Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-27, 09:04
  #2581
Medlem
zatars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Åh, jag har just tänkt tvärtom. Vad ser en så snygg färgstark man som han i en sån som henne? Han har mörka färger med starka drag som om han bar smink. Hon ser mest sliten och gråbeige ut, tunt sönderfärgat hår och benget till kropp. Hans hull anser jag bara klädsamt.

Färgstark? Jag tänker grå, som ett får som går med (journalist)flocken.

Björn Werner är i mitt tycke en överskattad skribent, och ser plufsig och loj ut. För att vara PK behöver det inte vara en negativ grej, finns folk som diggar dadbods (vad de säger utåt sett). En gemensam hobby verkar finns för mat, även om B patriarkalt nog är chef d' cuisine hela tiden (tro mig, jag använder den patriarkala biten ironiskt) och hobbys är toppen. Sandra och Björn verkar digga matlagning båda två, super med gemensamma intressen i ett förhållande. Om de klickar kring det och trivs med just det intresset- go for it. Har ej sett andra gemensamma intressen. S propsar jäääääämt för böcker. B's mest kända grej är väl att han inte orkade läsa böcker han blivit tilldelad till ngn slags uppdrag. Detta är en skvallertråd så nog tusan får man väl kötta på med sina egna reflektioner, preferenser mm tänker jag? Eller skall tråden bara behandla hur många tavlor som finns i parets lgh, och om någon av dessa sitter snett?

Som du diggar dadbods verkar jag iaf digga sk. "benget till kropp" för att använda dina ord. Smaken är som baken när vi diskusar dessa offentligheter!
__________________
Senast redigerad av zatar 2023-01-27 kl. 09:11.
Citera
2023-01-27, 14:00
  #2582
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Ja, min ton är raljant. Det är som sagt för att det är för mycket möbelsnack, för lite skvaller, och trettio slevar feminism här. Finns det ingen tråd på Familjeliv ang SB? Wow vilka subtila mönster i en soffkudde, måste tyda på något. Wow, Didrik sitter si och så i vagnen. Familjeliv: bra forum där mönster på kakelplattor och bästa Dagis på Södermalm kan diskuteras.

Ser fram emot hatstormen av griniga trad-kommentarer på dessa inlägg, men också tackande kommentarer för att denna tråden blivit för tråkig snarare än snaskig!

Håller med dig, här samlas bittra, avundsjuka kärringar. Som inte förmår att bida sin tid bättre än fortsätta generera hennes konton klick trots att det tar kål på dom hur snygg hon är, och vilket hem hon lever i.
Citera
2023-01-27, 14:24
  #2583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Håller med dig, här samlas bittra, avundsjuka kärringar. Som inte förmår att bida sin tid bättre än fortsätta generera hennes konton klick trots att det tar kål på dom hur snygg hon är, och vilket hem hon lever i.

Tänk TÄNK om det är så att all kritik inte är avundsjuka och man själv har både mer pengar och är snyggare än Sandra men ÄNDÅ kan tycka att hon är intressant att diskutera? Förstår att ni som jämt åberopar avundsjuka antagligen själva lider av det men jag tycker helt enkelt bara det är roligt att följa vissa personer och diskutera det.
Citera
2023-01-27, 14:27
  #2584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmusan
Okej, jag hoppas att du inte äter något/pratar om att äta något sex gånger fler i år än du gjorde 2013 för då jävlar ska du få höra. Är det ändå inte skönt att grönkåltaco har vi och Sandra sluppit?

Jag lägger som jag skrivit tusen gånger ingen värdering i vilken mat hon äter. Jag hade själv föredragit hamburgare från donken framför grönkålstaco. Det enda jag noterar är en förändring och jag tycker att det är intressant att hennes matvanor/värderingar ändras när hon blir ihop med någon. Kanske för att mina egna inte alls påverkas av min sambos. Sandra verkar ganska ”klängig” och osjälvständig som anammar sin partners men det är hon ju inte ensam om bland kvinnor.
Citera
2023-01-27, 17:40
  #2585
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Tänk TÄNK om det är så att all kritik inte är avundsjuka och man själv har både mer pengar och är snyggare än Sandra men ÄNDÅ kan tycka att hon är intressant att diskutera? Förstår att ni som jämt åberopar avundsjuka antagligen själva lider av det men jag tycker helt enkelt bara det är roligt att följa vissa personer och diskutera det.
Håller med dig, moderatkenneth! Det som gör det angeläget att följa dessa är just detta - det är outbildade människor som bor i rätt vanliga hem, ser ut som vanliga människor och verkar mest dra runt om dagarna, men ändå tycker sig ha rätt till en publik; vilket de också har! Det är det som är så jävla förbryllande med dessa tjejer. Det finns absolut inget säreget eller beundransvärt hos dem utan de är liksom gymnasister på scen med slarvigt egenförfattade manuskript och i publiken sitter en bisarr blandning av folk som stirrar. Ett mycket spännande socialt fenomen.
Citera
2023-01-27, 18:22
  #2586
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Färgstark? Jag tänker grå, som ett får som går med (journalist)flocken.

