Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-26, 10:30
  #889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Då är man könet som kroppen förväntas vara.
Men det kan ju inte avgöras hos en intersexuell.
Citera
2023-01-26, 10:31
  #890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
För att en man kan aldrig bli kvinnaDet är ungefär det jag säger med undantag att nån skulle vara nåt annat inuti kroppenInte min grej att engagera i, finns de som svär att de var menade att vara födda med ett ben.
Det fetade: Joo, du engagerar dig ju i det nu . . . . .
Citera
2023-01-26, 11:03
  #891
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
För att en man kan aldrig bli kvinnaDet är ungefär det jag säger med undantag att nån skulle vara nåt annat inuti kroppenInte min grej att engagera i, finns de som svär att de var menade att vara födda med ett ben.

Cyniskt tankesätt. Även en enbent kan få ett nytt ben.
Citera
2023-01-26, 11:54
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Cyniskt tankesätt. Även en enbent kan få ett nytt ben.

Hur skulle det gå till?

De kan få en protes, men det är rimligen inte samma sak.
Citera
2023-01-26, 12:44
  #893
Medlem
ConspiracyEyess avatar
En kvinna för mig, och den absolut största majoriteten av världens befolkning (åtminstone de som är ärliga om det), är en människa med ett kvinnligt könsorgan, dvs det vi kallar en "vagina", XX-kromosom, och som får mens, samt (i varje fall i de allra flesta fall) kan bli gravid.

Det finns ingen man som kan bli gravid. Har aldrig funnits, och kommer troligtvis aldrig att finnas, så vida människor inte utvecklar någon typ av tecknologi där de opererar in en livmoder i män.

Jag kan inte komma på någon sanning som är så grundläggande, och så uppenbar som att det finns TVÅ kön, och att dessa kön har en hel del skillnader.

I USA på TIK-TOK, finns det idag en massa kvinnor som "identifierar" sig som alla möjliga typer av påhittade kön. Det är väldigt uppenbart att Tik-Tok används av CCP för att förstöra unga amerikaner. Kinas version av Tik-Tok, är totalt annorlunda än USA:s. Där rekommenderar algorytmerna klipp som handlar om matematik, forskning osv. Men USA:s version rekommenderar bara totalt demoraliserande beteende, som är kopplat till droger, sex och annat självskadebeteende. Det är främst unga människor, framförallt unga flickor, som använder denna sajt. Frågar du mig borde det förbjudas i alla länder utanför Kina. Men Kina har mycket pengar, och dessvärre säljer många västerlänningar ut västvärlden för att själva bli rika.
Citera
2023-01-26, 15:31
  #894
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
En kvinna för mig, och den absolut största majoriteten av världens befolkning (åtminstone de som är ärliga om det), är en människa med ett kvinnligt könsorgan, dvs det vi kallar en "vagina", XX-kromosom, och som får mens, samt (i varje fall i de allra flesta fall) kan bli gravid.

Det finns ingen man som kan bli gravid. Har aldrig funnits, och kommer troligtvis aldrig att finnas, så vida människor inte utvecklar någon typ av tecknologi där de opererar in en livmoder i män.

Jag kan inte komma på någon sanning som är så grundläggande, och så uppenbar som att det finns TVÅ kön, och att dessa kön har en hel del skillnader.

I USA på TIK-TOK, finns det idag en massa kvinnor som "identifierar" sig som alla möjliga typer av påhittade kön. Det är väldigt uppenbart att Tik-Tok används av CCP för att förstöra unga amerikaner. Kinas version av Tik-Tok, är totalt annorlunda än USA:s. Där rekommenderar algorytmerna klipp som handlar om matematik, forskning osv. Men USA:s version rekommenderar bara totalt demoraliserande beteende, som är kopplat till droger, sex och annat självskadebeteende. Det är främst unga människor, framförallt unga flickor, som använder denna sajt. Frågar du mig borde det förbjudas i alla länder utanför Kina. Men Kina har mycket pengar, och dessvärre säljer många västerlänningar ut västvärlden för att själva bli rika.

I de länderna identifierar de sig ju som seriefigurer
Citera
2023-01-26, 18:26
  #895
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hur skulle det gå till?

De kan få en protes, men det är rimligen inte samma sak.

Det finns rätt utvecklade proteser idag vill jag lova. Men visst det är det betydligt mera komplexare problem att byta kön absolut
Citera
2023-01-26, 18:46
  #896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hur skulle det gå till?

De kan få en protes, men det är rimligen inte samma sak.

En transkvinna och en ciskvinna är inte samma sak heller. Därav prefixet "trans".
Citera
2023-01-26, 20:27
  #897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Det finns rätt utvecklade proteser idag vill jag lova. Men visst det är det betydligt mera komplexare problem att byta kön absolut

Det är ändå inget ben liksom... det är en protes.
Citera
2023-01-26, 20:28
  #898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
En transkvinna och en ciskvinna är inte samma sak heller. Därav prefixet "trans".

Ingen har påstått det.
Citera
2023-01-26, 22:22
  #899
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är ändå inget ben liksom... det är en protes.

Haha nej men det finns hjälp att få herregud
Citera
2023-02-19, 01:59
  #900
Medlem
Kackotopis avatar
Ska se den när jag får tid över, Riks-Mira tog upp dokumentären i ett inslag "Vad är en kvinna?": https://www.youtube.com/watch?v=2FRmwcv9V5c

Citat:
Vet du vad en kvinna är? Många postmodernister verkar tycka att det är svårdefinierat. Mira Aksoy analyserar den populära dokumentärfilmen "What Is a Woman" där den konservative politiska kommentatorn Matt Walsh försöker få olika människor att svara på vad en kvinna är för något.

Verkar både humoristisk och obehaglig på en och samma gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback