mutkolven miljard efter miljard har på så sätt utarmat sin egen militära slagkraft.

Om nu Putte likt tidigare herr Hitler vill starta krig med Europa så tar han troligen alltsammans utan större ansträngning på nolltid. EU har dumdristigt frånhänt sig sin militära slagkraft. Att ett sönderbombat Ukraina skulle komma till Europas undsättning är att hoppas för mycket. Dom måste först slicka sin djupa sår.
Citera
Idag, 15:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Det behövs inte heller så stort stöd. Det räcker att några länder åt gången ställer upp för att knäcka Ryssland. Jag tror faktiskt att Ukraina, Polen och Baltstaterna själva skulle besegra Ryssland. Ryssland skulle få svårt även utan stöd till Ukraina. De hade det ju svårt redan i början av kriget när Ukraina bara hade hunnit få några pansarvärnsrobotar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Man undrar hur mycket drogerna gör för den här beslutsamheten? T.ex hyfsade doser metamfetamin kan göra ganska mycket för mod/beslutsamhet när situationen är direkt livsfarlig.

De får nog gratis vodka och droger. Nog sämre med mat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback