Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-28, 21:02
  #101473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Ang den påståtte hockey-linken som oppsto her på forumet etter PSS ble siktet. Om den er riktig så har man vel et av to scenarier:

Scenario 1

TH - RU
|
TN
|
MWL
|
PSS

Et viktig argumentet for scenario 1 er at RU bablet om Monero og kidnapping i første avhør før saken var offentlig kjent. Videre sa han i senere avhør at TH hadde spurt om dette. Dette taler for at RU hadde vært en ufrivillig konsulent.

Scenario 2

X
|
MWL - TN
|
PSS

I scenario 2 er det TN som er ufrivillig konsulent, ikke uvanlig at kriminelle opererer slik, men da mangler vi den kriminelle mesterhjernen bak (X). Et viktig argument som taler for scenario 2 er den kriminelle erfaringen og innovasjonen som synes å ligge bak operasjonen. Og videre at TH ikke ville bestilt og samtidig være “all over the place” denne dagen.
Er VE glemt? Føler han er den mest skumle, også tror jeg faktisk at kryptomannen og sønnen er involvert. VE og TEH er de presumptiv mest lojale i THs krets (ved siden av eldste-datteren) Keep it tight, keep it family og jobb. De gutta tikker alle bokser.

Kryptomannnen er ikke like logisk, men han er heller ikke like involvert. Det er nok flere involvert, men TH, TEH, VE og RU er de jeg føler peker seg mest ut

TN virker utrolig shady, men tror han bare har dårlig moral.
__________________
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-01-28 kl. 21:04.
Citera
2023-01-28, 21:35
  #101474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Er VE glemt? Føler han er den mest skumle, også tror jeg faktisk at kryptomannen og sønnen er involvert. VE og TEH er de presumptiv mest lojale i THs krets (ved siden av eldste-datteren) Keep it tight, keep it family og jobb. De gutta tikker alle bokser.

Kryptomannnen er ikke like logisk, men han er heller ikke like involvert. Det er nok flere involvert, men TH, TEH, VE og RU er de jeg føler peker seg mest ut

TN virker utrolig shady, men tror han bare har dårlig moral.

Kan være at TN har vært en nyttig uvitende konsulent (scenario 2). Det kan han også ha vært i scenario 1 om man bytter ut PAS med TN i relasjonskartet jeg satt opp.
Men det forutsetter uansett at hockey-linken stemmer.
__________________
Senast redigerad av Askeladd1 2023-01-28 kl. 22:00.
Citera
2023-01-28, 23:34
  #101475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er mulig du misforstår litt siden du virker så sint. Selv om jeg f.eks skriver om GG hypotesen så er jeg 100% på AEH’s side. Jeg tror hun levde et vanskelig liv og at TH er grunnen til at hun forsvant. Det at noen mener å ha sett henne i en BMW er jo også en detalj man må huske på, samt at saken ikke er løst på over 4 år og at politet tilsynelatende ikke finner noe på TH..

Heller ikke min feil at brikkene er slik de er, at det håpes på at AEH klarte å forsvinne på andre forum/YouTube videoer og at f.eks ChatGPT holder det åpent. Men skal ikke unødvendig nevne hypotesen så ofte hvis det gjør DEG så sint.

Mulig at et innlegg der jeg satte sammen saken som en «David Guetta-musikal» ble feil, men det var ment for å hendre AEH og hennes liv. Får skylde på at jeg er ganske ung og har fantasi😅

Men for å glede DEG har jeg laget «drømmeartikkelen» til idolet ditt barnehateren Snoken👍

Se neste post.
Ikke sint i det hele tatt, Lego. Forsøkte bare å heve meg opp på norrrrmanns nivå...
Citera
2023-01-28, 23:37
  #101476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Dessa tankar får jag nog slå undan: Jag var i dag och vandrade runt på Sloraveien i Lörenskog. Sjön som ligger bredvid uppfattar jag mera som en damm. Det var fyllt med badgäster och kanotister på sina håll. En kropp tror jag svårligen går gömma där.



Spontant om ovan är min första tanke att: En sådant händelseförlopp kan vara uppdiktat. För att dels beskriva varför polis ej kontaktats omedelbart. Likaså att skylla händelsen på en GM som kan antas finnas i brottsaktiva kretsar. En invandare i Norge som känner till Monero och dessutom använder det i utpressningssyfte, ja det måste vara en intelligent brottsling, förutom att denne planerat och lyckats med en påstådd kidnappning av en kvinna från en villa.

Jag ska vara ärlig, jag är skeptisk till att ovan hänt.

Bonus: På jobbet blev jag tillsagd att det fanns en misstanke bland många norrmän att kroppen gömts under och i samband av byggnationen av den nya inomhusskidbacken i Lörenskog. Jag är skeptiskt till att kroppen ligger där. Det finns vad jag läst mig till många platser som polisen markerat som potentiella platser. Har fotade jag iaf inomhuskidbacken i Lörenskog men den syns bara marginellt på håll: https://www.bildtagg.se/bild/uffaf00zgm50v6kg50i2enm6
Citat:
Spontant om ovan är min första tanke att: En sådant händelseförlopp kan vara uppdiktat. För att dels beskriva varför polis ej kontaktats omedelbart. Likaså att skylla händelsen på en GM som kan antas finnas i brottsaktiva kretsar. En invandare i Norge som känner till Monero och dessutom använder det i utpressningssyfte, ja det måste vara en intelligent brottsling, förutom att denne planerat och lyckats med en påstådd kidnappning av en kvinna från en villa.
Interessant! Forstår jeg deg rett når jeg tolker det du skriver som, at du tror valg av kryptovalutaen monero, ble valgt for å lede mistanker mot organiserte kriminelle miljø. Dvs at motivet ikke var penger?

Jeg tror også at trusselbrevet er konstruert for å villede. Men trusselen tror jeg likevel var reell, altså skape mest mulig frykt.

Jeg synes det er mye som kan tyde på at GM kanskje har drept før, og at GM var ukjent for offeret.

Jeg fant en artikkel om seriemordere. Mye stemmer med opplysningene/sporene i denne saken. Særlig at GM har oppholdt seg lenge på åstedet, og at kroppen, i.tillegg til nøkkel og vaskebøtte, er borte (trofeer?).

https://illvit.no/mennesket/psykolog...en-seriemorder
Citera
2023-01-29, 03:28
  #101477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Interessant! Forstår jeg deg rett når jeg tolker det du skriver som, at du tror valg av kryptovalutaen monero, ble valgt for å lede mistanker mot organiserte kriminelle miljø. Dvs at motivet ikke var penger?

Jeg tror også at trusselbrevet er konstruert for å villede. Men trusselen tror jeg likevel var reell, altså skape mest mulig frykt.

Jeg synes det er mye som kan tyde på at GM kanskje har drept før, og at GM var ukjent for offeret.

Jeg fant en artikkel om seriemordere. Mye stemmer med opplysningene/sporene i denne saken. Særlig at GM har oppholdt seg lenge på åstedet, og at kroppen, i.tillegg til nøkkel og vaskebøtte, er borte (trofeer?).

https://illvit.no/mennesket/psykolog...en-seriemorder

Tenker du at TH er en seriemorder og at avisutklippene er drap han står bak ?
Citera
2023-01-29, 12:00
  #101478
Medlem
29.01.2023.
"I august uttalte politimester Ida Melbo Øystese i Øst politidistrikt til VG at de aldri kommer til å gi seg før de har funnet ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen."
"Vi har gjort mange etterforskningsskritt og har et stort materiale, men så mangler vi den lille biten som gir oss det endelige svaret".
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...ste-akkurat-na

I august 2022 var det kun en liten bit i puslespillet som manglet?
Citera
2023-01-29, 12:10
  #101479
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
«Snokens drømmeartikkel i VG»

— Tre nye til nå ukjente spor —

Politiet opplyser at det er funnet spor av hestemøkk fra en sprangridningshest utenfor sloraveien, en prestekrage på badet og spor som tyder på AEH ble slept ut på en rockegitar i gangen.

Politiet opplyser at de er i villrede og trenger tips til en ny hypotese som kan knytte disse til nå ukjente sporene opp mot tre gjerningspersoner som kan ha vært medlemmer i sekten til TH.

Politiet opplyser videre at hypotesen må inneholde svar på gåten om hytteturen da de fortsatt bruker enorme ressurser på kodeknekking og har blant annet hentet inn eksperter fra 2.verdenskrig som har benyttet en Enigma krypteringsmaskin - uten resultat til nå.

- «Hvis noen klarer å forfatte en slik hypotese som gir svar på kodespråket om hytteturen og knytte minimum 51 % av brikkene opp mot hypotesen slik at sannsynlighetsovervekten tipper i hodet på TH, da er saken løst» opplyser politet med et lurt smil.
Har skrevet det før, den som ler sist osv…
Citera
2023-01-29, 12:18
  #101480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Interessant! Forstår jeg deg rett når jeg tolker det du skriver som, at du tror valg av kryptovalutaen monero, ble valgt for å lede mistanker mot organiserte kriminelle miljø. Dvs at motivet ikke var penger?

Jeg tror også at trusselbrevet er konstruert for å villede. Men trusselen tror jeg likevel var reell, altså skape mest mulig frykt.

Jeg synes det er mye som kan tyde på at GM kanskje har drept før, og at GM var ukjent for offeret.

Jeg fant en artikkel om seriemordere. Mye stemmer med opplysningene/sporene i denne saken. Særlig at GM har oppholdt seg lenge på åstedet, og at kroppen, i.tillegg til nøkkel og vaskebøtte, er borte (trofeer?).

https://illvit.no/mennesket/psykolog...en-seriemorder
Interessant. Hva mer står det etter denne fetade setningen i artikkelen? "De dreper for nytelsens skyld - og fordi de styres av en indre trang. Igjen og igjen. Seriemordere er fundamentalt ulike fra andre mordere. Forskere har funnet et bestemt gen som kan peke ut seriemorderen, og ved hjelp av nye algoritmer vender ette..."
(Jeg får ikke lest artikkelen).
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-29 kl. 12:42.
Citera
2023-01-29, 12:48
  #101481
Medlem
Fra et annet forum:
"Hadde de hatt rutinene på plass, ville de satt søkelyset på Hagen fra første sekund, som nevnt for å eliminere mistanken mot ham snarest mulig., eller motsatt. Men i et tilfelle der det satt kidnappere et sted og ventet på penger, ville kanskje offentlig fremsatte mistanker mot offerets ektemann kunne fremskyndet et eventuelt livsbevis, dersom dette var fysisk mulig, selvsagt. Scotland Yard mente jo en åpen (fiktiv) konflikt mellom politi og pårørende i initialfasen kunne være effektiv for å tvinge kidnapperne til forhandlinger."
https://forum.kvinneguiden.no/topic/.../243/#comments

Det er synd at politiet ikke valgte å gjøre det slik fra dag 1. Mange flere vitner kunne ha husket sine observasjoner dersom saken hadde blitt publisert i media kort tid etter forsvinningstidspunktet.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-29 kl. 13:04.
Citera
2023-01-29, 13:09
  #101482
Medlem
Niffys avatar
Jeg syns innlegget z stjal sin meget selektive sitering fra var ganske godt, så jeg velger å gjengi det i sin helhet, slik at man ser hvilken kontekst det blir sagt i, det er et tilsvar på at en annen bruker kritiserer politiets håndtering av saken:

"De har jo prestert å få store deler av etterforskningsteamet til å resignere på grunn av måten de prioriterer og fordeler ressurser. Slik jeg forsto saken, mente etterforskerne fra Kripos at ØPD begrenset mulighetene for inngående og effektiv etterforskning. Bl.a. er det snakk om at etterforskere som jobber utenfor egen kommune kun får dekket transportutlegg de første elleve dagene av et oppdrag. Denne saken har jo vart litt mer enn elleve dager nå. Uansett synd at et rigid regelverk skal ha så negativ innvirkning på en så viktig etterforskning.

Jeg tror ikke politiet er "følelsesmessig fastlåst" på hverken det ene eller det andre. De har simpelthen ikke vært forberedt på en sak av en slik kaliber. Hadde de hatt rutinene på plass, ville de satt søkelyset på Hagen fra første sekund, som nevnt for å eliminere mistanken mot ham snarest mulig., eller motsatt. Men i et tilfelle der det satt kidnappere et sted og ventet på penger, ville kanskje offentlig fremsatte mistanker mot offerets ektemann kunne fremskyndet et eventuelt livsbevis, dersom dette var fysisk mulig, selvsagt. Scotland Yard mente jo en åpen (fiktiv) konflikt mellom politi og pårørende i initialfasen kunne være effektiv for å tvinge kidnapperne til forhandlinger.

Men i denne saken tror jeg politiet har rett i at det aldri fantes noen ekte kidnappere."
__________________
Senast redigerad av Niffy 2023-01-29 kl. 13:15.
Citera
2023-01-29, 13:16
  #101483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns innlegget z stjal sin meget selektive sitering fra var ganske godt, så jeg velger å gjengi det i sin helhet, slik at man ser hvilken kontekst det blir sagt i, det starter med at noen kritiserer politiets håndtering av saken:
...
Jeg er enig i at hele det innlegget er veldig godt, og jeg skulle gjerne ha tatt med hele innlegget i sitatet da jeg postet men det er noe med at man ikke kan sitere mer enn noen få linjer fra innlegg i andre forum og avisartikler o.l. i følge en av FBs regler.
Citera
2023-01-29, 13:27
  #101484
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Feil. KK var sammen med, og har barn med J*hn Marl*w. *=o

Han var aktiv i utelivsbrangsjen i Oslo, og var kurer for det Jugoslaviske miljøet i Oslo. Han ble tatt med en stor mengde stoff, og ble sittende lenge inne. (dette var før orderudsaken) Lederne for dette brutale miljøet følte ansvar, og tok seg til en viss grad av KK og sønnen. De følte de sto i gjeld fordi det var deres ansvar at barnefaren ble sittende inne. Din påstand om at hu var gift med en eks jugoslav er derfor feil.


Okei, nesten rett da. Han var ikke eks-jugoslav, men jobbet for dem, og hadde mye med dem å gjøre.
John Marlow Jørgensen. I intervjuet med moren kom det ikke fram at han var norsk, bare at de var bedt i et party som moren beskrev som tatt ut fra en sopranos-film. Jeg så det intervjuet, men det er en del år siden. Poenget er uansett at det var en forbindelse til dette miljøet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback