2023-01-25, 22:21
Medlem
Herregud ja. Hon har ju verkligen ingen personlig stil eller personligt uttryck och absolut ingen kreativitet över genomsnittet. En medelmåtta. Otroligt att man kan växa upp som konstnärsbarn, vilket Elsa aldrig är sen med att påpeka, och ändå bli så… talanglös?! Vad ska hennes arma föräldrar tänka egentligen?! Har också reagerat på att hon typ aldrig går på teater, om hon nu är intresserad av den konstformen (hon ”gick ju teater” på gymnasiet!) och av scenografi. Men man får ju ge henne att hon i alla fall lyckas över genomsnittet med att slå mynt av att pynta hemma och klä sig precis som fellow mer talangfulla influerare som hon tycks se upp till. Hatten av!
Citera
2023-01-25, 23:29
Medlem
atracuriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredstein
Herregud ja. Hon har ju verkligen ingen personlig stil eller personligt uttryck och absolut ingen kreativitet över genomsnittet. En medelmåtta. Otroligt att man kan växa upp som konstnärsbarn, vilket Elsa aldrig är sen med att påpeka, och ändå bli så… talanglös?! Vad ska hennes arma föräldrar tänka egentligen?! Har också reagerat på att hon typ aldrig går på teater, om hon nu är intresserad av den konstformen (hon ”gick ju teater” på gymnasiet!) och av scenografi. Men man får ju ge henne att hon i alla fall lyckas över genomsnittet med att slå mynt av att pynta hemma och klä sig precis som fellow mer talangfulla influerare som hon tycks se upp till. Hatten av!

Ska vi ge det 2 veckor innan hon går på teater? Dramaten verkar släppa sina abonnemang för hösten i april (tips till Elsa eller det ombud som håller koll i tråden för hennes räkning).
Citera
2023-01-26, 12:45
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredstein

Hon är väl inte speciellt kulturellt bevandrad överhuvudtaget?
Ta litteratur som annat exempel - hon har ju försökt sig på det här med bokklubb i bloggen ett par gånger, men det har aldrig riktigt blivit någonting med det. Tror inte hon läser speciellt mycket. Skulle tippa på ett handfull böcker om året max, och då bara sådana som hon läst om i DN. Kommer aldrig glömma när hon skrev om Karolina Ramqvists Bröd och mjölk att "all mat låter så god!". Snacka om att missa poängen totalt.
Citera
2023-01-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Hon är väl inte speciellt kulturellt bevandrad överhuvudtaget?
Ta litteratur som annat exempel - hon har ju försökt sig på det här med bokklubb i bloggen ett par gånger, men det har aldrig riktigt blivit någonting med det. Tror inte hon läser speciellt mycket. Skulle tippa på ett handfull böcker om året max, och då bara sådana som hon läst om i DN. Kommer aldrig glömma när hon skrev om Karolina Ramqvists Bröd och mjölk att "all mat låter så god!". Snacka om att missa poängen totalt.
När hon skrev sin ”recension” av Bröd och mjölk är jag rätt säker på att hon inte läst den. Hon gissade lite efter att ha ögnat igenom den.
Citera
2023-01-26, 19:32
Medlem
sackblabbaths avatar
Men Receptet på Sigges brunsås är helt okej
Citera
2023-01-26, 19:33
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sackblabbath
Men Receptet på Sigges brunsås är helt okej
Länk?
Citera
2023-01-27, 06:27
Medlem
zatars avatar
Ett tips till Elsa: Ge dig bara fan på att plugga. Det är bättre att utveckla sitt sinne, stöta och blöta idéer och filosofi, än att bara leva i en artificiell bubbla. Aktivera hjärnan. Men håller med föregående inlägg. Plugga lär bli för jobbigt i slutänden. Sofia Wood har ändå one-up på Elsa här, hon verkar åtminstone mena allvar med att ta tag i studierna igen. Eloge.
Citera
2023-01-27, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malu45
Är det löpning som gett resultaten till den smalare kroppen?

Idag fick vi nog svaret:
https://elsa.elle.se/skonhet/harprojektet-2023/

Citat:
Jag tvättar håret 2 ggr i veckan men blåser det torrt om det blir fuktigt när jag tex tränar. Detta kanske låter sunkigt men jag vet inte riktigt hur jag annars ska få ihop det? Jag tränar ca 5 ggr/veckan och tror inte det är bra att tvätta håret lika ofta.
(Obs min fetning)

Oh my önskar jag kunde göra detsamma för jäklar vad bra man mår, men det är svårt på en friskvårdstimme/vecka plus barn. Får jag ihop tre gånger på en vecka är jag nöjd!

Som tidigare skrivits i tråden har nog detta stor inverkan på hennes mående också. Huruvida hon faktiskt haft en depression i sex år eller inte låter jag vara osagt men nog fan gör både träningen i sig (endorfiner!) och hennes smalare kropp att hon mår bättre (även om det sistnämnda kan vara svårt att vara öppen med). Det syns ju på henne! Jag tycker hon var snygg förut, jag tycker hon är snygg nu, men med opersonligare stil.

Länk till depressionsinlägget för den som, mot all förmodan, missat i tråden:
https://elsa.elle.se/elsa-billgren/att-lura-sig-sjalv/
Citera
2023-01-27, 15:09
Medlem
sackblabbaths avatar
Här någonstans

https://elsa.elle.se/en-summering/de...ullovsdagarna/
Citera
2023-01-27, 17:34
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Idag fick vi nog svaret:
[url][...]men med opersonligare stil.
Jag börjar undra om det är Elle som påverkar sina bloggare i denna riktning? Satt och bläddrade i en Elle Decoration med fem inslag från olika hem och samtliga var beiga hem som ej gick att skilja åt och hade kunnat vara Elsas eller Sofias eller någon liknande i deras kretsar. Finns det några på Elle som influerar eller bestämmer över resten så att allt de pumpar ur sig blir alltmer likriktat? En förfärlig utveckling är det i alla fall då bristen på kreativitet hos dessa så kallade kreatörer blir alltmer förolämpande.
Citera
2023-01-31, 07:33
Medlem
Har Elsa blivit Sveriges tråkigaste skvallerämne? Beige, tillfreds, och samma inlägg dag efter dag, månad ut och månad in. Hon går till frisören, och tränar, hon gillar kall mat på dagen och varm mat på kvällen (jaha, den har vi hört förut).
Hur många gånger kan vi älta hennes Sofia Wood-miner i spegeln, hennes navelskådande resonemang? Det händer ju inget! 😆
Citera
2023-01-31, 10:13
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Har Elsa blivit Sveriges tråkigaste skvallerämne? Beige, tillfreds, och samma inlägg dag efter dag, månad ut och månad in. Hon går till frisören, och tränar, hon gillar kall mat på dagen och varm mat på kvällen (jaha, den har vi hört förut).
Hur många gånger kan vi älta hennes Sofia Wood-miner i spegeln, hennes navelskådande resonemang? Det händer ju inget! 😆

Mm kanske. Gillar hennes nya klädstil mycket, och tycker det är inspirerande med hennes träning. Men ja, något saknas.

Nästan så man blir sugen på att börja blogga själv faktiskt. Sånt jag vill se: hem med böcker och konst, antika fynd och färg. Kreativa vackra hem som är fulla av skrivarlust och där man ser att det bor människor som brinner för något (mer än inredning).

Kultur på riktigt. Bloggare som faktiskt går på utställningar, vernissage, konserter, teater. Som verkligen läser böcker och förstår dem. Som läser poesi och tipsar om ny och gammal lyrik.

Bloggare som är snygga men som har en egen stil! Saknar nästan Elsas ”champagnevänster-stil”! Siden och färg, broderier och sammet. Något oväntat. Gillar Elsas mammas stil mycket. Så trött på svart och beige. Men tycker som sagt att Elsa har fin klädstil nu. Bara det att ihop med allt annat i bloggen blir det trist. Beige.

Tror det jag saknar är något levande, något eget, eklektiskt. Känns som det fanns fler såna bloggare förr, eller så blandar jag ihop det med mina egna drömmar på Pinterest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in