Citat:
Ursprungligen postat av
Nattvindensgrat
Har Elsa blivit Sveriges tråkigaste skvallerämne? Beige, tillfreds, och samma inlägg dag efter dag, månad ut och månad in. Hon går till frisören, och tränar, hon gillar kall mat på dagen och varm mat på kvällen (jaha, den har vi hört förut).
Hur många gånger kan vi älta hennes Sofia Wood-miner i spegeln, hennes navelskådande resonemang? Det händer ju inget! 😆
Mm kanske. Gillar hennes nya klädstil mycket, och tycker det är inspirerande med hennes träning. Men ja, något saknas.
Nästan så man blir sugen på att börja blogga själv faktiskt. Sånt jag vill se: hem med böcker och konst, antika fynd och färg. Kreativa vackra hem som är fulla av skrivarlust och där man ser att det bor människor som brinner för något (mer än inredning).
Kultur på riktigt. Bloggare som faktiskt går på utställningar, vernissage, konserter, teater. Som verkligen läser böcker och förstår dem. Som läser poesi och tipsar om ny och gammal lyrik.
Bloggare som är snygga men som har en egen stil! Saknar nästan Elsas ”champagnevänster-stil”! Siden och färg, broderier och sammet. Något oväntat. Gillar Elsas mammas stil mycket. Så trött på svart och beige. Men tycker som sagt att Elsa har fin klädstil nu. Bara det att ihop med allt annat i bloggen blir det trist. Beige.
Tror det jag saknar är något levande, något eget, eklektiskt. Känns som det fanns fler såna bloggare förr, eller så blandar jag ihop det med mina egna drömmar på Pinterest.