Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-27, 00:43
  #2569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Jag skriver att ja, hon har ätit cheeseburgare på Donken då och då. Men sedan Björn kom in i hennes liv har det blivit en "grej" på bloggen att hon måste lägga upp varje gång det händer och förut har hon inte nämnt det så ofta. Det finns alltså ett nytt fokus på det som jag inte fattar att ni inte ser.

Samma med korv, det har jag aldrig sett henne äta förut och det enorma intaget har kommit med Björn. Minns ingen att Sandra övervägande försökte lägga upp vegetarisk mat förut och oftast bara åt taco med grönkål och granatäpple till lunch?

Jag tog 5 minuter av min sysslolösa kväll och sökte på orden "McDonalds", "Donken" och "Cheeseburgare i Sandras blogg. Se detta som en kvanitativ undersökning av antal ggr hon använt orden (tog bort alla killfredagsinlägg där "McDonalds" ingick i en raggningsreplik):

2023: 4
2022: 16
2021: 13
2020: 16
2019: 3
2018: 6
2017: 6
2016: 3
2015: 5
2014: 6
2013: 10
2012: 6
2011: 2
2010: 3
2009: 1
2008: 3

Okej, jag hoppas att du inte äter något/pratar om att äta något sex gånger fler i år än du gjorde 2013 för då jävlar ska du få höra. Är det ändå inte skönt att grönkåltaco har vi och Sandra sluppit?
Citera
2023-01-27, 05:40
  #2570
Medlem
zatars avatar
Åter till diskussion om möbler mm. Detta är som tidigare postare sagt: "Flashbacks tjejigaste tråd". Och sure, det behöver finnas allt mellan allt annat. Men vi som vill prata riktigt skvaller, likt om Sandra är bra i sängen, om någon såg när hon kastade vin på sitt ex Magnus nya ragg på Trädgården, mm. Vi får lyssna på hur folk debatterar huråvida färgen beige eller kaki är trendigt eller ej, inredningsmässigt. Inget skvaller, utan bara inredningsmässiga preferenser, Tillika uppfostringsmässiga sådana - vilket är överraskande - med tanke på hur många som skriver om stackars lilla barnet. Skriv mer om lunsen Björn som är offentlig. Hur kan en sån heffaklump vara tillsammans med en sån pangtjej? Dude looks like a blob. Skvaller var det. Fritt fram för hatstorm!
Citera
2023-01-27, 05:42
  #2571
Medlem
zatars avatar
Mycket möbelsnack, för lite skvaller! Björn Werner är tjock, och det är inget skvaller. Bara fakta. Hur fan kan en snygg tjej som Sandra se något i den plutande charlatanen?
Citera
2023-01-27, 06:18
  #2572
Medlem
zatars avatar
Iofs måste jag säga att hon plutar lika mycket som Björn på bilderna de är tillsammans på. Ett extremt osexigt försök att se coola ut. Fattar att SB vill bilda familj mm, men att göra det med Björn Werner är trad shit, inte edgy. Gå ut och flirta med dudes, SB! Cucken kan stå hemma och laga pasta, det är det enda du skriver om.
Citera
2023-01-27, 06:22
  #2573
Medlem
zatars avatar
Ja, min ton är raljant. Det är som sagt för att det är för mycket möbelsnack, för lite skvaller, och trettio slevar feminism här. Finns det ingen tråd på Familjeliv ang SB? Wow vilka subtila mönster i en soffkudde, måste tyda på något. Wow, Didrik sitter si och så i vagnen. Familjeliv: bra forum där mönster på kakelplattor och bästa Dagis på Södermalm kan diskuteras.

Ser fram emot hatstormen av griniga trad-kommentarer på dessa inlägg, men också tackande kommentarer för att denna tråden blivit för tråkig snarare än snaskig!
Citera
2023-01-27, 07:49
  #2574
Medlem
Jag tycker Björn verkar snäll.

Jag saknar inredningsinspirationen jag fick från förra lägenheten. Det gör ont i mina ögon att se bilderna nu pga färgerna. Är det någon som tycker att det är fint?

Finns väl en hel drös personer som man kan följa om man vill läsa mer smaskiga historier?
Citera
2023-01-27, 07:50
  #2575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Åter till diskussion om möbler mm. Detta är som tidigare postare sagt: "Flashbacks tjejigaste tråd". Och sure, det behöver finnas allt mellan allt annat. Men vi som vill prata riktigt skvaller, likt om Sandra är bra i sängen, om någon såg när hon kastade vin på sitt ex Magnus nya ragg på Trädgården, mm. Vi får lyssna på hur folk debatterar huråvida färgen beige eller kaki är trendigt eller ej, inredningsmässigt. Inget skvaller, utan bara inredningsmässiga preferenser, Tillika uppfostringsmässiga sådana - vilket är överraskande - med tanke på hur många som skriver om stackars lilla barnet. Skriv mer om lunsen Björn som är offentlig. Hur kan en sån heffaklump vara tillsammans med en sån pangtjej? Dude looks like a blob. Skvaller var det. Fritt fram för hatstorm!

Har Sandra helt enkelt blivit skittråkig sen hon fick barn? Lägger sig klockan 20 och sex en gång i halvåret med osexiga mcdonaldspluffsiga Björn Werner! Hårdbantar tramsigt med att äta en femtedels korv i bröd som enda mål, gör om köket till mer beige och leker med duplo och springer runt med vagnen dagarna i ända. Finns det inget mer spännande som händer i hennes liv kanske moderator helt enkelt ska låsa den här tråden...
Citera
2023-01-27, 07:58
  #2576
Medlem
zatars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Har Sandra helt enkelt blivit skittråkig sen hon fick barn? Lägger sig klockan 20 och sex en gång i halvåret med osexiga mcdonaldspluffsiga Björn Werner! Hårdbantar tramsigt med att äta en femtedels korv i bröd som enda mål, gör om köket till mer beige och leker med duplo och springer runt med vagnen dagarna i ända. Finns det inget mer spännande som händer i hennes liv kanske moderator helt enkelt ska låsa den här tråden...

Fantastisk återkoppling till- och sammanfattning vad jag rantade om. Mer snask, annars vask!
Citera
2023-01-27, 07:59
  #2577
Medlem
zatars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Har Sandra helt enkelt blivit skittråkig sen hon fick barn? Lägger sig klockan 20 och sex en gång i halvåret med osexiga mcdonaldspluffsiga Björn Werner! Hårdbantar tramsigt med att äta en femtedels korv i bröd som enda mål, gör om köket till mer beige och leker med duplo och springer runt med vagnen dagarna i ända. Finns det inget mer spännande som händer i hennes liv kanske moderator helt enkelt ska låsa den här tråden...

Fantastisk och klockren kommentar på inlägget. Snask, eller vask! Tapetkommentarer e fan inte skvaller.

Red. Av någon anledning blev detta inlägg dubblat, och enligt gängse Flashback shit så går det ej att radera ett inlägg. Se de som twins!
__________________
Senast redigerad av zatar 2023-01-27 kl. 08:01.
Citera
2023-01-27, 08:28
  #2578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Jag skriver att ja, hon har ätit cheeseburgare på Donken då och då. Men sedan Björn kom in i hennes liv har det blivit en "grej" på bloggen att hon måste lägga upp varje gång det händer och förut har hon inte nämnt det så ofta. Det finns alltså ett nytt fokus på det som jag inte fattar att ni inte ser.

Samma med korv, det har jag aldrig sett henne äta förut och det enorma intaget har kommit med Björn. Minns ingen att Sandra övervägande försökte lägga upp vegetarisk mat förut och oftast bara åt taco med grönkål och granatäpple till lunch?

Jag tog 5 minuter av min sysslolösa kväll och sökte på orden "McDonalds", "Donken" och "Cheeseburgare i Sandras blogg. Se detta som en kvanitativ undersökning av antal ggr hon använt orden (tog bort alla killfredagsinlägg där "McDonalds" ingick i en raggningsreplik):

2023: 4
2022: 16
2021: 13
2020: 16
2019: 3
2018: 6
2017: 6
2016: 3
2015: 5
2014: 6
2013: 10
2012: 6
2011: 2
2010: 3
2009: 1
2008: 3

Jag håller med om att det är en jävla bildkavalkad
av deppiga burgare. Tror ökningen KÄNNS mer också pga alla korvlunch-selfies.

Sedan är det ju tufft för småbarnsföräldrar, de ammar, lagar mat, torkar spyor och försöker att inte bli tokiga av sömnbrist.
Fullunch var tidigare så ointressant i Sandras fullspäckade dagar och bloggen fylldes av saker hon värderade som mer underhållande. nu utgör de höjdpunkten tillsammans med promenaden på dagen och kvalar därför in som bloggmaterial.

Och vem klandrar henne, hade inte skrivit ett jota som föräldraledig. Fokus och energi ligger på annat då. En behöver ju jättemycket energi för att amma, så kanske cravar hon mer fett och kött nu än innan.

Men ja, tror hon är mycket kär i Björn och tycker allt han gör är gulligt och hakar på mer kött om det gör honom glad. Personligen tycker jag hem verkar vara en osäker posör som försöker skriva tufft för att höja sin status och är livrädd att bli påkommen för de saker han låtsas att han kan.

Tycker det han skriver är pinsamt och ansträngt. Är nyfiken på om det var han eller GP som föreslog att han skulle sluta?
Citera
2023-01-27, 08:49
  #2579
Medlem
zatars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpuss
Men ja, tror hon är mycket kär i Björn och tycker allt han gör är gulligt och hakar på mer kött om det gör honom glad. Personligen tycker jag hem verkar vara en osäker posör som försöker skriva tufft för att höja sin status och är livrädd att bli påkommen för de saker han låtsas att han kan.

Inget ont om kött, i ren form, så att säga. Svinbra för en del, tex mig själv som har en autoimmun sjukdom. Hade jag varit vegan hade jag svällt upp och dött.
Men även för gemene man, socker och bröd. Each to their own. Björn Werner i ett nötskal: Pasta och ost, klickar bra med Sandra i matpreferens iaf. Men han äter, hon fotar, allegedly, något de flesta spekulerar i men ingen vet med säkerhet.
Citera
2023-01-27, 08:57
  #2580
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Mycket möbelsnack, för lite skvaller! Björn Werner är tjock, och det är inget skvaller. Bara fakta. Hur fan kan en snygg tjej som Sandra se något i den plutande charlatanen?
Åh, jag har just tänkt tvärtom. Vad ser en så snygg färgstark man som han i en sån som henne? Han har mörka färger med starka drag som om han bar smink. Hon ser mest sliten och gråbeige ut, tunt sönderfärgat hår och benget till kropp. Hans hull anser jag bara klädsamt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback