Citat:
Ursprungligen postat av
Gesaffelstein
Det har vi inte heller, men om flera barn vittnar om samma sak mot samma person så är det inte någon slags maskopi som pågår. Man kan inte utgå från att "barn ofta ljuger och förväxlar saker", hur ska barn få upprättelse med din syn på det? Är det ett sådant samhälle du vill ha?
Om den dagen sker så kommer jag öppet bemöta anklagelserna, särskilt om jag av någon anledning skulle bli en offentlig person. Är man oskyldig till någonting så har man ingen anledning att gömma sig och hålla käften om det.
Läs om de påstådda satanistligorna i USA så får du kanske en annan bild av problematiken.
Barn ljuger precis som vuxna. Det finns kvinnor som ljuger om våldtäkt och får oskyldiga män fällda. Du kan ju bara föreställa dig vilket helvete en oskyldigt anklagad tvingas genomlida.
Det är självklart att rättsväsendet och offrens omgivning ska ta anklagelserna på allvar men finns det inga bevis ska den utpekade frias och resten av samhället får finna sig i att acceptera det.
Med det sagt så är jag fullt medveten om att det är väldigt svårt att fälla våldtäktsmän och de får ofta relativt lama straff (åtminstone i dalt-Sverige) medan offren ärras för livet, många blir suicidala, deprimerade, får självskadebetéende, missbruksproblem och i vissa fall begår de senare övergrepp själva. Det är ett enormt problem.