Björn Werner är i mitt tycke en överskattad skribent, och ser plufsig och loj ut. För att vara PK behöver det inte vara en negativ grej, finns folk som diggar dadbods (vad de säger utåt sett). En gemensam hobby verkar finns för mat, även om B patriarkalt nog är chef d' cuisine hela tiden (tro mig, jag använder den patriarkala biten ironiskt) och hobbys är toppen. Sandra och Björn verkar digga matlagning båda två, super med gemensamma intressen i ett förhållande. Om de klickar kring det och trivs med just det intresset- go for it. Har ej sett andra gemensamma intressen. S propsar jäääääämt för böcker. B's mest kända grej är väl att han inte orkade läsa böcker han blivit tilldelad till ngn slags uppdrag. Detta är en skvallertråd så nog tusan får man väl kötta på med sina egna reflektioner, preferenser mm tänker jag? Eller skall tråden bara behandla hur många tavlor som finns i parets lgh, och om någon av dessa sitter snett?

Som du diggar dadbods verkar jag iaf digga sk. "benget till kropp" för att använda dina ord. Smaken är som baken när vi diskusar dessa offentligheter!
Irl ser Björn rätt lufsig ut, ingen de flesta skulle vända sig om efter och spana in. MEN nog fan har han väl mer bakom pannbenet än tex Ludde och framförallt Magnus? Sandra gjorde ju en stor miss där när hon kärade ner sig i snygga fuckboys som dumpade henne när nåt nytt fräscht dök upp.

Tror också Sandra gillar tanken på att Björn inte lär röra sig en millimeter. För det är inte så att Björn har en miljon andra options.

Vi ska inte heller glömma att Sandra väntade två år på att svara på hans mess. Så inte ens hon föll som en fura för hans typ.
Citera
2023-01-29, 09:00
  #2587
Medlem
Igår bokrecension av boken om ätstörning. Idag visar hon när hon gör 10 matlådor. Kul inlägg tycker jag! Däremot har hon ju apropå gårdagens inlägg en lika liten matlåda till maträtten som jag har till min sidosallad haha.
Citera
2023-01-29, 10:29
  #2588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbollen
Igår bokrecension av boken om ätstörning. Idag visar hon när hon gör 10 matlådor. Kul inlägg tycker jag! Däremot har hon ju apropå gårdagens inlägg en lika liten matlåda till maträtten som jag har till min sidosallad haha.
Jag tycker ”salladen” såg ut och lät skitäcklig. Fick noll lust att handla på Matsmart (som jag alltid tycker är sämst pga helt skevt utbud av varor)
Citera
2023-01-29, 11:02
  #2589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jag tycker ”salladen” såg ut och lät skitäcklig. Fick noll lust att handla på Matsmart (som jag alltid tycker är sämst pga helt skevt utbud av varor)

Jag håller med dig! Matsmart har ju dessutom så mycket snacks och godis, det hadeväl passat bättre att göra ett inlägg om hur hon fyller på sin godislåda eller liknande? Produkterna hon använde i "salladen" var dessutom inte särskilt billiga och knappast mättande.
Och så cringe att hon släpade med sig matlådor på museumbesöket med svärmor bland annat haha.
Citera
2023-01-29, 12:03
  #2590
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jag tycker ”salladen” såg ut och lät skitäcklig. Fick noll lust att handla på Matsmart (som jag alltid tycker är sämst pga helt skevt utbud av varor)

"Det blev en mycket god och mättande sallad!"

Mättande!? Haha, vad exakt i denna är mättande? Inte för att den såg god ut heller men mättande var verkligen skrattretande.

Grå och trist mat. Eller jag menar: QUEEN OF SAMARBETEN!!1!!!1!1!

För att väga upp min neggiga attityd måste jag ändå säga att bloggen fått sig ett uppsving senaste veckorna.
Citera
2023-01-29, 12:09
  #2591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
" För att väga upp min neggiga attityd måste jag ändå säga att bloggen fått sig ett uppsving senaste veckorna.

Håller med, det har definitivt hänt något, bloggen är roligare nu. Men Matsmart-samarbetet måste vara ett av hennes sämsta, hahaha matlåda på museum och på vinden(!?), fattar inte hur det ska övertyga någon över 15 år😂
Citera
2023-01-29, 15:19
  #2592
Medlem
Förstår inte hur hon kan göra 10 sallader?? En sallad vill man ju äta fräsch och nygjord, absolut ok att äta dagen efter tillagning men inte så mycket längre än så… fattar att det är för samarbetet men ändå.. den såg inte ens speciellt god ut, hon brukar göra godare matlådor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback