Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-26, 00:46
  #1
Medlem
Gabriel Knights avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...an-det-later-1


Enligt svt ökar antalet krigsplacerade snabbt. 404218 personer står det i artikeln.
Enligt artikeln ska de driva landet vid händelse av krig.
Vad händer med alla andra som inte är krigsplacerade? Jag hittar ingen information kring detta och nu med ett världskrig utanför dörren måste man ju veta vart man ska ta vägen.
Citera
2023-01-26, 01:02
  #2
Medlem
Bromsklosss avatar
Man fortsätter sköta det man sköter i fredstid. De mesta som görs i fred måste ju göras även i krig.
Citera
2023-01-26, 02:20
  #3
Medlem
Dessa blir slavar under "allmän tjänsteplikt"

(FB) Totalförsvarsplikt
Citera
2023-01-26, 07:19
  #4
Medlem
Nyss var försvaret ett särintresse. Man monterade ner allt o fyllde landet med orcher.
Nu helt plötsligt skall man känna någon slags nationell samling. Allt för att politikerna har försatt oss i denna sits.
Jag tänker då inte ge mitt liv åt någon påhittad kamp som man har kunnat undvika med lätthet.
Gränser finns inte o alla får vara här.

Jag tror inte det är speciellt många som kommer stanna o slåss för globohomo.
Varför skall man offra sitt liv och för vad?
Det är ju en mänsklig rättighet att flyt.

Jag kommer tillbaka när allt är löst.
Det lär finnas många fler kvinnor över då när de flesta männen är borta
Citera
2023-01-26, 08:25
  #5
Medlem
utforskarens avatar
Vi som inte är rysstroll eller söndercurlade småglin kommer väl fortsätta jobba, hjälpa till med de medel vi kan för att hålla samhället flytande, och kanske idka gerillakrigföring mot fienden.

Sverige har varit, är och kan förbli bra mycket bättre än Ryssland och andra depraverade diktaturer.
Citera
2023-01-26, 08:30
  #6
Medlem
goderian2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nyss var försvaret ett särintresse. Man monterade ner allt o fyllde landet med orcher.
Nu helt plötsligt skall man känna någon slags nationell samling. Allt för att politikerna har försatt oss i denna sits.
Jag tänker då inte ge mitt liv åt någon påhittad kamp som man har kunnat undvika med lätthet.
Gränser finns inte o alla får vara här.

Jag tror inte det är speciellt många som kommer stanna o slåss för globohomo.
Varför skall man offra sitt liv och för vad?
Det är ju en mänsklig rättighet att flyt.

Jag kommer tillbaka när allt är löst.
Det lär finnas många fler kvinnor över då när de flesta männen är borta
När allt är löst kommer de få männen som överlevt tillbaka. dom lär gå före dig i kön, till allt.
Citera
2023-01-26, 08:48
  #7
Medlem
HRTs avatar
De som inte är krigsplacerade kommer att inkallas och utbildas
Citera
2023-01-26, 09:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...an-det-later-1


Enligt svt ökar antalet krigsplacerade snabbt. 404218 personer står det i artikeln.
Enligt artikeln ska de driva landet vid händelse av krig.
Vad händer med alla andra som inte är krigsplacerade? Jag hittar ingen information kring detta och nu med ett världskrig utanför dörren måste man ju veta vart man ska ta vägen.

De flesta krigsplaceringar är sådana där de är krigsplacerade på sitt arbete.
Det rör de arbeten som defineras som samhällsnyttiga. Kan exempelvis vara offentliga jobb inom stat, kommun eller landsting. Men även hos privata företag som jobbar inom vägunderhåll, eldistribution, telekom.
Tror exempelvis att även brevbärare är krigsplacerade på sina arbeten för att postgången ska fungera vid krig.
Citera
2023-01-26, 10:16
  #9
Medlem
fikasugens avatar
Vad dom andra gör? Jo dom gör ungefär samma sak som ryssarna gör som inte är mobiliserade, åker på solsemester och tittar på kriget på tv-nyheterna.
Citera
2023-01-26, 16:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nyss var försvaret ett särintresse. Man monterade ner allt o fyllde landet med orcher.
Nu helt plötsligt skall man känna någon slags nationell samling. Allt för att politikerna har försatt oss i denna sits.
Jag tänker då inte ge mitt liv åt någon påhittad kamp som man har kunnat undvika med lätthet.
Gränser finns inte o alla får vara här.

Jag tror inte det är speciellt många som kommer stanna o slåss för globohomo.
Varför skall man offra sitt liv och för vad?
Det är ju en mänsklig rättighet att flyt.

Jag kommer tillbaka när allt är löst.
Det lär finnas många fler kvinnor över då när de flesta männen är borta

Nu har du ju redan visat din inställning men ändå. Största delen av de krigsplacerade är de som är krigsplacerade på sitt civila jobb. Vårdpersonal, kraftverkspersonal och annat samhällsviktigt gällande infrasruktur och dylikt. Det innebär i princip att det är olagligt för personer med dessa jobb att inte utföra sitt jobb under krigstid.
Citera
2023-02-01, 09:41
  #11
Medlem
Ett par frågor till alla er tuffingar som säger att ni ska försvara Sverige med vapen i hand när ryssen kommer:

Varför gjorde in inget när politikerna gav bort vårat land till analfabeter från tredje världen? Vad får ett att tro att ni kommer agera annorlunda den här gången?
Citera
2023-02-01, 09:52
  #12
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nyss var försvaret ett särintresse. Man monterade ner allt o fyllde landet med orcher.
Nu helt plötsligt skall man känna någon slags nationell samling. Allt för att politikerna har försatt oss i denna sits.
Jag tänker då inte ge mitt liv åt någon påhittad kamp som man har kunnat undvika med lätthet.
Gränser finns inte o alla får vara här.

Jag tror inte det är speciellt många som kommer stanna o slåss för globohomo.
Varför skall man offra sitt liv och för vad?
Det är ju en mänsklig rättighet att flyt.

Jag kommer tillbaka när allt är löst.
Det lär finnas många fler kvinnor över då när de flesta männen är borta
Jag resonerar precis likadant.

Det är som sagt inte länge sedan patriotism och nationalism betraktades som något fult och hemskt. Det var synd om de som ”flydde krig”, de skulle självklart tas emot med öppna armar (och i många fall öppna lår). Den som pratade om fosterlandet och konflikter var ”högerextremist” och moraliskt förkastlig i radhusmedelklassens och massmedias ögon.

Nästan över en natt svängde det. Nu är det ”varje människas plikt att försvara Sverige” och den som funderar på att se om sitt eget hus etiketteras som ”landsförrädare”. Plötsligt är Sverige återigen blod och jord och samma liberaler som för fem år sedan sade sig vara världsmedborgare säger sig nu vara beredda att stupa för demokratin.

Det finns inte ord nog för att beskriva hur jag föraktar denna dubbelmoral och dessa människor. Jag känner ingen samhörighet med någon av dem och skulle aldrig drömma om att offra en ögonfrans för Sverige AB och deras skull. De kan stoppa upp sin totalförsvarsplikt i röven.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback