Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-26, 20:17
  #1
Medlem
Greenspams avatar
Mängder med bilar förstörda – stort betongutsläpp i Nacka
Citat:
Ett betongutsläpp från bygget av den Nya tunnelbanan har lämnat skador på bilar som åkt på Värmdöleden, riktning Värmdö, i helgen. Det är först nu när bilägare försökt få bort ”smutsen” i biltvätt som många märkt av att det inte går bort. Och det är omöjligt att få bort själv.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tslapp-i-nacka

Enligt inslaget har det inkommit drygt 130 anmälningar men troligtvis är många fler drabbade.
Bilarnas lack är helt täckta av betong.
Någon som vet mer?
__________________
Senast redigerad av Greenspam 2023-01-26 kl. 20:21.
Citera
2023-01-26, 20:21
  #2
Medlem
Mindbreaths avatar
Fan vilken ågren för den som råkade spilla ut lite betong och orsakade lackskador för några hundra laxar.
Citera
2023-01-26, 21:02
  #3
Avstängd
2aFrukostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Fan vilken ågren för den som råkade spilla ut lite betong och orsakade lackskador för några hundra laxar.

Några miljoner*
Fina bilar ofta på Värmdöleden
__________________
Senast redigerad av 2aFrukosten 2023-01-26 kl. 21:05.
Citera
2023-01-26, 21:13
  #4
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten
Några miljoner*
Fina bilar ofta på Värmdöleden

Väldigt många miljoner dessutom. Bara att få bort skiten för att kunna lacka om är besvärligt och om det dessutom är fullt på underredet kan det bli i princip omöjligt att få bort.
Citera
2023-01-26, 21:14
  #5
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Snarare några millar än några hundra laxar. Men Skanska har väl deg så det drabbar väl ingen fattig...

Enligt en person skulle det kosta 150 000 att fixa sin bil.
Enligt en drabbad är reparationskostnaderna 150 000 bara för hennes bil.
Om 127 personer kontaktat Region Stockholm om skada på sin bil, så kan det lätt vara några hundra bilar till som inte kontaktat regionen (än).
Citera
2023-01-26, 21:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Snarare några millar än några hundra laxar. Men Skanska har väl deg så det drabbar väl ingen fattig...

Enligt en person skulle det kosta 150 000 att fixa sin bil.
Enligt en drabbad är reparationskostnaderna 150 000 bara för hennes bil.
Om 127 personer kontaktat Region Stockholm om skada på sin bil, så kan det lätt vara några hundra bilar till som inte kontaktat regionen (än).

Om det kostar 150 000 kr per bil så kanske det är billigare att skrota bilarna, alltså de som är värda mindre än 150 000 kr.
Citera
2023-01-26, 21:54
  #7
Medlem
JustZlatans avatar
Jag som körde förbi där i helgen. Jag ska nog tvätta bilen imorgon för att se om den blir ren eller inte. Om inte förväntar jag mig skadestånd på minst 100 000 kr från Skanska. Idioter!
Citera
2023-01-26, 21:55
  #8
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionVisesProtokoll
Om det kostar 150 000 kr per bil så kanske det är billigare att skrota bilarna, alltså de som är värda mindre än 150 000 kr.

Står Skanska för en ny bil? Då menar jag en likadan bil som de förstörde.
Citera
2023-01-26, 21:59
  #9
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Snarare några millar än några hundra laxar. Men Skanska har väl deg så det drabbar väl ingen fattig...

Enligt en person skulle det kosta 150 000 att fixa sin bil.
Enligt en drabbad är reparationskostnaderna 150 000 bara för hennes bil.
Om 127 personer kontaktat Region Stockholm om skada på sin bil, så kan det lätt vara några hundra bilar till som inte kontaktat regionen (än).

Tusentalsbilar kör där varje dag och helger är inget undantag. Kan vara så många som tiotusen bilar som har kört där i helgen. Hundra bilar - vilket skämt! Skanska kommer gå i konka efter det här.
Citera
2023-01-26, 22:00
  #10
Avstängd
Detta hände mig för några år sedan...en snurrebil gjorde rent rännan på gatan å vi körde i betongslammet...åkte direkt hem å tvättade bilen..resan hem tog ca 20 min men fy fan va betongen satt på bilen. ett rent helvete att få bort.
Citera
2023-01-26, 22:15
  #11
Medlem
[Assman]s avatar
Saltsyra 30% tar bort betong, säkert inte bra för lacken men det funkar.
Citera
2023-01-27, 00:23
  #12
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tusentalsbilar kör där varje dag och helger är inget undantag. Kan vara så många som tiotusen bilar som har kört där i helgen. Hundra bilar - vilket skämt! Skanska kommer gå i konka efter det här.

Skanska har ju ansvarsförsäkring för sin verksamhet. Så nej, de kommer inte kånka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback